G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pitäiskö "idioottivalon" palaa virrat päällä jos autossa on erillinen jännitemittari?
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

    Idioottivalolla ilmeisesti tässä tilanteessa tarkoitetaan latauksen merkkivaloa eikä öljynpainevaloa? Mielestäni kummankin pitää palaa jos virrat on päällä eikä kone käy. Laturin herätehän normaalisti menee em. valon kautta.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo latauksen merkkivaloa. Pitää tutkia kytkentää. Ei pala kyllä öljynpainevalokaan. Ainut merkkivalo mikä skulaa on käsijarru/jarru.
     
  4. maddis

    maddis Gearhead

    Tulipas hipisteltyä Caminoa ja poistettua ne takasivuvalot, jotka onkin joskus maalattu jo vihreiksi, kun Suomessahan on hyihyi punaiset sivuvalot. Valot pois hitsasin lätkän tilalle.

    Mietteissä tuli, että mimmosethan reiät jää jos ottaa kylkilistat pois? Joutuu kyllä sit maalaus hommiin.
     
  5. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear


    Omassani oli ainakin ihan liimattu noi kylkilistat.
     
  6. maddis

    maddis Gearhead

    Tätä toivoin, mutta uskonut että ne olis liimattu. Noh, sitä parempi vaan jos ovat liimattu.
     
  7. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear

    Jos tarkoitat niitä kumilistoja jotka ovat kylkipokkauksen kohdalla.
    Alemmat rosterilistat on kiinni muoviklipsuilla, ja niist jää jäljelle vaan ne metalli tatit.
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Joo, juurikin niitä kumilistoja. Repasin ne jo irti omastani. Maalaushommiksi tosin menee, kun lähti ostittain maalia listojen mukana vaikka kuinka koetti lämmitellä. Noh, ei siinä mitään. Maalia se alaosa kaipaa muutenkin.

    Niiden rosterilistojen tiesinkin olevan kiinni klipsuilla.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Olisko jollekin jäänyt Cutlassin sitä muovia, mikä on mittariston oikealla puolella/radion yläpuolelle. Ne ilmaventtiilit ja sitten oldsin logo keskellä.

    Vaihoin tohon omaani mittariston pohjan ja sitten sen mittariston "pohjamuovin" mihin se kojetaulun päällinenkin pultataan. Nyt on siis sekin kiinni muullakin kuin pyhällä hengellä, se vanhahan oli mulla ihan paskana.

    Muuten onnistui hyvin, mutta kyllähän pikkasen piti tilaa tehdä noille kiekkamittarin piuhoille :/ tosin edelliseen räpellykseen verrattuna, kun kaikki mahollinen oli vedetty vaan tieltä paskaks, niin kyllähän toi siihen nähden ihan vimpan päälle.
     
  10. Dragoon

    Dragoon Gearhead

  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Juu, mulla on itelläkin tallessa kaks sellasta mis on kello ja takalasin lämppäri. Ja kello on molemmista hukkunut. Pelkkä kellonkin löytyminen olis ok. Auton oma ei oo tallessa, mut kello kuuluu siihenkin ja takalasin lämppäri. Toi logollinen on omasta mielestä paljon hienompi :)
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    eikös se kello kai jää yleensä sinne kojelautaan kiinni kun kehyksen irroittaa?

    ainakin kuvista jokka oon ottanut, näkyisi kehikko olevan sylissä ja kello ruuveilla yhä kiinni kojelaudan rungossa. räppänät ja se lämppärin kytkin tulee kehinkon mukana näemmä. mitähän siinä kehikossa pitäisi lukea muuten.. mulla lukee enää "r defog" ja "on off"

    ps. tuntuu muuten että monilla se kello on jo hajonnut aikoja sitten ettei toimisi vaikka sellanen olisikin.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Voipi olla juurikin niin että pysyy kojelaudassa! Ja varmaan onkin, on se kehys sen verta kevyesti kiinni.

    Mutta jos jollain on ehjä kello niin voin ostaa pois. Tai sit se kehys ilman mitään.

    Ja niin, siinä kuuluu lukea r defog :D
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    öl camalan pakollista päivitystä

    [​IMG]


    [​IMG]



    [​IMG]


    [​IMG]
     
  15. laakkius

    laakkius Gearhead

  16. DX

    DX Double Gearhead

    on tutun näkösiä rakenteita ruosteineen,
    noitten laputusten korjaaminen on aina autenttista hankalampaa kun voi joutua laikkaamaan ehjääkin "kattopeltiä" myöten että saa hammastelevat muotopuolet laput pois tieltä ja ehjää suoraa lääniä esiin, näyttäs sulla olevan siinä ainakin 50 tuntia hitsaamista ja ehjienkin peltien tieltä poistamisen tuskaa, aim "sori". :lol:

    ite en harrasta paikkaamista laisinkaan, epäjatkumoilla vaan potkii itseään päähän seuraavaa kierrosta ajatellen.
     
  17. maddis

    maddis Gearhead

    Sen verran hyvin rajattuja kuvia, että itse en nyt ihan hahmota mistä kohtaa nuo on otettu.
     
  18. laakkius

    laakkius Gearhead

    käytännössä kaikki ruostekohdat on pohjassa lähellä helmoja, eli kohtia jotka runko oikeastaan peittää. Lattiassa on ruotsissa tehty hieno korjaus.

    [​IMG]Pontiac by Jarmo Laakkonen, on Flickr
     
  19. maddis

    maddis Gearhead

    Ilmankos niitä en oo sit huomannut, vaikka Caminon alla on tullut aikaa vietettyä tovi jos toinenkin.

    Saako tuota kylkilistaa jostain metritavarana tai ihan pätkiinkin leikattuna? Meinasin, että maalaisin Caminon alaosan eri värillä kuin yläosan ja en usko että maalisaumasta tulee niin hieno että sitä viittis esille koko pituudelta jättää. Pikkuisen googlettelin niin löysin vain metallisia listoja jotka tulee lavan, ikkunan ympärille tai lokasuojaan.

    Entiset oli sen verran aikansa eläneet, että niillä ei enää mitään tehnyt.
     
  20. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear

    Eipä taida Maddis saada, ainakaan samanlaista, ku orkkis. Mötönetis on koko-kromista liimattavaa listaa kyllä.
     

Kerro tästä muillekin!