Hydroboost

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja artz, 11.9.2015.

  1. artz

    artz Gearhead

    Pitäisi hankkia hydroboost Caminoon. Tilannekartoituksena katselin hintoja ebaystä, niin näkyy olevan $500 pääsylkyn kanssa.

    http://www.ebay.com/itm/Hydroboost-64-T ... 1397099374

    Sitten on noita ilman sylkkyä melkosen paljon halvemmalla, jopa $150

    http://www.ebay.com/itm/Power-Brake-Boo ... 1467263721

    Mulla on Caminossa tollanen perinteinen jarrutehostin (70 tai 80 luvulta), niin eikös siitä kelvanne sylinteri suoraan jos ostaa tollasen halvemman ilman omaa sylinteriä? Ainakin selviäisi kohtuuhinnalla.

    Mitä muuta pitää hankkiessa huomioida? ..tai onko liittimien ja letkujen lisäksi jotain mitä pitää hankkia?

    Olis tossa joku tollanen rumiluskin vielä halvemmalla, lieneekö se sopia? (en kyllä taida hankkia kun ei sovi auton habitukseen noin muuten)

    http://www.ebay.com/itm/Chevrolet-Subur ... 1855827441

    Voisin kyllä joltain teistäkin ostaa jos on ylimääräinen tai tietää mistä kannattaa kysyä.
     
  2. El 60

    El 60 Gearhead

    Säästäähän siinä jos jaksaa askarrella. Käytä vaan nykyistä pääsylinteriä. Vähän voi joutua reikiä "pilluttamaan" jos ei suoraan istu hydyboosteriin. Tarviit ehkä tangon pätkän hydyboosterilta pääsylinterille.
    Tuskin käy niin hyvin että istuu suoraan tulipeltiin, että jonkun adapterin voit joutuu väsäämään myös.
    Jarrupolkimeen tuleva tanko sais myös olla säädettävä.. ehkä joudut poraamaan jarrupolkimeen myös uuden reijän että saat oikeeseen kulmaan.
    Uudemmassa ja vanhemassa pumpussa oli myös paine eroa.. itse käytin uudempaa pumppua johon juotin toisenkin paluulinjan.
    Letkuja/ putkia on sitten o-renkaalla ja flare tyyppisiä..
    Siinä nyt jotain aluks.
     
  3. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mullon tulossa kans duuitjoorself mallinen hydykkä
    nyt vaan tuli taas tenkkapoo kun ei oo enää perinteistä tehostinta vaan tulee sähköinen pumppu sitikasta tai ooppelista et mitehä saa toimiin
     
  4. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Eikös noita hydroboosteja ole romikset pullollaan vanhoista diisseli vaneista ja pikkareista? Ei varmaan paljoa maksa.
     
  5. El 60

    El 60 Gearhead

    Ite tein käytetyistä romuista.. pumppu vaati tiivarit ja helan(28€) hydyboosteri tiivistesarjan (79€)
     
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla on yks täys setti,V-hihna pumppu, letkut, pääsylkkä ja hydrobuusteri . On ollu jo 15 vuotta hyllyssä siltä varalta et jos joskus tarviis...
    Mitä niistä tarjoaisit?
     
  7. artz

    artz Gearhead

    Laitoin Pantera YV:n
     
  8. camaro1

    camaro1 Gearhead

    120€ Löytyy -82 Chevy Pick upista Hydr. tehostin, letkut ja sylinteri. Pumppu sulla käy se oma.

    P 0 4 0 745 34 29
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    Itte hain paikallisesta hajottamosta, makso 50€ ja pari kesää sillä ajelin.. Rumiahan suikuloita ne on mut toimi hienosti
     
  10. artz

    artz Gearhead

    Hydroboosti on hommattu, kiitos CAMARO1. Sitten kun saa kikkareen kätösiin niin katsellaan milloin ehtii asennukseen asti.

    SWT:ltä olisin seuraavaksi lähtenyt kyselemään. Varmaan sielläkin olisi ollut kilpailukykyiseen hintaan.

    Mistä EI60 hankit tiivistesarjan? Onko niitä useampaa kuin yhtä mallia?

    Tässä ainakin näkyy olevan tiivistesarja (79 €) tai korjaussarja (110 €).
    http://www.americar.fi/sivu.php?id=450
    Olisikohan järkevää ostaa suoraan korjaussarja noin pienellä hinnan erolla varuiksi (vaikka buusteri pitäisikin olla toimiva)?
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    En tiedä, mitä pitkäätikkua GM: n tehtaalla on vedelty optioissa, mutta yleensä niissä Pontiac- farkuissa, joissa Chevyn kone, on hydroboosteri.

    Hantta
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

  13. El 60

    El 60 Gearhead

    Americarista hain.Suppeamalla sarjalla pärjäsin.Sarja sisältää useamman erikokoisen hydyboosterin tiivarit.. jää siis paljon ylimääräisiä. Ebaystä löytyy toki edullisesti jos jaksaa tilailla. Hatuttaa suunnattomasti kun oot saanu kaikki asennettua ja koeajolla kusee atf:ää jalkatilaan :) Tää kyseinen käyttövarrentiiviste (#8 input rod seal) saatta sitten olla aika kinkkinen vaidettava.. joissain malleissa tupla tiiviste.
    http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 080149.gif

    Jos jotain yksittäisiä tiivisteitä vailla niin kannattaa ottaa yhteyttä..
     
  14. artz

    artz Gearhead

    Ei varmasti ole kivaa jos vuotaa jalkatilaan, tai ylipäätään mistään jos/kun luulee kaiken olevan kunnossa. Hyvä kuva, laitan talteen.

    Hah! Hp. 15€ ja kysytään "onko pumppua", "ei", "jos sit 10 tarjoon". Joku voisi jo tollasesta suuttua mutta vastasikin "hae pois".

    Ihan hyvä että joku myy ns. harrastajaystävälliseen hintaan ylimääräistä. Itsekin möin just toimivana irrotetun Delco jakajan johtoineen 10 € (vai olikohan 15..). En ymmärrä kun täysin ylimääräisestä kiskotaan turhia.
     

Kerro tästä muillekin!