Opel Kadett, malli A

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja nullzwei, 9.11.2004.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vieläkö tämä kuuluisan NHL pelaajan serkun huussi pyörii liikenteessä?
    Nimenomaan huussi, koska niistä wc kattoluukuista on paskattu autoon sisään. Ja tehty muutakin sopimatonta mikä ei kuuluisi tähän Mobilismi aiheeseen, vaikka A Kadett onkin. Noista kakkajutuista on yli 20 vuotta, mutta vieläkö se on hengissä ja sillä harrastetetaan samaa kuin 25 vuotta sitten?
    Silloiset herran tertut omisti jenkkejäkin ja välillä teki mieli heittää viihteelle. Niin mekin. Ei ollut tarkoitus ärsyttää pussihousuja eli mobilisteja. Tai oli. Ne kun ei meitä nuoria pitäneet yhtään minään vaikka meillä oli org autojakin.
    Nyt tunnustan että kyllä minä ja mun kaverit heitti syksyllä viihteelle. Haettiin silloin mitä romiksesta sai ja huudettiin niillä. Silloin sai vielä Mosseja mitkä me kustomoitiin ja lähettiin Sliippareiden keikalle pitää hauskaa. Minä ja kaverit emme olleet edelläkävijöitä ja suunnan-näyttäjiä. Ei. Meillä oli esikuvat. Me siis olimme 20-30 vuotiaita sällejä. Tallissa oli Pinin Farinan avo auto, Harley ja kaikkea org vehkeitä mitkä oli org ja tarkoitus pitääkin.
    Mutta välillä ja varsinkin syksyllä kun laitettiin org vehkeet talviunille teki mieli irroitella. Eikä meidän hienolla kalustolla. Haetiin romiksesta vanha mosse. Ja kun mosset loppui eikä niitä enää saatu niin meidän viimonen oli warre. Mutta siinä ei ollu enää samaa fiilistä.
    Tiedän wc Kadettin ja omistajan muutkin autot. Ja monta autoa mitä hän omistanut. Kunnioitan häntä jos hän on pitänyt ja taltioinut tuon Kadett Aan ja se on sillä vieläkin ja sitä ulkoilutetaan.
    Sen sanoma ei ollut pelkästään aiheuttaa pahennusta täällä missä tätä nyt kirjoitetaan eli pussihouissa, vaan myös ja nimenomaan haistattaa kaikkien tiukimmille jenkkijees tyypeille.
    Kirjoittakoon omistaja itse, olisi mielenkiintoista lukea hänen juttuja, vaikka aihe, tai aihepiiri ei ole oikea?
    Jatketaan tätä juttua muualla, mutta jatketaan tätä A Kadett topickia tässä mihin tämä on tarkoitettu.
     
  2. Animal

    Animal 1st gear

    Huussi Kadett on vielä "samoissa piireissä" mutta käyttö on nykyään rauhallista sunnuntaikäyttöä eikä laulua(museoleimaa odotellessa). Kyseinen kaunotar oli muuten kesällä työmatkakäytössä kun omistajan käyttökosla oli telakalla. :lol:
    Jotta ei meinis ihan ot niin omistajalla on myös täysin orkkis A-kadett.
     
  3. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Itellä on nyt ikää päälle kolmenkymmenen ja muistan hyvin pentuna nähneeni toistuvasti kotikadullanikin (Espoossa) tuon mustan vessanpyttykattoluukullisen (hieno sana, eikö?) A-Kadetin. Aika mahtava juttu, jos tuo sama kikotin tosiaan on yhä hengissä, voimassa olevien kilpien välissä! For those about to keep toilet-seat Kadett alive, I salute you :rotfl:
     
  4. JVesivalo

    JVesivalo 1st gear

    Meikäläisellä olis 6kpl moisia vehkeitä, sedan malleja kaikki :D
     
  5. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    kaveri puhui tietävänsä yhden A kadett farkun..olen sitä hiukka sulatellut mielessäni,jospa ostais pois,jos se on vielä olemassa.. :odroll:
     
  6. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Jos haluaa lisää tietoa noista A-mallin Kadeteista niin kannattaa hankkia/lukea Mobilisti 1/91
     
