440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    Ei vihti alottaa uutta topikkia joka risaukseen,niin täälähän on tietäjiä. räntäntänttä 318 ja 600db holley.Matkaseokset varmaan aika reilulla,ku tän kesän eka isompi matka aiheutti tankkaamista turhan paljon.Pelaa hyvin ja koko kesän ollu kaupunki pyörityksesä. Eilisellä reissulla huomasin,että kiihtyy tukkosesti 80-90km/h vauhista ja ainetta tosiaan palo.Miten matkaseoksia laihemmalle? bensanpintoja alemmas enskapuolelta?
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos bensapinta on säädetty oikein, ja jos kaasari ei tulvi, ei ratkaisua tuohon saa pintoja alentamalla.
     
  3. kotr

    kotr 3rd gear

    Enskan pinta oli korkialla. Keveemmin tuntuu menevän, ku säädin ikkunan alareunaan.
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mitäpä se sanoo raati semmosesta asiasta kuin #906 -kansien venttiilikoon muuttamisesta 2.14/1.81 kokoon. Onko järkee vai ei?

    Ja tässä tapauksessa alumiinikannet ei ole vaihtoehto.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ainakin musle motors on saanu ihan kivoja lukemia 214 ja 181 venoilla rautakansissa. http://www.musclemotorsracing.com/muscl ... -906-heads
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No joo, noita CNC -portattuja on tullut joskus kuolattua. Tässä on nyt lähinnä kyse museo 440-6 -koneesta johon olis tietty mukava saada semmonen 450-500 heppaa. Siis oikeita, ei Esson baarin hevosia.
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Oliko tämän Topikin lukijoista joku joka kyseli yyveenä raahen dusteri kantaa? Poistanu näämmä viestin. Nyt saattas olla yks jouten.
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Oli, kyselin siellä nykyään olevaa ex-meidän kylän Dusteria. Tarve on jo tyydytetty.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    En mä näistä mitään tiedä, mut isot pojat on kertonu et ihan vakio venoilla ehjistä ja sopivasti portatuista 906:sta irtoo äkkiä sellanen 250cfm imupuolella. Hyvin suunnitellussa kokoonpanossa ei pitäis olla ongelma ottaa 500hv.

    450hv ei pitäis olla kaukana koskemattomillakaan kansilla?

    [​IMG]
     
  10. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tämä dilemma (uusi osa versus vanhan kunnostus) ratkes tällä viikolla.
    Nuo uudet veivit maksaa reilun 2 kertaa sen, mitä orkkisveivien kunnostaminen ARP-pulteilla.

    Joten veivit lähti tänään mittaukseen, pultitukseen, koneistukseen, tasapainotukseen ja mukaan muutkin rojut eli 383 takoakseli, nuo uudet männät, dampperi jne. jotka sitten kaikki samalla tehdään samanpainoisiksi sekä koko helahoito tasapainotetaan kunnolla, jotta kestää antaa runtua.

    Projekti lähti siis lapasesta, mutta enää ei peräännytä, kun kerran tuo lohkokin tuli hierottua heti alussa kunnolla ja odottaa nyt näitä liikkuvia osia sisällensä.
    Uskomattoman monta rahaa saa tällaiseen vakioiskun moottoriinkin menemään, mutta ei tää touhu tuu tulevaisuudessa tästä ainakaan halpenemaan.
    Vanhaa jää lohko ja kanget, kaikki tulee uutta tai koneistamon kautta käynyttä, mutta sittenpähän tietää mitä on ja kyllä 400:sen luulis tuolla lääkityksellä jo hiukan kierroksia kestävän.

    Mihinkähän hylsyyn tämäkin lopulta tiensä löytää...
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    mihin veit punttiin?
     
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Gt-motorsille, kun on tuttu paikka entuudestaan ja reilun kilsan päässä.
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    edit. poistettu
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    No mulla olisi yhdet (kenen lie porttaamat) 452 rautakannet irrallaan joiden läpi laskennallisesti on vähintään tuon verran pakko olla irronnut, kun on SG -aikoja paineltu 1200 kilon autolla :) 2.14 ja 1.81 venoilla. Venajousetkin vaihdettiin juuri astetta tukevampiin että kestäisi pyörittää suht rajulla kepillä sen 7000 (jos se sinne kiertää).

    Tosin jos ne hukkaan, niin milläs mä sitten itse ajan? Köykämiinikannet tietty kiikarissa, rahat vaan hukassa :lol:
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kiitos tarjouksesta. Löysin ultimaattisen vähän ajetut #906 -kannet, jotka jo työn alla. Oli järkee eli ei.

    Lisäks tossa on työn alla toinen vuodesta 2007 saakka seissyt 440, jonka 452 -kansiin tarvittais väsähtäneiden jousien tilalle uudet. MP 296/557 -mekaaninen nokka, vakio asennuskorkeus. Uusi alumiininen vesipumppukin tulis tarpeeseen - jalka on.
     
  16. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tänne tarvitaan halvat closed camper rautakannet.
    Ohjurit ja seetit oltava kunnossa. Tulee tuohon toiseen, 80-luvun aikakoneeseen.

    Pepe: Hieno hankinta! Onnittelut siitä.
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mitenkäs noita vakio rautakansien venttiilinohjureita on korjattu? Yksissä 906:ssa mulla on jonkinlaiset holkit ohjureiden sisällä.

    Nyt tarvis yhteen toiseen vastaavaan pariin tehdä jotain, koska venttiililautasen sivuttaisliikkeenä mitattuna väljää noin 1mm muutamassa venttiilissä, ja lopuissakin jonkin verran.

    Puhelulla lähimpään koneistamoon tietenkin selviää varmasti paljon, mutta kokemuksia otetaan vastaan tommosesta hommasta. Kannet itsessään on sen verran muuten hyvät, että ei viittisi menemään heittää.
     
  18. kotr

    kotr 3rd gear

    Pronssiholkit mulle laitettin yksiin rautakansiin
     
  19. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Nestettä öljyn joukossa :( Ei sitä hirveästi sinne päädy mutta vähän kumminkin. Jos ei nyt haljennutta lohkoa oteta huomioon, niin mistähän lähtisi vikaa etsimään? Kansipahvit on paksut sellaiset - voihan ne tietysti nekin vuotaa. Joku pultti?
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Yks bbm tossa jonkin aikaa sitten sekotti vedet öljynsekaan keittämisen seurauksena. Uudet kannentiivisteet ja taas toimi. Rautakantinen vehje.
     

Kerro tästä muillekin!