Chevy Van G20 jarrun merkkivalo palaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Mika_M, 15.6.2015.

  1. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Otsikon mukainen ongelma tuli tuossa joko kun ajoin keulan huoltopukille tai alas valuttaessa. Jarrunestettä on, akkuakin käytin hetken irti. Mikä on seuraava toimenpide mitä yritän? Joku jälkiasennus abs tuossa kuulemma on, mutta tuskin on toiminnassa. Ja eikö akun irrotus olisi hukannut vikakoodit?
    Laatikkoöljyäkin on.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No ei ne kaikki vikavalot tietokoneen kautta syty. Varsinkaan jarrujen. Ja jos siellä on vika päällä, niin ei se akun irti käyttäminen niitä korjaa. Jos nyt alettais perusasioista; Mikä vuosimalli?

    Jarrun merkkivalon sytyttää yleensä kaksi asiaa. Käsijarru on päällä tai sitten piirien välillä on paine-eroa, eli jompi kumpi piiri vuotaa.
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Vilkuttaako se jotain koodia vai palaako kokoajan?
     
  4. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    -91 lukee rekisteriotteessa. Täytyy vielä kattoo koodista onko se valmistusvuosi. Valo kirkastuu kun käsijarrun lyö päälle. Ei vilku vaan palaa tasaisesti.
    Jos siellä joku mitätön vuoto on joka ei säiliössä aiheuta vajaantumista niin syttyykö valo jo siitä? Englanniksi lueskelin että jos jostain syystä joutuu polkaisemaan jarrun kovin syvälle yllättäen tuo valo voi jäädä palamaan. Onko tietoa tälläisestä?
    Kai mää sit lähden konttaamaan tuonne auton alle.
     
  5. G20

    G20 Gearhead

    Ei tietoa onko tuon ikäisessä Vanissa RWAL eli Rear Wheel Anti Lock mutta samanlaisen oireen teki C1500 pick uppiin kun oli RWAL boksi rikki. :odroll:

    Tuolta lisää: http://www.handen.us/rwal.html
     
  6. Mustarauta

    Mustarauta 2nd gear

    Omassa alkoi oireilemaan jarruvalot eli ei toiminut ollenkaa vika oli katkaisimessa siellä poljin päässä.Peli on VM.90
     
  7. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Nyt löytyi syy miksi se palaa. Takajarrut ei pelaa. Ilmeisesti se "proportion Valve" jotenkin niksahtanut siinä kun auto sammuksissa valutin rampilta alas. Onko se sit jarrupaineensäädin suomeksi? Mites se "nollataan"?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kone käyntiin (että saa tehostuspainetta) ja painat voimakkaasti jarrupoljinta (edellyttää, että ei vuotoja), poljin "naksahtaa" ja valo sammuu....
     
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ja tarkoittaa sit kyllä VOIMAKKAASTI,lähes "potkun" vaatii ;-)
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Välillä vaatii kovempaa, välillä KOVEMPAA ja joskus TÄYSII... :rotfl: :rotfl:
     
  11. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Ei tuntunut potkiminen auttavan. Täristänyt muuten poljinta kovempaa jarrua painaessa. Teki tuota kyllä jo kun keväällä ostin. Johtuuko tehostimesta? Kun poljin pysyy kuitenkin tunnokkaana eikä painu pohjaa kohti.
     
  12. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Eikös se propovalve oo siinä maskin takana?
    Pari räikän jatkovartta yhteen ja sillä koppaat siihen kumituttiin.
     
  13. magenta

    magenta 2nd gear

    G30 bensa -90.
    Jarrunvaroitusvalo palaa.
    Ilmattu etupiiri kun oli nesteitä seisonnassa hävinnyt.
    On 2 jotain jarruputki rasiaa rattiputken alla konehuoneessa.
    molemmissa kumitutti.
    Toisessa tappi pilkistää ja toiseen ruuvari menee sisään.
    Pitäisikö tuo jotenkin napauttaa sisään vai koittaa polkea ?
    Onko parempi potkasu vai pitkäkestoinen painallus ?
     

Kerro tästä muillekin!