Mikä moderni dieselauto? (1998->)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 15.7.2015.

  1. rakkari

    rakkari 3rd gear

    Re: Mikä moderni dieselauto? (->1998)

    124 koppanen mese 250tai300 dieselinä.. niin ei tartte availla konepeltiä kuin öljynvaihdon yhteydessä..;-)
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Re: Mikä moderni dieselauto? (->1998)

    Ääni myös 124-koppaiselle Mersulle! Ilman turboa laiska, mutta kyllä kestää. 200 D:kin menee, kunhan ei kiire ole liian usein :)
     
  3. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Re: Mikä moderni dieselauto? (->1998)

    Pösö 406 2,0 hdi. Suht moderni ja puoli milliä ainakin nuo kestää. Eikä edes niin laiska kun vanhat meset...
     
  4. rakkari

    rakkari 3rd gear

    Re: Mikä moderni dieselauto? (->1998)

    noi hdi vehkeet (sitikka,pösö ym) on ihan pirtsakoita ja hyviä ajettavia mutta saa unohtaa jos ajattelee koukkuun pistävä jotain maitopurkkia isompaa.. kytkimet ovat hdi laitteitten heikko lenkki.. jaa mistäkö tiedän? koska sekaantusin niihin hetkellisesti..
     
  5. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Re: Mikä moderni dieselauto? (->1998)

    BMW 525 / Omega tai sitten se Mese.
    Kaikki noi on tod. näk. lahoja jne. mut tuohon hintaluokkaan so wat.
    En tiedä mitään etuvetoisista joten en noihin vag jne. sontaan kommentoi mitään.

    P.s. 2.5 kutoskone (turbo ja man. loota) vie näköjään matka-ajossa 5,x L/100 km. Uskoo ken tahtoo mutta muutama tonni ajettuna noin. A/C:ta ei näillä keleillä ole juuri tarvinnut, miten lie se muuttanee kulutusta, katsellaan.
     
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Re: Mikä moderni dieselauto? (->1998)

    Nyt vasta tajusin et otsikossa on --> 1998 eli 1998 asti. Silloinhan se on Mersun W124 ! Ei se kyl moderni ole mutta kuulemma on ikiliikkuja. Mutta eihän tällä foorumilla moderneista autoista puhutakaan :rotfl:
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Mikä moderni dieselauto? (->1998)

    Nyt vasta tajusin että otsikko päin vittua :D eli 98-> koska ei ennen sitä paljon noita nykypumppuja ollut.
     
  8. Timmo

    Timmo 1st gear

    Veivasin tuommoisen V70 2,5 tdi Volvon käyntiin roikan päästä, kun pakkasta oli lasissa -38°c. Vaatii että ajoitus on just eikä melkein kohdallaan. Jos ajoitus heittää, niin on ronkeli jo pikkupakkasilla.

    Vei kesät ja talvet 6 litraa.

    Eberin saa noin 600 eurolla postikuluineen Saksasta ja muutaman tunnin homma ruuvata paikoilleen. Volvon oma lisälämmitin on susi.
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Re: Mikä moderni dieselauto? (->1998)

    Meneehän tuohon skaalaan myös W210 eli e-sarja. Ehkä semmoinen cdi koneella (oliko jo 98?) ja niin hyväkuntoisen kuin budjetti sallii.
     
  10. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    Re: Mikä moderni dieselauto? (->1998)


    ja näissä on tuurista kiinni kestääkö 15 tkm vai 150 tkm :mad:
    niisä missä ne menee vaikka 25tkm kohdalla menee lähes varmasti taas samassa ohdassa?!? tosta on monessa ollut juttua ja kukaan ei oikein osaa selittää. Tosin hommana helppo ja halpa. :D
     
  11. onre

    onre 3rd gear

    Re: Mikä moderni dieselauto? (->1998)

    Kai on prikat löijätty? Jos sen jättää tekemättä niin menee aika äkkiä. Samoin vaikuttaa kans oikea momentti sille suuttimen pultille, ja tässä on sellanen miina, että se pultinkolo pitää saada ihan pohjaansa myöten puhtaaksi, muuten momentti täyttyy "paskan puristamisesta" ja suutin jää löysäksi. Ite ronkin kierretapilla, poranterällä ja paineilmalla kunnes ei enää tullut murusia.
     
