vm 75 360 cid sbm MSD ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Smokend, 15.7.2015.

  1. ViLU

    ViLU Gearhead

    Kai sulla on noi sytkävehkeet ym. myös auton runkoon/moottoriin maadotettu ettei ne kellu?
     
  2. Smokend

    Smokend 3rd gear

    kyllä on. eivät kellu. Tosin olen ohittanut auton edelliset piuhat, koska niissä oli jotain vikaa. Startista kun päästi niin auto käynnistyi vasta. Ennen starttasi pyörittämällä
     
  3. ViLU

    ViLU Gearhead

    Eli aiemmin on siis ollut siten, että startatessa puola ei saa virtaa. Kytketty siis väärin tai johto poikki.
     
  4. SB 340

    SB 340 2nd gear


    Mulla on ollut samaa tautia mopen omalla kärjettömällä. Vaihdettu KAIKKI paitsi virtalukonpohja. Ei ollut sillon hyllyssä. Sit meni hermot ja homma jäänyt taas kesken. Maat on kaikki rakennettu kans uusiksi. Niin ja 340SB. Startatessa ei mitään, mutta kun hellittää avaimesta ampuu putkeen kerran tai pari. Ei tuu aina ees kipinää startatessa. Ja ne johdot, ne tarkistettu sen tanan monta kertaa ja osa uusittu varmuuden vuoks. Murheeet alko siitä laitoin sen etuvastukse, se kun puuttu, puola vaihtu samalla semmoseen et tarttee ton etuvastuksen. En jaksa kirjottaa mitä kaikkee on jo kokeiltu..
    Eli jos nyt keksitte apuja tähän nii PLIIS kertokaa. Mää en enää ees jaksa mennä tota ropaan, pelottaa mihin lukemiin ..tutus nousee,jos aina vaan tekee samaa :mad: Joo ja vaihdan sen virtalukon pohjankin, kun saan kerättyä rohkeutta, että uskaltaa taas pettyä...
     
  5. Smokend

    Smokend 3rd gear

    no mulla on ohitettu nyt tällä hetkellä KAIKKI mahdollinen auton omista piuhoista juuri sen takia, koska siellä on muuutaman eri sepon jälkeisiä virityksiä. MSD mukaan on kaikki laitettu kuten pitäisi, mutta lauantaina se viimeistään selviää kun fury tulee sitä katsomaan ja nauramaan =). Ensimmäinen kommentti on varmaan "Ei jum......" suottaa nuo tulpanjohdot olevan hippaisen liian pitkät. Tosin ei pitäisi menoa haitata.
     
  6. Smokend

    Smokend 3rd gear

    Voisiko olla startin rele? mutta jos startti pyörii niin onko sillä mitään tekemistä todellisuuden kanssa? tällähetkellä se on meinaan niinsanotusti suorakytketty.
     
  7. SBM

    SBM 2nd gear

    No kuullostaa virtalukon pohjalta, mutta mikä auto kyseessä, jos auto yrittää "startata" kun avaimesta päästää, niin itse kömpisin sinne virtalukon luokse ja ettisin sieltä johtonipusta paksun ruskean tai/ja keltaisen piuhan IGN2 ja mittaisin sen "start" asennossa,(pitäisi mennä konehuoneen puolelle etuvastuksen kautta puolan + napaan),sen piuhan pitää olla "hot" kun virtalukko on start asennossa, eli pitää tulla ~10-12V. Helpompi mitata tuo kuin vaihtaa koko pohja..eli se ruskea tai keltainen pitää tsekata meneekö ehjänä johtona konehuoneeseen vai onko liitos tulipellin liittimessä. ja minkälainen etuvastus,2 vai 4 napainen? Ja miten kytketty?ja mikä boxi?
     
  8. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Jos virtalukosta ei löydy vikaa niin olisko huono syöttö boksille ja tosiaan notkahtaa jännite sen verran alas startatessa ettei jaksa ampua kipinää. Mun mielestä MSDn minimijännite on loppuviimen aika korkea. Ainakin mun fury jaksaa vielä pyöriä startilla naheasti kun kipinä on jo lakannu. Kärjellinen napsis kuitenkin jonkinlaista kipinää niin pitkään kun kone vaan suostuu pyörimään.

    Toinen mikä tuli mieleen on tarkastaa sen jakajassa olevan magnetic pickupin ilmaväli ellei joku oo sitä jo ehdottanu. Jos en aivan väärin muista niin tuumamiesten ohje on 0.008 tuumaa. Mulla on paska moparperffin jakaja jossa ilmaväli täyty säätää lähes nollaan ennenkuin kipinästä sai "luotettavan" MSDn streetfire boksilla. Jos ilmavälin mittaa jollain työkalulla niin sen täytyis kaiketi olla ei magneettinen.
     
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Onkos siitä kokeiltu irtotulpalla lyökö kipinää?

    Ja jos ne kiinni olevat märkiä niin eihän se niillä lähe.
     
