Drag Race kilpailijat: Mikä vetäisi radalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Zege, 13.7.2015.

  1. EastWeld Racing

    EastWeld Racing 1st gear

    yksi idea olisi että kisoissa olisi joku infopiste, josta halukkaat kilpailemaan tulevat voisivat saada tietoa kilpailuryhmistä/turvavaatimuksista/kustannuksista ym.. omasta mielestä kisamaksut ihan ok, koska mielestäni ovat murto-osa auton rakenteluun kuluvasta summasta.
    ajamaan kyllä tullaan kunhan saadaan tuo täysin uudistettu laitos jotenkin toimimaan, oma yritys+perhe vaan syö autonrakentelu aikaa erittäin tehokkaasti. ei mafo pelota, mukava mies on. vaikka tuskin ihan lähiaikoina pystytään mitenkään haastamaan viivalla, ihan omaa ennätystä haetaan. kalle vetää hienosti TS ryhmässä , nostaa mielenkiintoa street luokkaan varmasti yleisössä. sääntö asioista, mielestäni katsurit päättää mikä on sallittua ja mikä ei.

    rauli r
    RS97
     
  2. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Viimevuoden voittajat sai "Gaalaristeilyllä" pokaalin lisäksi PIPON (jonkun autolasiliikkeen sponssi).
     
  3. tonttu

    tonttu 1st gear

    Streetist ei ainakaa mitää indeksi luokkaa kannata tehä niitä on jo riittäväst ja ne jotka haluu jarrutella ni menköö ajaa et-luokkia tai outlaw tai sps:sää kaikki ei vaan voi voittaa oli säännöt mitkä hyvänsä joku hävii aina. kasi miehetkii alkaa vaa virittää niitä vehkeitä ni ei tarvi itkee ku joku ajaa mopon moottorilla ohi.
     
  4. supo

    supo Double Gearhead

    Olisiko joku paluun tekeville/uusille kuskeille luokka missä voisi vetää vaikka finaalikisassa omana ryhmänään eli ei ehken hirmu tornissakaan laittaa valot oikein jos olisi eri systeemillä ajajia?Näille seuraavaan kauteen pieni bonus esim.sähköistä alennusta?Paluu/uusi kuski maksaisi tästä test/kokeilusta puolet normimaksusta?
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä luulisin et striittikuskeja pitää tehokkaimmin poissa homman virallisuus. Vanhoihin hyviin aikoihin verrattuna nykyään vaaditaan kaikenmoista lisenssiä, lippua ja lappua, ennakkoilmottautumista, ajopukua ja huunouswot. Varmaan tuolla vaikuttaa monilla myös se että kalustoa kun on kohtuu vähän, niin tulee ujoutta ajaa vehkeellä joka ei kulultaan oo kärkijoukossa. Oikeesti tässä maassa touhua harrastavilla on sen verta vähän resursseja et motiivin heads up ryhmässä ajamiselle täytyy suurimmalla osalla olla joku ihan muu kun totinen voiton tavottelu. Eli Banditin kanssa samoilla linjoilla, kannustaa vaan ihmisiä rohkeesti tulemaan mukaan ja kertoo etteivät ne vaatimukset ole mitään ylivoimasia, se on ihan kivaa.
     
  6. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Samoilla linjoilla olen, on kiva kattella autoja jotka tulee line-uppiin ajamalla ja maalista varikolle samoin.
    Eikös Blacklist kisassa haeta suomen nopeinta katu-autoa? olisi kiva nähdä nämä nopeat katuautot mukana näissä SM-taistoissa Street luokassa.
     
  7. mafo

    mafo 3rd gear

    hieno pipo muuten mutta koko oli varmaan extra small kun se ei ainakaan
    sopinut mulle :rotfl:
     
  8. BBC

    BBC Guest

    Köyhäksi on mennyt, mutta voi aatella että enemmän se pipo lämmittää kuin esim hitsaussuikka,..... tosin arvoltaan molemmat samalla viivalla eli ilmaisia promotuotteita oli se merkki siinä ottassa mikä vain....

    Jos ne isot entiset johtajat ja ehkä nykyisetkin aattelee, että jos nuilla on vara ajaa kilpaa niin on niillä vara kustantaa omat kunnon muistamisetkin kilvanajosta,.....

