Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. ripee

    ripee Gearhead

    mistä suomesta vois kysellä alkuperäistä
    nokka akselin asentotunnistajaa , joku tarvike kuulemma vaihdettu ja sateella temppuilee... ja leimalla oli huomautus etukallistuksenvakaaja välyksellinen oikea takaa,mistäs näitä kulutus osia löytyis vai onko paree tilata jenkeistä?

    Riku
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Meillä hyllyssä.

    Tästäkin asiasta on kirjoitettu aivan älyttömästi.

    Anna minä arvaan: Standart Motorin anturi? Kun käännät pyyhkijät ni kone sammuu??
     
  3. ripee

    ripee Gearhead

    en tiedä anturin merkkiä vielä...
    haen auton vko:n loppuna
    mut todennäkösesti juuri tuo standardi :)

    toivottavasti ei sada...
     
  4. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    Vielä löytyypi excursionin käytettyä osaa purkuautosta. vm2000 4x4 diesel limited.

    sisustan osaa paljon, jarruosaa, korin raakile jos pilareille esim käyttöä, runko, täydellinen ehjä vaihteisto turbiineineen, moottorin osaa jne. soita ja kysy!

    045- 67 355 94
     
  5. ripee

    ripee Gearhead

    onko sisustasta kuvaa
     
  6. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    huonon kuvan saa tuosta kun purettu palasiin koko auto. kato mitä tarttet ja soita. minulla myös yhdet ylimääräset uudet vakaimenpystytangot. 40€pari.
     
  7. aosdkj

    aosdkj 2nd gear

    f350 sammuu sillon tällöin ajosta ja starttaa kyllä heti, missä vois olla vikaa onko siirtopumppu auton alla kuskin penkin kohdalla, uusi polttoaine suodatin on vaihdettu, vm. 94
     
  8. T444E

    T444E 1st gear

    Moro,mulla ihmeelliset/odottamattomat pannun (-99 F350) kuolemiset korjaantuivat laturin vaihdolla,jännite heitteli 11,2-14,7 voltin välillä,vähän turhan iso toleranssi vekottimen kaikille antureille sunmuille tunnistimille elikkä kotteron aivot nyrjähti väärästä informaatiosta,esim. Edgen purkki näytti joskus peruuttaessa et vauhtia ois 85 mph :eek: jonka jälkeen vehjes sammui... Heitteli muistaakseni moisen jälkeen aina laatikon (ei siis perän..) nopeusanturin häiriökoodia.
    -Timppa-
     
  9. aosdkj

    aosdkj 2nd gear

    Mulla palaa latausvalo, vaikka auton mittari näyttää hyvää lukemaa, yleismittari näyttää tyhjäkäynnillä 14,4v, jos Se latausjännite sit heittelee liikaa.
     
  10. ripee

    ripee Gearhead

    millasia sivuvilkkuja ootte käyttäny lokasuojassa?
    ite tarvis uusia ku vanhat oli jokku pintaasennus mallit ja ovat ihan morjes , leimalla huomautti että ei näy yhtään läpi...
     
  11. stubuu

    stubuu 1st gear

    mites toi f250 - 99 neliveto oikein pelittää? Jos väännän hytistä nelivedon päälle niin tuntuu ettei se silti toimi oikein? etupyöristä kun kääntää lukot päälle niin pääsee vasta pois. Lukoissa asento lock ja free. Pitääkö talvi ajella lukot päällä ja hytistä nelikko? Mulla on sliksit katu renkaat alla ja en päässyt takavedolla pois märältä nurmikolta pihalta. Piti vääntää lukot päälle, muuten ei päässyt.
     
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itselläni oli aikoinaan Excussa sama ihmetys. Selitys siinä, että alipaineella toimivat lukot joskus vaihdettu manuaalisiksi. Eli noilla lukoilla et saa etupäätä lukkoon kuin itse vääntämällä navasta lukot päälle/pois. Ratkaisu; hanki uudet alipainelukot. Toki myös alipaineletkut voivat olla sökönä lisäksi. Eikä alipainelukot ole ihan halvat, netistä löytyy esim.Ebaysta hintaluokkaa.
     