  10. SB 340

    SB 340 2nd gear

    No kuullostaa virtalukon pohjalta, mutta mikä auto kyseessä, jos auto yrittää "startata" kun avaimesta päästää, niin itse kömpisin sinne virtalukon luokse ja ettisin sieltä johtonipusta paksun ruskean tai/ja keltaisen piuhan IGN2 ja mittaisin sen "start" asennossa,(pitäisi mennä konehuoneen puolelle etuvastuksen kautta puolan + napaan),sen piuhan pitää olla "hot" kun virtalukko on start asennossa, eli pitää tulla ~10-12V. Helpompi mitata tuo kuin vaihtaa koko pohja..eli se ruskea tai keltainen pitää tsekata meneekö ehjänä johtona konehuoneeseen vai onko liitos tulipellin liittimessä. ja minkälainen etuvastus,2 vai 4 napainen? Ja miten kytketty?ja mikä boxi?[/quote]

    E-body -73. Nelinapanen etuvastus. Ja mulla oli välillä siten kytketty, että oli tuossa puolalle tulevassa johdossa lamppu ja se tökätty viiksen alle et sai yksin koitettua et virta tuli. Ja kylle se sen picupin (niin sekin on uus ja välys kohillaa) tahdissa syttyili. Sitko pani piuhat kii puolaan ja yritti herätellä ni ei mitään..No se puolakin on vaihettu jo kertaalleen.. Perus boxi, mut kokeiltu oranssillakin.
    Joku härdelli tossa etuvastus hommassa nyt on. Mulla ei meinaan sitä aikasemmin ollut lainkaan ja hyvin pelas..
    Ja mulla on kyllä noi sähkikset -73 E-koppaseen.
     
  11. SBM

    SBM 2nd gear

    Ei riitä että tohon lamppuun tulee jännite,(riippuen tietysti lampusta) vaan pitää tulla ~12V, ei riitä 6,5 volttia joka on ajettaessa, jos tulipellissä on liitin tolle ign2 piuhalle, sen saa mitattua siitä itsekseenkin, siinä pitäisi olla oma liitin.
    Ja tuo etuvastus oikein päin? Toisella puolella on 5 ohm ja toisella 1.2 ohmia.Ei tosin pitäis olla tosta kiinni.
     
  12. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mulla samoja oireita ollu moparin kärjettömällä poksilla välillä toimii hyvin ja sitte taas alko takkuaan virtalukon ostin alkuun uuden ei loppunu ongelmat joten tein sellasen ratkaisun että rele konehuoneeseen joka pakkosyöttää 12 volttia starttauksen aikana ohi esivastuksen sen jälkeen ei oo ollu ongelmia
     
  13. Smokend

    Smokend 3rd gear

    Saatiin viikonloppuna moottori käyntiin. Ilmeisesti oli sytkä 180 astetta pielessä vaikkakin olimme sen kääntäneet jo aikaisemmin ja tarkistaneet ajoituksen montakertaa. MSD laitteilla kaikki lähti käyntiin, mutta ei kuullostanut oikealta. ennakot olivat aivan lepässä. 65 astetta oli, kun kone kävi 2000rpm. tyhjäkäynnillä 55 astetta jos nyt oikein muistan eli aivan pielessä. Koitettiin muuttaa ennakkoa mutta yskiminen ja pätkiminen alkoi pakosarjasta/kaasarista. vaihdettiin tilalle moparin oma kärjetön jakaja ja kaikki ongelmat olivat poissa. auto kävi aivan eritavalla 35 astetta ennakkoa laitettiin koneeseen. Tuon msd jakajan kanssa kone ei oikein ottanut yli 3000 kierroksia. rupesi pätkimään ja röpöttämään oikein urakalla.

    Nyt on uudet johdotukset koneessa ja toimii ongelmitta. Mitäs tolle MSD jakajalle voisi tehdä? sen mukana tuli säätö jousia ja prikkoja millä pitäisi muuttaa ennakkoa, mutta ei näyttänyt diagrammin mitenkään vakuuttavilta.
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Signaalin piuhat väärinpäin MSD-jakajassa??? Tahi paskaa Kiinalaatua :rotfl:
     
  15. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Noinhan se suurinpiirtein oli ja tuo 35 astetta on siis täysennakko ilman alipainetta.
    Mukava olisi tosiaan kuulla mikä ton hei jakajan mysteeri on.
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Juu tuo 35 ilman alipainettahan se kuulemma on paras. Mutta, mutta paljonkos alipaineen kanssa? Vai oletteko jättäneet kylmästi alipaineen pois?

    Ajokamppeessa kun se ap pienentäisi matka-ajon kulutusta...
     
  17. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Juu alipaine jäi pois, mut omistaja voi sit laittaa sen peliin jos tykkää kokeilla.
     
  18. Smokend

    Smokend 3rd gear

    Leikin varmaan talvella tuon msd jakajan kanssa. nyt ei aika ja kiinnostus enään riitä asiaan. Toki jos joku tietää mikä sitä vaivaa eli joku muu kuin triggerin piuhat niin voishan sitä kokeilla. Pointti tässä nyt oli, että toi msd boxi toimii ongelmitta. Jakaja onkin sitten eri asia. :mad:
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eli siis kokeilitte vaihtaa triggerin piuhat toisin päin? Se meinaan tekee vakiojakajallakin kuvailemasi oireen jos piuhat väärin päin.
     
  20. Smokend

    Smokend 3rd gear

    voi olla, että ei kokeiltu. Kannattaako se vaihtaa pois tuo mopar jakaja ja vaihtaa se msd tilalle? tuleeko siitä mitään hyötyä muutakuin jumppaa nyt?
     

Kerro tästä muillekin!