Chevrolet c1500 w/t ongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja schokakola, 26.8.2015.

  1. schokakola

    schokakola 1st gear

    Eli chevy nykii pienellä kaasulla ajettaessa, tyhjäkäynti heittelee ja välillä sammuu. Vikakoodeja ei anna. Mistä kannattaa lähteä tutkimaan?
     
  2. wilburi

    wilburi Gearhead

    SES valo ei vissiin pala myöskään vai ?
    oletko tulpanjohdot katsonu ettei lyö läpi saattas tehä noin eikä vikakoodia ole ,bensan suodatin tukossa ?
    onko muita oireita ?
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kannattaa vaihtaa samalla kertaa pyörijä, kansi, johdot ja tulpat, sillä huonot tulpat pilaavat kaikki ennenmainitut.

    Hantta
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    3 yleisintä vikaa mihin olen törmännyt näissä: 1.Jakajankansi/pyörijä 2.Bensapumppu. 3.Jakajan sakarapyörä halki.
     
  5. onneton

    onneton Gearhead

    Ettei vaan olis TPS sensori tiensäpäässä, arvailen :oops:
     
  6. schokakola

    schokakola 1st gear

    SES valo ei pala. Pakokaasut haisee omasta mielestä rikkaalle. En kuitenkaan epäilis bensansuodatinta koska kone toimii kierroksilla ja kiihdytyksessä ihan normaalisti. Nykimistä esiintyy siis vain kun ajaa pintakaasulla vaikka 40. Tyhjäkäynti heittää enimmäkseen vain lämpimällä koneella, kylmänä melko tasanen. Tänään otin IAC:n irti ja ajattelin nyt sen puhdistaa ekaks.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    EGR on aiheuttanut tommosta.
    Jälleen kerran kuinka testataan EGR venttiilin kunto:

    Testi 1: Sormi EGR kellon alapinnan reikään eli sen sisuksiin kiinni, koneelle kaasuttelua. Jos sisuskalut selvästi liikkuu, niin venttiili ja sen ohjaus kunnossa. Jos ei, niin jossain vikaa (venttiili itse, alipaineet, solkku tms).

    Testi 2: Kone tyhjäkäynnillä, ja sormella sieltä samasta reiästä painamalla avaat EGR venttiilin, ja jos käynti EI muutu huonoksi tai kone kerrassaan sammu, on kanavat tukossa tms. Jos käynti muuttuu/kone sammuu, niin kanavat suurinpiirtein auki.

    Siellä on siis erikseen egr venttiili ja solenoidi se ohjaamiselle.
     

Kerro tästä muillekin!