  12. Ranex

    Ranex 3rd gear

    mersun jälkeen on sitten opeliksi, 1,7 isuzun tiisselillä, mitä köykäsempi koppa sitä pitempään kestää kone. Pellin alle ei tosiaan tarttee katellla kuin öljynvaihossa, joka meillä on ollut 15tkm, hihnalla ajaa joko 120tkm tai 150tkm, riippuen tietolähteestä, Muutaman paikan koriin on tosin viimeisen 300tkm aika tarvinna laittaa, mutta ei juuri muuta vikaa.
     
  13. Beluski

    Beluski 3rd gear

    Täältä ääni kans opelille isuzu 1,7d:llä.itellä -00 corsa ja 545tkm mittarissa.
    toimintavarma keksintö jos yhtään on pidetty autosta huolta...
    lähtee käyntiin suht kovallakin pakkasella ilman narua jos vaan akku ja hehkut kunnossa.eikä mikään juoppo,mut ei kyllä mikään ohjuskaan.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    1.7td oli f astrassa mihin oli tehty just se pakollinen 400tkm kansiremppa. Tuntuu että merkki kun merkki niin nuo ekat 75hv kieppeen turbodieselit on kamalia ajaa. Sama päti vw 1.9td.


    Ai miksi? Alhaalla ei mitään hönkää ja jenkaa saa antaa. Keskialue menettelee mutta sitten taas puutuu aivan täysin. Suorituskyky muutenkin hyvän vaparidieselin luokkaa?
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Miksi sä ylipäätään tommosen haluat?
    Tuleeko vitusti kilometrejä? Jos, niin pakuksi rekisteröity farkku.

    Noilla on korjaamolaskut sitä luokkaa, että sillä hinnalla ostaisi jo Auton.

    Itse olen todennut, että on parempi ajaa kaikki ajot jenkillä.

    Hermo lepää, kun saa ajaa mukavalla autolla, eikä tarvitse kitua tuoreissa "koppimopoissa", joissa ei ole mitään "fiilistä". Mulle ajonautinto on tärkein.

    Myönnän olevani ihminen, joka ajattelee enemmän tunteella kun järjellä. :rotfl:
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaihtelun vuoksi, kilometrejä tulee arkisin 120km päivä + muut ajot että ei nyt ihan kuin Reijo Taipaleelle aikoinaan.

    Pitkä toimintamatkakin lohduttaa köyhää opiskelijaa.


    Ainoo jenkki tällä hetkellä 74 cädi ja sitä en suolaa joten hyvä syy myös.


    Dieselin vaan pitää olla dieselin veronen kun monella vanhalla bensa-autollakin 6-7litr/100km menee. Pakumahdollisuus ois plussaa tottakai.


    Korjaamoon en ole neljään vuoteen vienyt mitään enkä vie. Toki huollettavuus jne näissä perseestä.


    Vanhoja dieseleitäkin tosiaan ollut, nyt kiinnostas maistaa sitä lievää väännön tunnetta. Eli jos ekoissa td koneissa voi käyttää 75hv luokkaa niin tässähän hdi/tdi ym maailmassa se on 90hv +
     
  17. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo nettiauton seluu ei lainkaan huono asia. Tässä oppii taas että kyllä on hinnat tulleet alaspäin jatkuvasti.
     
  19. Damned

    Damned Gearhead

    En minä tuosta D-4D -koneesta kyllä kovin mittavia ylistysvirsiä rupeaisi veisaamaan.
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Piru kun ei vuosimallia muista, mutta ne ekat d4-d koneethan on hyviä, rautalohkoisia muistaakseni. Ne tuoreemmat alumiinikoneet taas on aika huonoja.
     

Kerro tästä muillekin!