Jäähdyttimen pikku messinkiputken liitos/korjaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Karpov, 13.8.2015.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jäähdyttimestä paisarille menevä n. 4cm pitkä putki (eli ylivuoto) oli lyöty lynttyyn. Koitin oikoa niin irtos.

    Alunperinkin ollut irroitettava eli mitään ei onneksi hajonnut mutta en saa tiiviinä enää takaisin. Jos huulet liian isot ei mene millään, jos viisteet tekee niin menee kiinni mutta pyörii ja falskaa. Juottaminen ei houkuta eikä kunnon vehkeitäkään. Pulttia en kehtaa myöskään laittas ja onko mitään mitä tuohon vois laittaa missä tarpeeks iso reikä sisällä?


    Sisähalkaisija jotain 5-6mm luokkaa,
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ja korkki tulee heti viereen jitta kauheeta klunttia edim paineilma ei varmaan mahu. Kierteet poissuljettu, liian ohut.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eipä siihen mitään oikotietä ole. Juottaminen.
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    juottaminen. siihen riittää yksinkertaiset vermeet mitkä kaikki löytyy esmes motonetistä.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tinaamalla joskus aikoinaan yhden vuotavan letkuliittimen syyläristä korjasin. Muistaakseni käytin ihan sähköjuotostinaa missä on juote itsessään. Kuumailmapuhaltimella voi antaa lisälämpöä jos ei kolvin teho riitä.
     
  6. maddis

    maddis Gearhead

    Tinaamalla itsekin syyläreitä korjannut ja putkilähtöjä niihin juotellut. Toholla lämmitellyt niin saa lämmöt nopeammin paikkaan ja hieman suuremmalle alueelle kuin kolvilla.

    Itse olen käyttänyt 70/30 tinaa (70% lyijyä ainakin speksien mukaan ja 30% tinaa). On sitkaampaa kuin normaali 60/40 (60% tinaa) elektroniikka tina eli teoriassa ei murru niin helposti. Sitten on saatavissa myös 50/50 tinaa.
     
  7. Weijari

    Weijari Gearhead

    Epoksiliimalla tai jollain elastisella massalla? Lämmön ja klykolin kestävyys kannattaa varmistaa
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niinhän se onnas kun yks metallimies näytti mallis. Toholla pilli lämpimäksi tinaa päälle. Paikalleen ja lisää tinaa molemmin puolin ja syylarisss vettä täynnä tottakai.
     
  9. Mustarauta

    Mustarauta 2nd gear

    Messinki langalla jossa valmiina juotosaine ,kaasuvehkeet olisi kyllä hyvät olla.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvin tuo perus juotostinakin tarttui :)
     

Kerro tästä muillekin!