Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    noh no.
     
  2. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    On kyllä kauheita noi osa veronkiertoautoista...ei mitään järkeä,,onko ollu niin hinku ajaa jenkillä siksikö tuollaisell on viittiny ajella ?
     
  3. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Aikanaan oikeat oli kalliita eikä nuo pakuversiotkaan ihan ilmaisia. Varmaan nykyäänkin menisi uudet Challet ja Musset simona kaupaksi vaikka lavakaarilla puoli metriä pidennettynä jos hinta laskisi melkein puoleen. Eihän se perseen ulkonäkö ole ajaessa tärkeintä, tämä pätee myös autoihin.
     
  4. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    Mut on se iso + jos takaapäin ajaessa perse näyttää hyvältä.
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Noi tosiaan maksoi maltaita silloin.
     
  7. palotila

    palotila Gearhead

    Muistaakseni uusi camaro maksoi suunnilleen 270000 suomen markkaa joskus vuonna 1986. Eli meikäläisenkin olisi pitänyt tehdä noin 9000 tuntia töitä ennenkuin edes bruttopalkka olisi riittänyt ostamiseen.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Paljon on hinta laskenut näihin päiviin mennessä.Pojalla oli 850bemari kaikilla herkuilla kaverin kanssa kimpassa ja vm -91 ja muistaakseni oli suomessa maksanut 1,8millii(markkoja)nyt niitä saa 4000e ylöspäin hinnoilla ja aika hyväksi voisi vieläkin tuollaista sanoa,toisella pojalla -91 260e mese niin sekin on ollut aikas kallis uutena ja nyt arvo 5000-1300e
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vanteilla ja maalilla näköjään hyvin hintaa :poff: :wc:
     
  10. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Ei kai nyt sentään. Tuulilasi 12/1991 hinnaston mukaan 850:n hinta on ollut 895 800 markkaa. Tuskin siihen sentään miljoonalla on lisävarusteita voinut hankkia.

    Mutta tosiaan vaikka autovero oli tuolloin jo hieman laskenut huippuprosenteista (80-luvulla 132% auton verottomasta maahantuontiarvosta miinus 4 600 markkaa, historiaa tuossa) niin silti vero oli vielä 80/90-lukujen vaihteessa huomattavasti korkeampi kuin nykyään ja käytettyjen tuonti vielä käytännössä mahdotonta, niin nämä seikathan edesauttoivat kaikenlaista kekseliäisyyttä veron välttelyyn kuten lava-Camarot ja vaikkapa suksiboxi-farmari-Mersut.
     
  11. Turboloota

    Turboloota 1st gear

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/el-camino/7496691

    Viimeksi kun juttelin aiemman omistajan kanssa, niin eipä autolle oltu tehty yhtikäs mitään. Nyt kun on autoliikkeeseen ilmestynyt myyntiin, niin on äkillisesti 60-100 hevosvoimaa ilmestynyt lisää teholukemiin :D
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Noilla tehoilla 0-100 7 s? Taitaa olla myynnissä pitovaikeuksien vuoksi.
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tämä on niiiin minun makuun, ElCadillac. Mitenkähän Suomeen rekisteröinti?
     
  14. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Uusi Camaro RS 5,0 maksoi -89 vuonna 199000fim. Z 28 5,7 koneella n. 260000fim. KutosCamaro oli varmaan jotain 160000mk.
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    80-luvun lopulla kaverin perhe muutti jenkeistä suomeen.
    Muuttoautona tuli uusi? subaru leone 4x4.
    Oli jenkeissä kalliimpi kun esim. uusi camaro.
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Päältä millin se ainakin oli,jostain ne pojat sen katsoi,niillä varusteilla.
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    On varmasti ollut yli millin.
    Mulla oli joskus 750 iAL, Jonka perushinta oli yli miljoona markkaa.
    Tuossa oli vielä autobahn-paketti, ym.

    Jarrusatula maksoi yli 1000€ marmoritiskillä v.200x? (en muista vuotta).
     
  18. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Nyt oli tänään tullu nettiautoon myyntiin -65 Mustang Fastback. Hienon näköinen auto. Hinta 54900€, tulee kyllä väistämättä mieleen että mitäs kaikkea muuta sillä rahalla saisi...
     
  19. teddy99

    teddy99 Gearhead


    Kyllä jotkut muutkin osasivat tehdä fiksuja päätöksiä valikoidessaan autoa, jonka olivat oikeutettuja tuomaan verovapaasti Suomeen. Peruskouluni rehtori toi noin vuonna 1989 Yhdysvalloissa vietetyn vuoden jälkeen Suomeen Ford Escortin. En muista oliko 1,4 vai peräti 1,6 litran moottorilla varustettu. Joka tapauksessa 3-ovinen perusmalli. Vaikka me koulukakarat ei oltu silloin kuin ehkä 12-vuotiaita niin kyllä jo silloin porukalla ihmeteltiin, ettei yhtään enemmän perseelleen voisi verovapaan auton valinta mennä.

    Noh... Jokaisella on suosikkiautonsa. Itse olisin varmaan samassa tilanteessa yrittänyt hyötyä asiasta taloudellisesti. Jotkut tekivät silloin aika muhevia tilejä. Esim. he, jotka toivat verottoman W124 Mersun ja myivät sen heti karenssiajan jälkeen pois. Esimerkkinä minulla oleva W124 ce on maksanut Suomessa (eli vuonna 1988) samanverran kuin mitä silloin Jyväskylässä olevat omakotitalot yleensä maksoi. Eli noin 400 000 mk. Keski-Euroopassa samainen Mersu maksoi silloin reilut 100 000 mk... Hintaero ei ihan kokonaan selity autoverolla, sillä Vehon myyntikatteet oli tuohon aikaan ihan päättömiä. Kuitenkin siihen aikaan verovapaalla Mersulla saattoi olla mahdollista tehdä myyntivoittoa noin 150 000 markkaa.

    Aiheeseen vielä liittyen tarina. Kauan aikaa sitten rekisteriotteissa oli merkittynä omistajan ammatti. (70-luvulla) Näin erään Mercedes 450 S vanhan rekisteriotteen, joka oli auton ensimmäisen omistajan ote. Rekisteriotteessa maininta jotenkin näin "maahantuotu verovapaana muuttoautona. myynti kielto xxx.xx saakka" Kyseisen auton omistajan ammatiksi oli merkitty opiskelija. Opiskelijalla on ilmeisesti ollut viikonlopuuduunissa hieman keskimääräistä paremmat ansiot kun toi Suomeen uuden 450 S:n muuttokuormansa mukana :D
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Miksei saisi? Muutoskatsastus hlö-autoksi ja odottamaan verolappua.
     

Kerro tästä muillekin!