Powerglide

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Joukojs, 5.10.2015.

  1. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    66 cutlasin PG alkaa olemaan remonttia vailla?
    Oireet on semmoiset kun lähtee liikkeelle vähän rivakammin ni ei mene pykälä heti päälle vaan hyökkää noin sekunnin viiveellä.. Mutta jos varovasti lähtee ei ongelmia. Laatikko vaihtaa nätisti mutta kun höllää kaasua niin (ihan sama kumpi vaihde päällä) niin alkaa luistamaan, mutta kun lähtee kiihdyttämään ni ottaa kyllä hyvin pitoa! Eli vois todeta että loota luistaa.. Pannan säädön kun tarkistin niin ei mennyt sisään päin kun 1,5 kierrosta kun eikös sen siitä momentista pidänolla 3,5 kierrosta auki?

    Kattelin noita rebuilt kittejä eipähän ne paljoo maksa 150-200e kävi mieliessä jos ite yrittäis korjata talven aikana? Onko millanen homma? Kokemusta ei oo laatikon rempaamisesta yhtään kaikkea muuta on kyllä tullu laiteltua.Vai onko parempi viedä osaaviin käsiin ?
     
  2. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Eipä tuo ole rakettitiedettä. Kannattaa kuitenkin hankkia jostain sellainen korjausopas tuohon vaihteistoon ja perehtyä siihen ennen laatikon purkamista.
    Onhan vaihteistoöljyä oikea määrä?
     
  3. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Tänää tarkistin öljyt ja hyvältä näytti. Eli siis laatikko luistaa liikkeelle lähdössä pienillä jengoilla..öljypumppu vaihtoa vailla ?Laatikko myös ujeltaa vähän P:llä ja yrittää mennä N eteenpäin, jostain luin että on "normaali" tiedä nyt sitten? Muuten kyllä skulaa ihan hyvin jos ajelee reippaammin mutta pintakaasulla tuntuu luistavan kun jengat on alempana.
    Tossa myös kyselin hintoja laatikon korjaamiselle tietty riippu mitä pitää tehdä mutta hinnat olivat aika samat joka paikassa 1200-1800e, niin tuo pisti miettimään että pitäiskö kokeilla itse väkertää kuntoon?
     
  4. pas2

    pas2 Gearhead

    Toimiva alu-pg '68 Camarosta hintaan 500€ Porista. YV tai O5O 32I 8374
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eiköhän siinä ole ST300 laatikko, ellei ole vaihdettu Powerglideksi. Aika yksikertainen se on korjata. samantyylistä tekniikkaa kuin th350 mutta yksikertaisempi kun on kaksivaihteinen ja samoja osiakin niissä on.
    Tuosta on myös muuttuvastallinen switch pitch malli jossa on silloin eri turbiini kuin th350:ssä. Jos joku tarvii, mulla on yksi sellainen turbiini ylimääräisenä ST400 lootasta (sama turbiini)
     
  6. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Ahaaaa.. Oletin jotenkin ihan automaattisesti että on PG toi laatikko, edellinen omistaja näin väitti että PG ja orkkis loota.. Täytyy huomenna könytä auton alle ettii numerot. Mitä nyt äkkiä googlaamalla katoin st300 ni pelottavasti saman näkönen. Eiköhän se se sitten ole.
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Se on hyvä laatikko, uudempaa tekniikkaa kuin PG. Mutta eihän tuota kisakäyttöön aihiona käytetä niin kuin PG:tä, mutta tuossa on just niitä osia joita PG:hen vaihdetaan kun sitä vahvistetaan.

    Jos jotain erikoisia osia tarvit, mulla on noita pari lootaa. Mutta kitkalevyt, välipellit ja tiivisteet noista kai yleensä vain menee.
     
  8. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulla olisi rempattu ST300/ Olds Jetaway jouten. Voin ottaa vanhan vaihdossa, jos tollanen kiinnostaa. o44o727454 Luigi

    Se on siis toi ilmoituksen laatikko. Voin jopa ottaa mukaan Stadiin duunireissulle...
     
  10. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Palaan asiaan kun saan auton talviteloille!
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo. Ilmoittele.
     

Kerro tästä muillekin!