Flektin lämpöohjaus, mistä tarpeet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja xarper, 1.9.2015.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Tuossa yritin gåågleilla mutta ei oikein täältä löytynyt mitään tarkkaa mitä porukka on ostanu ja mistä.

    Eli miten tuollasen rakentaisi helpoiten/halviten, varmaan siis motonet/biltema jotain muitten autojen antureita ja relettä sit?

    Flekti on mutta tuo ohjaus tartteis rakentaa, ärsyttää katkasijan rämppäys ja turhaahaan se siellä kylmänä pyörii.
     
  2. K-750

    K-750 1st gear

    Itse tein chevy fleetsideen, alfan flekti, rele+sulake ja takaveto ladan flektin anturi. Eli pätkä sopivan kokoista putkea joka käy alavesiletkuun, siihen reikä kylkeen johon hitsasin mutterin, jossa sama kierre kuin anturissa. Alavesiletku poikki sopivasta kohtaa ja siihen putki antureineen. Tosin nykyään myydään valmiita putkia esim. biltemassa on nähnyt, en muista millä kierteillä ne on ja onko sopivaa halkaisijaista just kyseiseen vehkeeseen. Hyvin on toiminut noin 5 vuotta. Onhan neuvostoliittolaiset käyneet avaruudessa, joten tekniikka on varmasti kestävää...
     
  3. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    miks se letku pitää katkasta ei kovin siisti kötöstys mun mielestä noin :eek:
    laittaa sen anturin vaikka siihen syyläriin :odroll:
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Alavesiletkussa veden seassa anturi reagoi nopeasti. Varmaan hyvä paikka löytyy syyläristäkin, kun järkeilee vähän mihin sen anturinsa pistää. Bilteman putki on 38mm eli 1,5" letkulle ja siihen käy m22x1,5 jengalla oleva anturi. Niitä löytyy vanhempiin autoihin, mut ovat vähän vähenemään valikoimista varsinkin ne kylmemmät, mitä nää viritykset kaipaisivat. Suunnilleen saman asteluvun kun valkkaa käynnistymisasteiksi kuin mitä on termostaatti, niin toimii tasaisesti, eikä propelli käy kaiken aikaa. Anturit ei kestä ajaa flektiä ilman relettä kovin kauaa, olen kokeillut.
     
  5. K-750

    K-750 1st gear

    Moro
    Kun ei ole syylärissä paikkaa anturille.
     
  6. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    no tekee syyläriin paikan
    tai teettää jos ei itellä oo vehkeitä
    joka syylärikorjaamossa onnistuu
     
  7. 2dht

    2dht 3rd gear

  8. Lepa

    Lepa Gearhead

  9. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

  10. rakkari

    rakkari 3rd gear

    just asensin tuplaflektit ja laitoin ihan bilteman alavesiletkun väliin tulevalla palikalla missä anturin paikka, niit oli erilaisia niin paksumpaan ja kaposempaan letkuun ja anturinkin samasta paikasta sai,, ja tupla 40a releet kiinteillä sulakkeilla niin tuli hyvä ja kaikki nippelit makso noin 25e
     
  11. BBC

    BBC Guest

    Itellä 409cid isolohkossa on flektin anturi vesipumpussa alalähdön luona ja toiminut hyvin 8vuotta. 85asteessa lähtee flekti päälle ja toinen anturi ylhäällä imusarjassa -> 95asteessa syttyy punainen led koetaulussa.

    varmistusta,...
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Mitenköhän tämmönen toimis? Yks nasta vissiin eli tää kai tulis maapiuhan päähän sit? Eli katkomaan vaan relettä tuo?

    http://www.ebay.com/itm/185-Degree-Elec ... ac&vxp=mtr

    Ei ois kyllä kallis, tohon rele kaveriks ja siinähän se. Taidan ihan kokeilumielessä tilata kun muutaman euron vaan.

    Ois melekosen halpa ratkasu vrt. tohon esim mr gasketin yli 40€ satsiin.
     
  13. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    No mä päädyin tohon mr.gaskettiin siksi ku voi tosiaan sen anturitikun tökkästä syylarin läpi ja ei oo paikasta niin tarkka koska on potikka millä säätää. Mulla palaa 150 euroo dusterin tankissa joka viikonloppu ni pysty hankkimaan vähän "parempaa seppälää" ku kerran lähti lahen cruisingiin pari tuntii myöhemmin. :poff:
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Aina pitää olla rohkea ja kokeilla jotain uutta :rotfl:
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ostin AD varaosista joitain vuosia sitten ihan vakiomallisen imusarjaan tulevan termarikytkimen, taisi olla joku Citroeniin tarkoitettu. Sopi kierteeltäänkin Oldsin imusarjan reikään. Releet ohjaa syylärin puhallinta ja laatikkojäähdyttimen puhallinta.
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

  17. aamigo

    aamigo Gearhead

  18. coupe60

    coupe60 Gearhead

    laitoin tuollaisen:http://www.summitracing.com/int/parts/dak-pac-2750/overview/
    toimii lähes kaikilla antureilla, myös alkuperäisillä.
    hienosti on hoitanut hommansa ja on helppo ohjelmoida,paljon toimintoja.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Nyt tuli tuo kiinan reilu 3€ lämpöanturi, saa nährä josko tuota kerkeis viellä tällä viikolla sen asennellakin ni pääsis testaa miten toimii.

    Melkonen säästö jos.

    EDIT: Bongasin juuri tuosta kuvauksesta "Fitment:
    FITS 265 283 305 307 327 350 383 400 396 402 427 454 472 502 260 289 302 351W 347 352 360 390 406 427 428 429 460 351C 351M 400M 273 318 340 360 361 383 400 413 426W 440 455 330 326 ENGINES."
     

Kerro tästä muillekin!