  13. stubuu

    stubuu 1st gear

    pääasia on kuitenkin että lukot toimii mutta ihmettelin vain, pitääpä käydä katsomassa mitäs ne maksais. Kiitos infosta :)
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onhan tuo huomattavasti mukavampi ja nykypäiväisempi tapa kytkeä neliveto kajuutasta, kuin mennä ulos napoja vääntelemään. Tosiaan ainakin omassa Excursionissani ne alipaineletkut olivat ihan haperot eli tod.näk.joutuu uusimaan.
     
  15. T444E

    T444E 1st gear

    Moro,no näinhän nelikon kuuluukin toimia jos sulla siis kepistä kytkettävä 4x4 sekä manuaali napalukot,neliveto kytkettynä etuperä+vetarit pyörii mut jos ei napojen manulukot päällä niin etupyörät vaan odottelee komentoa...
    Tohon navat kytkettyinä läpi talven ajoon.. En kehoittais lähtee tolle hiluksi ukkojen linjalle,saatta olla kallista remonttia edessä,pikku vaiva kuitenkin käydä tarvittaessa kääntään navat lukkoon.
    -Timppa-
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juuri näin. Olen tosin ajellut rutiininomaisesti lukot kiinni 2 vedolla lyhyehköjä matkoja hitailla nopeuksilla (alle 10km ja maks 70 kmh) ilman laakerituhoja.

    Ja jos joku löytää jostain mekaanisia automaattinapoja kaupan niin ilmoittakoon. Tai no, kaippa niitä Ford kauppiaalta saa. Romikselta ei tunnu löytyvän. Kahdessa autossa on sellaiset ja on kätevät. Ei tartte pomppia ulos lumihankeen tai mutakkoon väänteleen napoja, ja toisaalta ei ole alipaineletkuja yms kalvoja ja o-renkaita hajoamassa. Aina ovat toimineet.
     
  17. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Ihan mielenkiinnosta, mitä sieltä etuperästä oikein hajoaa/kuluu jos manuaalinavat on kiinni ja jakoaski takavedolla?
     
  18. kostaja

    kostaja Gearhead

    190 tkm ajanut kahdella autolla josta noin 70 tkm talvisin.
    syksyllä olen kääntänyt lukot kiinni ja keväällä auki.
    nelivetoa käyttänyt pääasiassa sivuteillä ja peruuttaessa kärry perässä.

    vielä ei ole mitään hajonnut joten jatkan samalla tavalla ja raportoin kun jotain hajoaa.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No joo, tästä on ollut joskus ennenkin puhetta. Alunperin minun käsitykseni oli että ei sieltä mitään hajoa, ja Fordin ohje oli minusta sama. Noh, Mr Remmivedolla oli sitten jotain parempaa sisäpiirin tietoa "hyrrävoimista" jotka tuhoaa jotakin ajan kanssa. Tosiasiahan kieltämättä on, että vetoakselilla on vain yksi melko hepponen neulalaakeri tukemassa sitä pyorän päässä, ja seuraava laakeri vasta etuperän sisällä. Siinä välissähän on slip-yokea ja ristiniveltä sun muuta painavaa romua. Olen sitten itse noudattanut varovaisuutta olematta kuitenkaan hysteerinen asian kanssa.
    Hojotan rakennetta en tunne, vaikka asia hieman kyllä kiinnostaa.
     
  20. T444E

    T444E 1st gear

    Moi,itselläkin juuri toveri "Powerstroken" mainitsemia osia napalukolla lisättynä menossa remonttiin edellisen omistajan ansiosta,mukavuudenhalu kostautuu...
    Tulisiko käyttäjä "Remmivedolta" painavaa sanaa.. viewtopic.php?p=1715145
    -Timppa-
     

Kerro tästä muillekin!