-95 Roadmaster käynnistys ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja theropi, 30.7.2015.

  1. theropi

    theropi 3rd gear

    Näyttää anturi aika "limaiselta" ja johdot melkoisessa kulmassa.
    Halpa kokeilu, tilaapa JAMANT anturi vaan.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, katsotaan huomenna saatavuus...
     
  3. Vanha tuttu

    Vanha tuttu 1st gear

    Voihan se tosiaan olla noinkin. Painemittauksella helppo sulkea yksi mahdollinen vika-alue pois. Bensapumppujakin näihin on kyllä vaihdettu.

    Kertokaahan sitten miten kävi?
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Uusi anturi hankittu, mutta tässä välillä, ei kyllä pilotillakaan lähteny pariin kertaan...
     
  5. timant

    timant 2nd gear

    Oliko bensanpaineensäädin kunnossa?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tuskin se pilottiin vaikuttaa!! Ei ole tarkistettu, aina kun se on firman pihassa, se lähtee käyntiin :rotfl:
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    ECM kytkee bensapumpun releen päälle hetkeksi kun kääntää virrat päälle niin että bensapaine nousee valmiiksi. Polttoainepumpun käynnissäpito tulee moottorin käynnisyttyä öljynpaineanturilta. Tämä on yleinen kytkentä GM:llä ainakin 90-luvulla.
     
  8. theropi

    theropi 3rd gear

    Juu,alkaa hahmottua toiminta. Öljynpaine anturi sekä polttoaine pumpun rele tutkintaan maanantaina. Releen "väsymistä" näissä on ollut ammattilaisten kertomana.
     
  9. theropi

    theropi 3rd gear

    1½ viikkoa meni ilman oireita, äsken lämpöisenä teki taas.
    Pyörittää hyvin muttei käynnisty, ei edes yritä.

    Vaihdoin bensapumpun releen -> ei vaikutusta.
    Eli öljynpaine anturi seuraavaksi.
     
  10. theropi

    theropi 3rd gear

    Ja lisäksi uusi herja mittaristossa, Low Oil Level valo jäi palamaan.
    Ei tullut uudestaan käynnistettäessä. Öljyn määrä tikussa oikein.

    Shop Manual ei yhdistä öljyntaso anturin toimintaa bensa tai sytkäpuolelle, mutta voisiko sotkea ECMn kuitenkin.
     
  11. M

    M Gearhead

    ihan tuollainen niin kuin puskista tullut idea, kun omassa nykykäyttiksessä oli aikanaan paha sähkövika. noita erilaisia antureita kun on paljon ja kaikki tieto menee tietokoneen kautta ja osa antureista on kuitenkin "samassa" piuhoituksessa.

    itsellä herjasi milloin öljyanturia, milloin koko tietokoneboxin virransaantia. syyksi paljastui lopulta johtojen hankaantuminen puhki koneen takaa. hemmetin hankala paikallistaa, kun kaikki vikailmoitukset oli väärin, virta vain sattui kulkemaan useamman anturin kautta. asiantunteva sähkäri kävi piuhoja läpi yleismittarilla ja löysi vialliset. sitten vain uutta piuhaa väliin.
     
  12. Tami3

    Tami3 1st gear

    Polttoainesuuttimista muutama pimeenä tai hapettunut liitin.Firebirdis oli sama ongelma.Toki se kyllä oli TPI moottori ja vähä vanhempi.
     
  13. theropi

    theropi 3rd gear

    Ja nyt stumppasi vauhdista kehä2 ip ruuhkassa Turun motarin liittymään. Tuli amerikan autoille taas mainosta :rotfl:

    Parin minuutin ja useamman starttauksen jälkeen lähti onneksi.
    Pitkiä minuutteja työsuhde kippojen poukkoillessa ohi.

    Siinä kohdassa on joku kirous, viimeksi -51:n "uusi" ruotsinpojan korjaama kaasutin tulvi ja meinasi polttaa koko härvelin.
     
  14. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    ootko varma että ei oo bensa pumpussa vika. lt1 camaro oireili miulla miltei samalla tavalla.
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei lähde aina pilotillakaan, joten tuskin...
     
  16. impala67

    impala67 Double Gearhead

    sähköiseltä vialta kuulostaa, tars saada vikakoodin tapaista ulos vehkeestä. etuvetomopeissa kiukutteli tehdasasenteinen varashälytin, alkeellinen ajonesto siis. noissa roadmastereissahan on VATS:n sivistyneempi versio jo, jollain toisella nimellä... kaippa se sytkämodulikin voi pamahtaa lennosta?
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ole mitään koodeja...
     
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    itsellä oli yhestä amerikan foordista semmonen kokemus että ns.inertia switch, eli polttoaineen syöttö -katkaisin rele meni rikki eikä sallinut käynnistymistä. se on kait gm:n enklannilla fuel pump cutoff relay tms.?
    airtex vinkkaa sivuillaan näin:
    http://www.fuelpumpu.com/news-possible- ... ition.aspx

    tarkennus; myin fjoordin heti kun voin mutta kesti kauan kun eihän semmosia kukaan halua...
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voi olla noinkin, mutta mun kokemuksen mukaan inertia switch vaatii aina mekaanisen nollauksen (joissakin Fordeissa takakontissa punainen nappi, jota painetaan)!! Eli ei sovi tähän suoraan...
     
  20. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Oliko tästä se Optisparkin kettuilu jo kumottu vaihtoehtona?
     

Kerro tästä muillekin!