2015 Ford Mustang

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja NUTFINN, 29.8.2015.

  1. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä toi komee peli on uudeksi autoksi.

    Nauti sinä mustangistasi, me kärsitään corolloissamme tai niiden puutteessa piilofarmareista. :rotfl:
     
  3. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Nyt myydään jo 2016 malleja.
    Uudessa Shelbyssä on mielenkiintoinen muutos; Moottorissa on "Flat crank" eli 180 asteen ero kampuran mutkissa ja toimii kuin 2x4syl. Antaa makeat äänet, lisää tehoa (koska imu/pakopulssit parantavat hengitystä) ja lisää värinää.
    NASCAR virittäjät, kuten legendaarinen Smokey Yunick, yrittivät samaa vuosikymmeniä ilman tulosta. Sanoivat "se ei tule koskaan onnistumaan" ja eivät ymmärtäneet kuinka Limey't (Britit) ja Italot saivat flat-crank V8 koneet kestämään.
    Shelby sound "kuin sarkaa repis":
    https://www.youtube.com/watch?v=82MyAnf3p_4
     
  4. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Juu semmonen Shelby olisi hieno, hinta alkaen $47795 eli n. 42000 Euroa :)

    Shelby GT350®
    The legacy returns with adrenaline-pumping performance.

    5.2L V8 with flat-plane crank
    526 hp and 429 lb.-ft. of torque
    3.73 TORSEN® limited-slip differential
    MagneRide™ suspension
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

    flat crankilla minusta tulee huonommat äänet, mutta nämähän on makuasioita.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eikös ferrarissa ole flat plane?

    Onko toi Shelby nyt sitten amerikkalaisen poniauton sijaan köyhän miehen ferrari?
     
  7. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Kokeilin just "Line lock" toimintoa, ihan kiva :)
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ihan kuin NASCAR auton soundit. Kiertää aika mukavasti. Manuaalin kanssa varmasti hauska ajaa rataa.
     
  9. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Lisäsin ton tuen, kun halvalla sain :)

    [​IMG]
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hölmö kysymys mutta paljonko toi vie bensaa?

    Entä pitääkö sielläpäin yleensä noi viralliset EPA- kulutukset paikkaansa?
     
  11. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Kyllä ne suht hyvin pitää paikaansa nykyään. Pikku hiljaa maantiellä joku 9 l/100, mun normiajoissa 12 l/100
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itekkin alkanut kattomaan noita EPA lukemia jos joku kysyy multa mitä joku auto kuluttaa. Näillä Euroopan virallisilla kulutuksilla kun saa heittää vesilintua tai lisätä 3 litraa niihin...
     
  13. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Nyky EPA arvot ovat lähellä oikeita. Pari vuotta sitten ero oli 20-35% pieleen (liian optimistinen).
    Euro arvot ovat hurjasti alle todellisen monessa testissä. Jenkeissä rapataan miljaardi sakkoja huijauksista, EU maissa silitetään päätä.
    En tiedä kumpi, jos kumpikaan, on oikein.
    Itse tykkään arkiauton pienestä kulutuksesta mutta harrastusauto saa kuluttaa mitä vaan jos se antaa hyvät kicksit ja kyydit.
     
  14. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Sama vika, arkiautona mulla on 2012 Jetta TDi, mittarissa jo 140tkm, saas kattoo miten sen kanssa sitten oikein käy :eek: Se vie jossain 5.5-6.0 paikkeilla. Ja diesel ja bensa on halpaa nyt :D Bensa $1.84-Diesel $2.09 / gallona.
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eikö camaroa muinoin sanottu köyhän miehen ferrariks?
     
  16. Holley

    Holley Gearhead

    Arkiautona Jetta? No jos ajat sillä siis 47tkm vuodessa, niin ehkä ymmärrän tai jos se on työsuhdeautosi, mutta en oikein muuten. Miksei tuollainen Mustang voi toimia arkiautona? Toimiihan sellainen Suomen talvessakin arkiautona. Täällä siis on lunta, sellaista valkoista ainetta eikä ole kokaiinia, jos muistat Suomesta jotain?
     
