TH700R4 Turbiinilukon kytkentä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hamppi, 18.7.2015.

  1. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Tuli hiukan ihmeellinen lukon kytkentä vastaan kun avasin laatikon öljypohjan: Virta menee jarrupolkimen kautta 4/3 pressure port kautta solenoidille, joka on rungostaan maadoitettu. 4/3 pressure port painekytkin on sitä mallia että ilman painetta virtapiiri yhdistää ja paineen tullessa katkeaa.

    Kysymys kuuluukin että mitä tällä on haettu?

    Lukkohan tuossa laatikossa ei toimi ja nyt on tarkoitus laittaa kuntoon niin että nelosvaihteen pressure portiin painekytkin, jonka kautta virta kulkee soledoinille vaihteen nelosvaihteen ollessa kytkeytyneenä.

    Tällä tavoin lukko on nelosella aina päällä ja avautuu joko jarrua painettaessa tai kolmoselle vaihdettaessa.
     
  2. Turnn

    Turnn Gearhead

    varmaan haettu tuota mitä sinäkin,eli lukko päällä aina nelosella. Ei vaan tiennyt niinkun en minäkään (ennen) että painekytkimiä on avaavia ja sulkevia.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ja kun ton lootan lukon saa toimimaan vaikka ilman sähköä niin setuppi voi olla sähköjen osalta mitä sattuu.
     
  4. savoa

    savoa Gearhead

    kerrotko miten saa lukon toimimaan..??
     
  5. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Laitoin turbiinilukon toimimaan siten että virta tulee suoraan solenoidille ja nelosvaihteen kytkeytyessä painekytkin maadoittaa solenoidin.
    Tällä kytkennällä lukko on aina päällä nelosvaihteen ollessa kytkeytyneenä ja menee pois päältä joko jarrutettaessa (Jarrupolkimen noustessa kytkeytyy taas päälle) tai kun kepistä vaihdetaan kolmoselle.

    Meinaan jalostaa kytkentää vielä niin että lukko menee pois päältä kun kaasua painetaan reippaammin. Tämä saadaan toteutettua alipainekytkimellä, joka haistelee imusarjan painetta ja katkoo solenoidille menevää virtaa sen mukaan.

    Tässä muutama informatiivinen linkki aiheesta:

    http://www.superchevy.com/how-to/53562/
    http://www.73-87.com/7387garage/drivetrain/lockup.htm
    http://www.s10planet.com/forum/showthread.php?t=31223
     

Kerro tästä muillekin!