  7. Mokomakin

    Mokomakin Gearhead

    jos jollain on moine lehti myynnis ni yv vaan tännepäi
     
  8. kylähullu

    kylähullu 3rd gear

    Itellä on kanssa A-karva "jemmassa". Tarkoitus ois tehdä siitä jonkin näköinen "sleepperi" turbo tekniikalla, mutta ulkokuori jäis orkkikses. Saas nähdä milloin se liikkuu, kun on ollut vähän motivaatio ongelmia auton rakennuksessa. Sen verran täytty vielä lisätä, että auton alkuperäinen tekniikka jää varulta tallin perälle jemmaan(jos vaikka iskee museointi viirus)
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kysy mobilistin toimituksesta, eiköhän noita vielä löydy.
     
  10. Mokomakin

    Mokomakin Gearhead

  11. Aamupaisti

    Aamupaisti 3rd gear

    Eipä sitten mitään harmaintakaan haisua millon tänne on kukaan mitään kirjoitellut (foorumin kello on jostain syystä jäänyt ajasta ja näyttää mun koneella aina, et joka viesti olisi kirjoitettu 2007) , mutta upataanpas vähän. Vieläkö löytyy A-Kadett harrastelijoita?

    itselle tulossa pienimuotoinen coupe projekti iltapuhteiksi. Auto on keretty poistamaan rekisteristä ja ennen leimalle vientiä täytyisi löytää ainakin takavalon pohja, Kaikki avut moisen kamppeen löytymiseen olisi tärkeitä.
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onko tämä mitä kaipaat?

    [​IMG]
     
  14. Aamupaisti

    Aamupaisti 3rd gear

    se on vissiin juuri tuo osa. puolta en muista, samoiten sitäkään, että onko puolella ikäänkuin väliä. Kävin autoa katsomassa viimeksi kk takaperin ja sovittiin kaupoista. Tiistaina ollaan siirtämässä sitä omaan talliin. ja alkaa herkistely ja käyttöönotto. Tuo muoviosa oli vaan hapertunut käytännössä aivan sököksi.

    Löytyykö purehelliltä kyseinen osa ja oletko halukas luopumaan siitä?
     
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, löytyy. Löytyy kummatkin puolet, lisäksi äkkiä vilkaistuna ehjät, mutta kirkkaiksi haalistuneet linssit. Tais siinä laatikossa olla hyvät etuvalojen kehyksetkin. Voin tarkistaa illalla. Ne kaikki joutaa, eikä maksa mitään, muuta kuin jos rahdit maksat? Laita yhteystietoja vaikka yv:llä.

    Edit: Löytyi ainakin takavalot pohjineen, etuvilkut pohjineen, etu-umpiot ja niiden kehykset, sisäovenkahvat punaiset, ulkokahvat ja öljytikku putkineen.
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Aihetta sivuten, ihme paikka tämä Oodee... Kolmessa tunnissa löytyi tuollainen "hieman vaikeampi" osa... =)
     
  17. Aamupaisti

    Aamupaisti 3rd gear

    Laitoin yksityisviestiä.

    Niin ja totta tosiaan on jännä paikka, kun minä oon kollannut pitkin saksaa noita osia, kirjotellut maileja saksaksi ja mistään en ole moista kapinetta löytänyt. Myös ebaysta etsitty purkuautoja lontoon ja saksan kielellä

    ps. takavalo saksaksi on Rücklicht :D
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Olet sä "Aamupaisti" reilu jätkä. Lahjoitin sulle laatikollisen harvinaisia Opelin osia ja sä tarjouduit maksamaan siitä mun tilille sen jallupullon hinnan. Etkä sitten maksanut. Etkä lue edes 18.8 lähettämääni yksityisviestiä sulle, vaikka luulet, etten näe kun täällä forumilla käyt.

    Ensi kerralla pistän osat roskiin, ennemmin kuin lahjoitan niitä kennellekään. Ei tää rahasta mulla ole kiinni, vaan periaatteesta. Kun luvataan, niin sitten asia hoidetaan.

     
  19. stoneland alley

    stoneland alley Gearhead

    Onko jäänyt valokatkaisijaa?
    Maksan tilille ennakkoon jos löytyy.
     
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei ole katkaisijoita.
     

Kerro tästä muillekin!