    Toisaalta ei olisi kallista jos hommaisivat vaikka ilmaisia kylpyläviikonloppuja voittajille, palkituille. tai vaikka vain kylpyläviikonloppuja ja ite jokainen maksaa,....niin pysyy linja samana

    ah

    a
     
  9. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Vai olikohan se tarkotettu pokaaliin kanneksi eikä ollenkaan päähän :D
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    Henkilököhtaisesti olen sitä mieltä, että putkirungot ei kuulu katuautoon. Kun katuautoon laitetaan putkirunko, se muuttuu oikekais kilpuriksi, jolla sitten ajetaan jossain muussa kuin striitissä OL on luonnollinen jatke streetille ja alkujaan tarkoitettu ylitehokkaille katuautoille.
     
  11. 144

    144 3rd gear

    Mikä vetäisi radalle? Tällain kadunmiehen juttuja sahanneena ja sit vähän innostu ni onha toi osallistumismaksu kova. Sit pitää olla majoitus itselle ja ehkä sille kaverille joka voi tulla jeesaan. No ei se sit merkannu mitään kun piti päästä ajamaan, sit auton upgrade vei pidempään mitä kuvitteli ja siht yht äkkiä taas asu ulkomailla. Täällä ainakin vetäs radoille oikein kovastikkin jos vaan olisi suomessa! Kai tota hylsyä tuli yritettyä tyrkyttääkkin muille ajoon säilytyskulujen hinnalla, muttei oikeen sit ketään kiinnostanu, vaikka ois koppa mihin mahtuu mimmonen vaan kone ja saa ajaa sinne 7,5 asti. No sitten kun allekkirjoittanut palaa suomeen, sit ajetaan taas, perheen ja töiden mukaan.

    Ihan vaan ilmaiseenseni mielipiteeni omalta kohdalta muutama muutama kymmen kunta lähtöä suddIllen, vs kolme lähtöä oikealla radalla vaikutti kyllä mun mielen miks noissa virallisissa kisoissa on osallistumismaksu kovempi. Pois lukien sit WCSC kun siellä pitoa riitti matalatehoiselle autolle ihan kivasti ja 1,4 alkunen 60 ft aikakin tuli lopulta.
     
  12. Ukko

    Ukko 3rd gear

    Samaa mieltä Puten kanssa. Kun huomataan, että kilpuriaihio ei enää läpäisekkään vuosikatsastusta, niin siirrytään Outlawiin.
    Kun Outlawissa joutuu jarruttelemaan, niin siirrytään SPS:ään.
    Ja jos täräyttää alle 6,8, niin voi valita vaihtoehdoista Pro Stock tai Pro Mod...

     
  13. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    onnistuisko tätä kautta sitten saada mahdollisimman monta street autoa vaikka motoparkin seuraavaan kisaan? monta radalle kykenevää löytyy suomesta??? rohkeesti vaan, me aloitettiin viime vuonna , paras 11,230, nyt toisella autolla 10,6. sinne vaan, kivaa se ajaminen on varsinkin isolla kaaviolla !

    yks nenän valkaisu viikonloppu, niin on jo rahat kasassa
     
  14. F-body

    F-body Gearhead

    Ei taida vaan monellakaan olla budjettia ajaa tuolla FHRA:n kisoissa. Ainakaan duunaripohjalta. Ite oon ajanut noin pari sataa vartin vetoa west coustissa ja muissa pienemmissä kisoissa ja hauskaa on ollut aina 12,5 sekan autolla. Kadunmiehen päivillekin olisin tullut, mutta ei kiinnostanut ruopia taas lentokentällä.
     
  15. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

  16. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Ukko kirjoitti: "Kun Outlawissa joutuu jarruttelemaan, niin siirrytään SPS:ään.
    Ja jos täräyttää alle 6,8, niin voi valita vaihtoehdoista Pro Stock tai Pro Mod... "
    Sen verran joutuu korjaamaan, että Alastarossa SPS:n indeksi on 6.600s ja Motoparkissa tuo 6.800s. Ei ole ihan helppo rasti... :eek:
     

Kerro tästä muillekin!