Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Kalzuu

    Kalzuu 1st gear

    Miksi gmc picup on 80 lätkä perseessä mutta chevy silveradossa ei ? Mikä siihen vaikuttaa? Saako sen jollain konstilla pois?
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mitäs muuta eroa noissa oli kuin merkki? Malli? Vuosimalli?
    Vai oliko sulla otanta useammasta esimerkistä? Vai myyntikuvissa?

    Mullakin on ollut pari PickUppia ilman lätkää.
    Mutta katastukseen se täyty laittaa aina.. :eek: :rotfl: :poff: :poff:

    Se kasikympin lätkä oli -80-luvun lopussa kiinni aika pienestä..
     
  3. Kalzuu

    Kalzuu 1st gear

    Hekoheko, rupesin vaan ihmettelemään toinen oli 90vm ja toinen 95vm
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mistä ootte ostaneet ovien lukkosylintereitä avaimilla huokeimalla?
     
  5. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Onko molemmat pakuja, kuorkissahan lätkää ei tarvii.
     
  6. JePa

    JePa 1st gear

    Just tilasin muitten romujen kans rockautosta. Tais olla jotain 20-30egee. K1500 -96 subbeen

    E. Ja kiitos tapsa4x4 sivu takalasista. Ehjänä irti mut saa nähä saako ehjänä paikalleen :lol:
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Miten näiden pickupien vetokoukkujen vetokyvyt menee? Katselen ebaysta vetokoukkua, mutta en ymmärrä kumpaa painoa niistä pitää katsoa tänne suomeen. Auto 2003 silverado 1500HD.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead


    Täytyy katsoa tänään myöhemmin tuo rock auto.Ebayssä oli lähelle neljääkymppiä
     
  9. Kalzuu

    Kalzuu 1st gear

    Juu on molemmat pakuja
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Painon mukaan se noissa vanhemmissa meni...tasan 1800kg tai alle, niin ei ole 80-lätkää ja jos yli 1800kg, pitää olla.
    Pois et saa, ellet keksi hyvää perustelua miksi paino muuttunut kevyemmäksi, mitään irrottamatta tai muuttamatta.
    Mahdollisesti poistetut tai muutetut osat saatetaan merkitä myös otteeseen.

    Itellä 1989 C1500 Sportside, paino 1890kg ja 1991 C1500 Fleetside, paino 1760kg, jälkimmäisellä saa ajaa 100km/h laillisesti.

    Uudemmissa joissa on turvatyyny ja 4-pyörä ABS, siis ei mikään takapään RWAL-systeemi, niin niillä saa ajaa 100 km/h painosta riippumatta.

    Kuorma-autossa ei ole tietenkään 80-lätkää, mutta silläkään ei saa ajaa kun 80km/h + mahdollisesti nop.rajoitin
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkohan tuossa cargo ovessa samanlainen lukkosylkky kuin etuovissa?
     
  12. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Tässä nyt reilu puoli vuotta mietittyään auton osto on lähempänä kuin koskaan. 2000-luvun alun bensakoneisista Subuista on kyse. Vaihto-ehtoina on 2kpl 6.0litraista ja 1kpl 8.1litranen. Vm.2001 ja 2002 kyseessä. Tulisko jollekkin jotain mieleen mitä noista kannattaa tarkistaa? Siis onko noissa jotain sellaista mikä kannattaa ottaa huomioon, mikä ei välttämättä tule yleiskatselulla ja koe-ajolla välttämättä ilmi.
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Paljonko porukalla on otteessa sallittu vetomassa jarrulliselle kärrylle? Laitetaanko otteeseen sen irrotettavan kuulakytkimen vai sen runkoon pultattavan osan kantavuus?
     
  14. B 50

    B 50 Gearhead

    Saattais olla edessä tilanne että pitäis vaihtaa pikuppiin runko. Kyseessä 90-luvun 1500:nen neliveto. Onko isompien painoluokkien rungot vaihtokelpoisia kevyempien kanssa? Eli jos vaan on 4x4/vääntösauvat ja akseliväli täsmää? 8-pulttisten tilalle voi vaihtaa 6-pulttiset akselit? Identiteetti säilyy 1500:na.
     
  15. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    "Heikoin" osa määrittelee sen mitä saa vetää ja yleensä se on juurikin toi irtotumppi mikä ensimmäisenä rajoittaa. Toki niitäkin saa järeämpiä millä saa vetää sen Suomen lain salliman 3500kg. Runko-osia löytyy varmaan miljoonaa eri mallia ja niissä painoluokat vaihtelee hyvinkin paljon. Mulla on parikin sellaista irtotumppia missä weight rate 10000lbs ja kuulana D31 eli on laillinen vetää 3500kg
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Jollekkin varmaan tuttu ilmiö että abs-pumppu surisee kun jarrutuksessa vauhti tippuu alle 20kmh? Putsasin molemmat anturit jotka olikin aika paskassa,nyt surisee vähemmän aikaa ja parissa jarrutuksessa jopa ei ollenkaan muttei siis ihan kuntoon tullu kuitenkaan...auto puoltaa surinan alettua hiukan vasemmalle joten toi oikeanpuolen pyörä kai siinä luulee olevansa liukkaalla ja vähentää painetta. Toi ei kai kuitenkaan voi johtua muusta kun että anturi sökö ja maksaa miljuunia? Sehän on tuo napa/jarru asetelma näissä 2500/3500 runkosissa muutenkin niin näppärä edestakasin irrotella....
     
  17. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Ainakin miulla on tuo ilmiö tullu aina sillon ku etunapa alkaa olla menossa.
    Ei muuta ku pyörät ylös ja reipasta heiluttelua
     
  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Laakeri tuntu kyllä oikein hyvältä..vai mitä tarkotit navan menemisellä?
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Jaa no se rasva perhana tietenkin tulee laakerilta sinne anturille joo....
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Käykkäläjunttia komppaan..
     

Kerro tästä muillekin!