eksoottisempi ajoauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja downtown, 30.8.2015.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Joo, varsinkin tommosesta TVR:stä mulla on vähän semmonen kuva että on tyypillinen piensarjavalmiste, ts. vähän kun itse tehty omassa tallissa, noin niinkun laadullisesti... Korjatkaa toki jos olen väärässä.
     
  2. JS78

    JS78 3rd gear

    TVR Cerbera oli Wheeler Dealerssissä ja iso ongelma oli putkirunko joka oli täysin mätä. Kori on lasikuitua.
     
  3. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Brasiliassa koottu 80-luvun alun etuveto ford escort 1,3 koneella. ei oo kovin montaa enää jälellä, ei oo saksalainen, ja saa mukavaa iltapuhdetta kun ruostereikä voi ilmestyä esim keskelle kattoa
     
  4. fenix

    fenix 3rd gear

    Bmw 840/850 V12?
     
  5. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Paljonkin kaverin kahdella Gaz 13 Tshaikalla hääkeikkaa heittäneenä ehdottaiaisin seuraavaa mallia GAZ 14 Tshaikaa. -66 Lincolnin ja W116 Ässämersun 80-luvulla yhdistänyt ryssän limo on tyrmäävä ilmestys, pelkän maamme geaopoliittisen aseman vuoksi eksoottinen ja pitänee jopa arvonsa suht hyvin. Uusina niitäkin on joitakin tullut Suomeen Kone, Wärtsilä yms suuryrityksille, mutta Balttiasta etsiminen lienee paras vaihtoehto.
     
  6. unknown

    unknown 3rd gear

    Kyllä se järkivalinta on jokin auto mikä sisältää tuttua tekniikkaa, mihin saa paljon varaosia ja kuka tahansa osaa korjata. Suuri valmistusmäärä on aina hyvä ja iso harrastajakunta, joten se eksoottinen järkivalinta on:

    Kuplavolkkari
    59 Cadillac
    Ford mustang (ihan mikä tahansa malli)
    Volvo amazon
    Saab (joku 9-sarjalainen)
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Entäs citroen xm? Kutoskone ja kaikki herkut päälle. Toki sitten pitäs loppubudjetilla ostaa jotain muuta.


    Miksei sm jos löytyy.
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ford Tempo, ei tarvitse pelätä että vastaan tulisi toinen... Helkutin kiva ajaa ja lämmin talvella, mukavasti varusteita jo GL mallissa. Yhden talven ajelin moisella ja ei tuo bensasyöppökään ollut alta kympin meni tomaatista ja isosta neloskoneesta huolimatta.

    Jenkeistä löytynee hyviäkin halvalla ja jopa nelivetona...
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kyllä se on niin henkkoht juttu jos oikein haluaa vielä erottua eikä perusjenkkiraudat riitä... meinaan sen verran on muiden silmissä jo outolintu vaikka ajelee tavallisillakin jenkkiautoilla nykypäivänä.

    hauska ajatusleikki tämmönen.

    halvallahan saa 90luvun käyttövarmaa tekniikkaa, buikin rivieraa 3.8 mekaanisesti ahdetulla tekniikalla, ja onhan noita eldoraadoja ja lincolnin coupeja jotka on tosi himmeen näkösiä ilmapussijousineen. mutta onko nämä siis kysyjän mieleen liian taviksia?
    http://www.nettiauto.com/lincoln/mark/7457877
    http://www.nettiauto.com/cadillac/eldorado/7129793
    http://www.nettiauto.com/buick/riviera/7231797
    http://www.nettiauto.com/chrysler/le-baron/7299931

    pari kaveria on hankkineet coupemallin piilofarkkukorisia fullsize geeämmiä, aivan mahtavia losseja käyttöautoiksi ja puoli-ilmaisia suhteessa siihen mitä rahalla saa. 90 luvun lopun musset ja camarotkin on todella arkihuolettomia pelejä joita korjaa lähes kuka vaan.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Eksotiikkaa etsivälle Ranskalainen -60 luvun automaattivaihteinen tekele, ja miel. laatikkovikainen, jos haastetta haluaa, ja jos mersun v 12 on liian tuttu:)

    Hantta
     
  12. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Jotenkin tuntuis, että vanhan luxus-Shitroënin kanssa sille "loppubudjetillekin" löytyy kyllä käyttöä... :rotfl:
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuo Jensen voisi olla aika mielenkiintoinen. Taatusti eksoottinen, mutta tekniikka ihan US-Parts tavaraa suoraan hyllystä, otaksun?

