Kestävä vesipumppu -96 GM LT1 moottoriin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Volvo_5.7, 6.8.2015.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Juilii vaihdella pumppuja muutaman kymppitonnin välein, oisko viimesimmällä ajettu 40tkm... Maksais vaikka vähän enempi kunhan kestäis.
    Kaks kertaa vaihtanu ja taas vuotaa. Us partsista oon pumput hakenu, semmonen turkoosin vihree loota. oisko ollu gates merkkinen vai mikä.

    Onko kokemusta kestävästä pumpusta? Rockautosta näyttäis löytyvän ac delco pumppua noin kolmikertaiseen hintaan vs ne halpis vaihtoehdot? auttaisko tommonen vai vituttaako vain enempi kun taas alkaa tippasee? :rotfl:
     
  2. Vanha tuttu

    Vanha tuttu 1st gear

    En siis ole ainut! Joskus kirjoittelinkin tästä..

    Delcon pumppu on yhtä paska. Made in Kiina.. 2 sellaista olen vaihtanut ja molemmat vuoti. Toisesta tuli vedet suoraan laakereiden läpi käyttöakselia pitkin vain muutaman kuukauden käytön jälkeen. Gatesin pumppu on turkoosissa lootassa ja sellainen mullakin nyt paikallaan.

    Onhan näihin sähköpumppujakin tarjolla, mutta enemmän luottaisin kyllä mekaaniseen jos vain laadukkaan löytäisi..

    On tämä jo ihme juttu että vesipumppua ei enää osata tehdä vettä pitäväksi!?
     
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Olettehan huuhdellut koneen vesijärjestelmän? Ainakin omastani tuli jotain roskaa joka ei ainakaan paranna pumpun tiivisteen toimintaa? Se lukee melko isolla siinä pumpun laatikossakin, ainakin Gatesin lootassa.
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Meikäläinen on tässä kymmenen vuoden aikana läiskiny useampiä näitä Eastern merkkisiä ongelmitta.
    http://c2c.activant.com/ctoc/index.jsp? ... wUVnBRTE0A
    Ne on luvattu olevan kiinalaisia.
    Toisaalta ne on menny F-korisiin, jotka ei ole ehkä ihan niin jokapäiväisiä käyttöautoja, kuin Volvo 5.7 Roadmasteri.
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Se taitaa vaan nykypäivänä olla lähes sääntö kuin poikkeus ,että tärkeintä on vain se että joku/jotkut kerää manit.Sillä ei sitten olekaan merkitystä tekeekö palikalla mitään.Soittelin Us-Partsille kerran just noiden nykyosien heikosta laadusta.Sanoi heppu vaan siellä,että ois opittava vaan elämään tässä ajassa.Kysyin,että tarkoittaako tämä sitä että kaikki on paskaa jo uutena?Eipä osannut siihen oikeen mitään sanoa.
     
  6. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Mulla kotimaasta ostetusta irtosi "ropeli" alta 5000km ajon jälkeen. akseli pyöri ihanasti, mutta eipä jäähtynyt kone. Tilasin AC delcon ison veden takaa, ei ollut ongelmia
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla olis hyvä, vähän käytetty Gatesin pumppu palasina tallissa.. :eek: :wc: :wc:
    Nasahti siis se valurunko kahtia.. Tiipparit piti kyllä loppuun asti. 8) :eek: No, tulihan sillä ajettuakin melkeen 150km, niin olikin jo vaihtoiässä. :wc: "Made in China" -laadun merkki..
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    AC Delco tilattu katotaan kauanko kestää vuotamatta
     
  9. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    mulla kesti gatesin vesipumppi 3 vuotta ja kilsoja taisi tulla 25000km siinä aikana...
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulla tulee yli 30tkm vuodessa niin sekin voi vaikuttaa mut sais noi silti kestää pdempään. Kohta on yli satatuhatta mailia liu'uttu tyylillä! :D
     

Kerro tästä muillekin!