MB 300 bensa 90 luvun taitteeesta käyttikseksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja elcamino0365, 3.12.2012.

  1. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Eli onkos raadilla mielipiteitä, kokemuksia kyseisen mallisesta autosta?
    Kun vahvasti mielessä olis sellaisen farmarin hankkimisesta käyttö autoksi.
    Ja jos tietää tyyppi vikoja tai mihin kannattaa ostaessa kiinnittää huomiota niin antakaa ihmeessä vinkkejä!
    Ja samoin mersun automaattilaatikon kestävyydestä kun aika monen koneen jatkeena sellainen tuntuu olevan!
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuttuva toi verovapaana W124 koppasen 300 bensan ja automaatilla uutena Suomeen 1993. Tuuppasi sillä 12 vuotta ja noin 320 tkm. Hyvin toimi, normaalit huollot ja kuluvaa toki vaihtoi.
     
  3. da-mies

    da-mies 3rd gear

    Hirveetä paskaa, en koskis pitkällä tikullakaan... Okei, vähä provosoiva vastaus, mut mulla oli yks tommonen hetken eikä toista enää tuu. Samalla kulutuksella ajaa amerikkalaisella ja kannessa sais olla saranat pahvinvaihdon helpottamiseks. Vierestä oon joutunu seuraan ku lähimmäiset noiden kans taistelee. Et jos 20 vuotta vanhaan mersuun ryhtyy ni kannattaa heti sitte ostaa 2-3 kappaletta jos niillä ajaa meinaa.
     
  4. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    joo toi kulutus olikin vähän kysymys merkki mut sen nyt tiesikin ettei pyhällä hengellä kulje. Ja tosiaan kun nettiaautoa on seurannut niin muutamiin vähän ajettuihinkin on kansipahvi vaihdettu...
     
  5. ohc205

    ohc205 1st gear

    Itellä 300TE 24 Automaatti -91, niin muuten hyvä auto, mutta bensaa menee tässä nurkka-ajossa 15-20 litraa sadalle.

    Ja peruutusvaihteen huono kytkeytyminen on näissä jonkinlainen tyyppivika.
     
  6. cuda69

    cuda69 Gearhead

    menee matkaajossa jotain 8 ja kylillä yli 10.takavetona.konehan noissa vuotaa lähes aina öljyä ja jonkin verran relevikoja,jos ei laho niin kyllä semmosen tohtii ostaa,ai ni ja nokkaakseleita menee sillon tällön,mutta sen kyllä kuulee käyntiäänestä jos akselivika.
     
  7. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    Mahdollisia vikakohteita; kansipahvi, etujouset katkee, kardaanin ja perän rättinivelet kuluu loppuun, moottorin-, vaihdelaatikon- ja perän kumityynyt entiset, palloniveliä joskus joutuu vaihtaa, ylijännitereleen juotokset murtuu, virranjakajan kansi iän myötä kerää kosteutta sisälleen, bensamittari ei toimi, venttiilinostajat alkaa nakuttaa jos ei huollettu tai väärät öljyt(?)

    Edellämainitut viat ovat toki muissakin automerkeissä mutta noita on tullut omissa w201 ja w124 korisissa bensamersuissa vastaan.

    Bensan kulutushan noissa on kova tehoihin nähden mutta jos uudelleen valitsisin niin ottaisin juurikin 6-koneella olevan koska neloskoneisissa bensankulutus on vain hieman pienempi mutta vielä vähemmän tehoa..

    Ruosteviat saattavat yllättää koska paksu kova massa näyttää ehjältä eikä välttämättä alla ole tervettä peltiä enää jäljellä varsinkaan pulttien ja kumitulppien lähettyvillä. Helmamuovien alta kanssa saattaa ruostetta löytyä varsinkin etulokasuojista.

    Vähäiset ajokilometrit eivät takaa kuntoa, ikä alkaa väkisin painaa näitäkin autoja :odroll:

    Jos pari tonnia varaa "pikkuvikojen" laittoon niin varmasti saa moneksi vuodeksi luotettavan käyttöauton...
     
  8. 69

    69 Gearhead

    Lämpömittari on kanssa yksi tyyppivika, tosin korjaantuu nyrkillä koelautaan :poff: Itse ostaisin manuaali vaihteisen, huomattavasti pienemmän kulutuksen vuoksi.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Itellä oli "vain" 230TE+Automaatti toissa talvena ja kyllä se oli lyhyessä ajossa sekin ihan kun olis jenkeillä ajana, bensaa maistu nimittäin.