    Aika tyylikäs ohjaamo myös. Tuossa soundcheck:
    https://www.youtube.com/watch?v=acefrG3W0wQ
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Saitko yv? Jos Jagge tuttu niin tässä ois jatkumoa mikä XJ-S 2+2 coupe. Ei mkn rävellys vaan Jenkeissä pajalla tehty mistä tyyppimerkintä kun oven avaa ja CA laillinen. Ja kaikki rekisteriotteessa ofkoos. Suomessa laitettu uusi moottori varmuuden vuoksi mikä vietiin heti koneistamoon. Porattiin että saatiin sylinterit pyöreäksi ym. Koneistukset maksoi enemmän kuin uusi motti. Uudet isovena kannet, performer ym. Laatikko rempattu. Vaihtaa huomaamatta, paitsi normaaliajossa kaasu pohjassa rykäisee eikä luista. Pelti- ja sähkötyöt tehty. Ei ongelmia enää. En ole sairauteni vuoksi autoa kahteen vuoteen nähnyt. Tiukka hinta 5800€. Joku tosi halpa kinneri vaihdossa? 0468872152. Yli 100kg kevyempi ja yli 100hp tehokkaampi kuin org V12.
     
  15. madsin

    madsin 3rd gear

    Emännällä käyttiksenä '97 Pontiac Grand Prix GTP. Sama tekniikka ku noissa Buick Rivieroissa, pikku modauksilla +300hp ja kulutus 8-10 sekalaisessa. Ja ei pärjänny saman tehonen turbo nelikko valoissa... Osat löytyy Rockautosta, pirun mukava ajettava vielä kaiken lisäks.
     
  16. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Itselläni nyt seitsemän vuotta jokapäiväisenä kulkineena -95 Riviera SC. Hiton mukava peli niin kesällä kuin talvellakin. Ei toistaiseksi ole tullut mieleen luopua.
     
  17. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Täällä tuntuu olevan muutama, joille on jonkinasteinen loukkaus jos saksalainen auto ei kelpaa?? Pitää sitten veistellä vitsiä kaikista muista laitteista, joita ei ole koskaan omistanut?
    Käsittääkseni TVR ajopelit on nimeomaan piensarja-autoiksi kohtuullisen laadukkaita, sieltä paremmasta päästä, rungon ruostumista lukuunottamatta? Ainakin viime vuosisadalla valmistetut, 2000-luvun alkupuoli oli kai aika vaikeaa ja huonostihan siinä kävi.

    Kun tuli käytyä viikonloppuna Vanajanlinnan urheiluautotapahtumassa, niin muutama tuolla teki vaikutuksen. Jensen Interceptor, TVR Cerbera ja Citroen SM. Myös paikalla olleet lukuisat Maseratit kolahti.

    Sen sijaan Jaguarit, mersut, mustangit, Corvette ja monet muut oli jotenkin nähtyjä, jopa Testarossa.

    Jos tarvitsisin jotain edustavampaa ja massasta poikkeavaa ja hiukan uudempi kelpaisi, voisi valinta olla Citroen C6 tai Lancia Thesis..
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuossa olisi klassikko, jolla pääsee talvellakin eteenpäin: 1983 Audi quattro.

    [​IMG]
     
  19. downtown

    downtown 3rd gear

    jos rebel58 minua meinasit ei ole saapunut, mutta tässä pari päivää mitä olen selannut eri vaihtoehtoja niin tältä istumalta 70-80 luvun rolssi tai jokin 80-90luvun maserati on alkanut höristyttämään eniten korvia ja luultavasti jompi kumpi saakin paikan ajoautona
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!