Sierra V8 Helsingissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja WBBC, 4.10.2004.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Perjantaina illalla olympiaterminaalin parkkipaikan läpi ajoi vakiolla ulkoasulla varustettu valkoinen Sierra veekasin murinan säestämänä.

    Tietääkö joku miten tuo on toteutettu? kiinnostaisi tuollainen kauppakassi.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En tiedä vastausta, mutta panin saman laitteen merkille. Olis mukava kuulla enempi aiheesta.
     
  3. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Sen siitä saa, kun kykkii vaan Kauppatorilla, eli huomaamatta jäi. Noitahan on sekä Fordin pikkulohkolla ja Roverilla ainakin tämä yksi Spinnerissäkin esitelty. Roverin koneella pitäisi olla ihan muutoskatsastusjuttu. Isoin konehan on 2.9V6, oliskohan 2.3D painavin ja tehokkain Cossu.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Olikohan tuoreimman Spinnerin G-tech testit vedetty sillä. Sierra V8 luki ainakin tulosteissa.
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Eikös tämä ole yksi näistä hernesaaren touhumiehistä?
     
  6. xtremer

    xtremer 1st gear

    Tuolla Tampereen suunnalla on myös Ford 17M/20M V8 tekniikalla, kerran olen auton nähny häijy(ruma) pelihän se oli..
    omistaja tuumaili, että naisia ei paljon tällä pelillä kyytiin saa :rotfl:
     
  7. v8rulez

    v8rulez Gearhead

    spinnerissä oli ainakin jokunen aika sitten valkea sierra sedan 3.5 litrasella roverin kasilla ja automaatilla. olikohan sama sierra minkä näit.
    (jos haluatte tietää lisätietoja voin etsiä kyseisen lehden katsoa siitä, mulla on itellä se lehti)
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    jep. se oli valkoinen sedan, siistissä alkuperäiskunnossa.

    olisi hauska nähdä pannuhuoneesta kuvia
     
  9. pökö

    pökö 1st gear

    xr8i

    eikö veekasis ollu joskus juttu v8 sierrasta eli xr8i koneena fordin oma 5,0l vinkkeli!!!!
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Hmmm. mulla lojuu joutilaana ehjä letukan 350 kone vuodelta 1970.

    Mihinköhän 70-80 luvun europeliin se olisi kaikkein helpoin asentaa laillisesti?
     
  11. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Mersu W116 tai W126 tai Opel Diplomat B :wink:
     
  12. Jas

    Jas Gearhead

    Re: xr8i

    Tuo oli muistaakseni VM:ssä joskus 80 -luvun lopulla.
    Samassa numerossa taisi olla muitakin Afrikan rautoja.
     
  13. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear

    Mun valinta olisi B senator, siis jos 4.0 irmeli kelpaa vertailumalliksi. :odroll:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Valmiita asennussarjoja ja piirrustuksia on saatavana Datsun 240Z:aan.
     
  15. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Ai dasseen 350 laillisesti??Hmm..nyt kysyttiin:

    kaikkein helpoin asentaa laillisesti
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Anti olla, tuollainen siisti kaupan kuosissa oleva Sierra olisi vaan ollut aika
    hauska perheauto.

    Tarpeeksi puuhaa riittää nykyisenkin harrasteauton kanssa.
     
  17. Ahti

    Ahti 3rd gear

    No höh..osta konevikainen W126, esim. 500SEL Saksasta (tai no, nykyään halpoja jo Suomessakin). Vanha kone pois, letukan kone tilalle.

    Leimalla ei ongelmia, on mukava, hiljainen, 100x parempi ajaa kuin joku jenkki ja tilava perheauto hyvillä varusteilla jne. Sitten pikkasen kiusaa konetta, jotku alukannet ja rullakamat ym, sellanen 400 oikeeta hepoa.

    Ois aika kiva harraste/käyttöauto vai mitä? :odroll:
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    No joo. Mersu on aina Mersu. Ja Letukan tekniikalla olisi edullinen korjata.

    Joku 80 luvun alun 380 - 500 SEC olisi kyllä aika hieno.

    Joku Mersufriikki on kyllä asiasta eri mieltä.....
     
  19. Re: xr8i

    Aivan oikein. Sierraa valmistettiin Etelä-Afrikan foordin toimesta 302 koneella.. Muualla maailmassa tavallisen Sierran voi muuntaa vastaamaan tuota E-Afrikan tehdasmallia, mutta ei Suomessa, koska vain Euroopon ja amerikkan markkinoilla myydyt biilit kelpaavat. Miksi näin on ei sitä tiedä elmerikään ?
     
  20. Re: xr8i

    Aivan oikein. Sierraa valmistettiin Etelä-Afrikan foordin toimesta 302 koneella.. Muualla maailmassa tavallisen Sierran voi muuntaa vastaamaan tuota E-Afrikan tehdasmallia, mutta ei Suomessa, koska vain Euroopon ja amerikkan markkinoilla myydyt biilit kelpaavat. Miksi näin on ei sitä tiedä elmerikään ?
     

Kerro tästä muillekin!