    Eli ajaakko Caprice STW vai farmari mese? Kyllä Caprice vie voiton ;)
     
  10. Fordmieesss

    Fordmieesss 2nd gear

    Omien kokemusten perusteella W124-mallisesta Mesestä on tuommoinen hyväkuntosena ainakin pirun mukava auto ajaa. Itse ainakin valitsisin 250:n 300:n sijaan. Onhan tuo kakspuolikas laiska mutta kyllä silläkin ohi pääsee maantiellä, ja plussapuolena mukava noin 6,5 litran mitattu kulutus seka-ajossa. On tuosta omastakin autosta jostain kumman syystä hajonnut startti pari kertaa, mutta muuten on hyvin pelannut. Bensameseä en itse laittaisi, ilmeisesti nuitten w124:ten bensamallien ruiskut on vanhemmuuttaan vähän vika-alttiita.
     
  11. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    äitellä oli aikoinaan korinvaihto-coupe w124 "12 tappisella kolmesatasella" ja automaatilla. korissa ei mitään vikaa. mittarissa melkein 600tkm ja olis voinu luulla että päästää toisen mokoman. koneessa oli välillä jotain pientä nykimisvikaa alakierroksilla. ut kova peli. vaihtui '94 500cl:ään joka olikin jo aivan erimoinen auto, aivan kaikenpuolin. sanoisin että oikeasti sellanen mese mitä ei oltu tarkoitettu duunarille. mut se rupes mätimään ja vaihtui '00 500cl:ään joka onkin ollut yksi hemmetin murheenkryyni millä ei oikeasti uskalla lähteä mihinkään
     
  12. harri60

    harri60 Gearhead

    Meillä on 300TE -92. Automaatilla, ilmastoinnilla, lukkoperällä ja monella muulla härvelillä. Kaikki toimii. Ajoltaan on kuin Caprice, mutta sisällä ei ole tilaa niin paljoa. Tullu Suomeen uutena ja maksanu noin 500000mk.
     
  13. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Jep, kiitoksia kaikille vastauksista!
    Eli paljon on hyviä kokemuksia ja paljon huonoja, ihan kuin kaikissa merkeissä ja tämän ikä luokan laitteissa.
    Kävin paria katsomassa Mersua ja oli aika happamia versioita... :lol:

    Nolokseni täytyy myöntää että eilen sitten sorruin jonkun vanhan papan 1.6tc -90 CarinaII:een millä ajettu 118tkm... :oops:

    Mutta kiitos vielä vastauksista, vaikka ei mersua tullutkaan! :wink:
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    lupasin lunastaa w124 4d 300ea 88 ku pitäis olla joku rakkine jolla uskaltaa käydä baltiassa....

    nimimerkillä
    pirelkää mua notten mää repis mun rahoja
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    onks tossa 88:ssa k jetronic ilman lambdaa
     
  16. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei ole K. pitäisi olla KE lambdalla tai ilman riippuen päästöversiosta, molempia löytyy.
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    karmea totuus paljastui, mulle 300e:na myyty onkin 260e. Onko se täys pommi moottorimalliltaan vai mitä oon joskus kuullu väitettävän. Vajaa 400tkm ajettu, pari pikkurupea ylimaalattuna löysin, kattoluukulla eli saksantuonti. Kynnyksistä hitsattu nostohylsyt umpeen. Onkohan kannentiivisteen vaihtoaika lähestymässä, ei kyl oireile, sahauttaa vähän niinku jenkkiä käynnistäsis. Just leimattu syyskuun loppuun ens vuoteen leima.

    meneekö tuo edes pienemmällä bensamäärällä :odroll:
     
  18. mie

    mie Gearhead

    Tuskin kannentiivisteessä mitään on, KE-jetin ominaisuuksia vanhemmuuttaan tuo pidempi vieteri. Jos aina sahuuttaa riippumatta moottorin lämpötilasta, kannattaa lukaista juttua YJ-(ylijännite)-releestä. Jos moottorin ollessa normaalilämmin käy tasaisesti eikä pätki/ravistele, niin hyvä juttu. Mersuforumilta löytyy sivukaupalla juttua tuosta KE-jetin omi(tui)naisuuksista. Kai tuon maantiellä pitäisi 8-9 huitteille mennä manuaalina, aika samoissa 3-satkun kanssa. Itsellä on kakskolmekymppi, noille lukemille menee maantiellä, kaupungissa saa lisätä varmaan sen 4-5 litraa riippuen ajotyylistä.
     
  19. onre

    onre 3rd gear

    260 ja 300 on sama kone eri porauksella.
     
  20. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    vois kuvitella että 260 ois siis vähemmän arempi. Tasasesti käy, ja aika hyvin kiihtyy.

    Mikäs numeroltaan vaihdeloota tuollaisessa on, siis automaatti? siinä on e ja s asennot ja normi prnd32

    onko sama kaavelin pulttijako dsl ja bensa, mulla ois tossa superturbo aihiokin... :lol:

    matkamittari ei pelaa, pitänee nypätä se niillä koukuilla irti ja liikauttaa matopyörää vai mikä se korjauskonsti on.?

    sitten penkin puhdistus, pulit tai hurtta on kussu penkille ja tarttis saada jäljet pois. Mikä on hyvä ja halpa aine siihen ?
     

Kerro tästä muillekin!