mikä kone? olds 307/395

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rottarauta, 19.7.2015.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Noissa #5 kansissa on jopa se kalanselkämuotoinen jakajakannas siellä kanavien katoissa venttiili-istukasta ulospäin. Minkähän takia se on jätetty uudemmissa 70-luvun taitteessa pois kun sitä taas 90-luvun kansissa (ainakin joissain) on kuitenkin alettu käyttämään.

    Jos itselläni olisi tuollaiset aarteet, niin käyttäisin niissä peltitiivistettä halkeilemisen välttämiseksi kuten niissä alun perin on ollut.
     
  2. rottarauta

    rottarauta 1st gear

    Tarkotus olis vähän viritellä. Nokka ilmeisest on vaihdettu ku käy tyhjää räntäntän...teho tulee pirun korkeella.
     
  3. rottarauta

    rottarauta 1st gear

    öljyn paine valo alkaa vilkkumaan ku kovin vedättää? voiskohan anturi olla paskana? ö paineet mitattu ja normaalit on.... myös ö pumppu takistettu. vasemman puolen takimmainen sylinteri polttaa reippaasti öljyä.... bensan kulutus on aivan järetön matkassa imee 30l/100km laskeskelin ku auto joensuusta lappeenrantaan tuotiin...
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuo bensakulutus voi selittää öljynpainevalon vilkkumisen. Jos kone käy kovin rikkaalla, bensaa pääsee öljyn sekaan ja se on paha juttu voitelulle ja laakereille.
     
  5. rottarauta

    rottarauta 1st gear

    Koneessa aivan uudet öljyt sisässä
     
  6. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Voi ne silti olla lirut, jos se kovin rikkaalla käy tai ei kaikilla pytyillä.
     
  7. terence hill

    terence hill Gearhead

    Oldsin heikko kohta on tuo öljy ja sen kierto. Öljymäärä on pieni,johtuen siitä kun toinen pakoputki kulkee sieltä öljypohjan vierestä vieden tilavuutta.Diisselin öljypohja ja pickuppi niin tuo on korjattu.
    Öljypumppu vielä HV-malliseksi niin käyttövarmuus paranee.
    Käyttöakseli on kuulemma kallis mutta Foordin 351C:n heavyduty akseli on edullisempi ja lyhentämällä n.5mm niin sopii paikalleen.
    Itelläni on Oldisin diisselin lohkosta tekeillä tuima bensakone mutta se projekti on mallia ikuisuus. Kampiakseli nimittäin puuttuu...
     

Kerro tästä muillekin!