  17. stangrider

    stangrider Gearhead

    Lahden näyttelyreissulla auton kulutusmittari näytti noin 125kmh vauhdissa kulutusta 11,8 ja reilun 100km/h 11,6.
    Auto siis 2015 GT Mustang ja automaatti.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Noi EPA arvot on myös noissa 80- luvun laitteissa ainakin omissa autoissa ollut todella hyvin paikkaansa pitöviö, tai nöyttänyt isompaa kulutusta mitä omassa autossa on. Miten kauan noita kulutusmittauksia amerikassa on tehty. Toi virallinen sivu tuntee -83 uudemmat mun muistaakseni?

    80- luvun eurokulutuksia ei edes löydä mistään netistä, eikä uusistakaan autoista taida olla tollasta fueleconomy.gov tyylistä nettisivua.
     
  19. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  20. BarrelNut

    BarrelNut 1st gear

    Suomessahan uuden fastback GT mussen listahinta (ilmeisesti tuo kuitenkin on sillä paremmalla varustelutasolla) on n. 80k€. Katsoin että listahinta jenkeissä samalle pelille olisi n. 36k$, eli n. 32 k€.

    Aika karua, tuo reilu kolmekymppiä olisi sellainen hinta että ihan tavalliselle keskiluokkaisellekin tuollainen voisi olla hinnaltaankin sopiva auto jos lapsia ei sillä tarvitsisi kuskata.

    Mutta kyllä tämä verohelvetti koskee ihan samalla tavalla myös perheelle sopivampia autoja. Meillä on kolme lasta (joista kaksi turvakaukaloissa/istuimissa) ja koira. Autossa siis pitäisi mielellään olla kolme penkkiriviä ja vielä vähän tavaratilaakin.

    Jos nyt otetaan esimerkiksi joku sellainen vaatimukset täyttävä tavismenopeli jota myydään rapakon molemmilla puolilla, niin katsotaan vaikka Hyundain 7-paikkaista Santa Fe mallia.

    Amerikassa nelivedolla ja parhaimmalla Limited varustelutasolla listahinta 37145$, eli noin 32600€:

    https://www.hyundaiusa.com/build-your-h ... &year=2016

    Suomessa hinta ainoalla mallille (neliveto, varustelutaso Premium) vaatimattomat 72k€:

    http://www.hyundai.fi/mallisto/grand-santa-fe/

    Voin näin keskiluokkaisena lapsiperheellisenä sanoa että tuo n. 33k€ kuulostaisi tuollaisesta autosta paljon sopivammalta hinnalta kuin 72k€. Itseasiassa mulla ei tuollaiseenkaan autoon ole missään nimessä varaa täällä Suomessa. Joudutaan tyytymään paljon vanhempaan, turvattomampaan ja epäluotettavampaan menopeliin.

    Kyllä tämä Suomen autovero lyö kyllä kovaa lapsiperheellisiä, sinkuille tai dinkuille kaupunkilaisille sopiva pienikulutuksinen kääpiöauto nyt on mahdollista hankkia melko pienillä veroilla, mutta esim. isojen amerikkalaisten tila-autojen maahantuonti taisi loppua viimeiseen veromuutokseen jossa CO-päästöt otettiin mukaan autoveron laskentaan isolla kädellä. Iso auto kun tarvitsee ison moottorin ja tuottaa myös hieman pikkuautoa enemmän hiilidioksidia.

    2000-luvun alkupuolen jenkkitila-autoja on jonkun verran toki markkinoilla mutta alkavat olla jo aika paljon ajettuja ja kovaa käyttöä nähneitä. Ja turvallisuus ei tietenkään vastaa tämän päivän vaatimuksia.
     

Kerro tästä muillekin!