Mopar A-bpdy. Rack & Pinion steering...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Catiska, 13.10.2015.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Oman A-koppasen ohjausta pitäisi päivittää nopeammaksi. Hammastanko olisi tietysti se mitä haluaisin.

    Onko kukaan löytänyt sellaista hammastankoratkaisua joka kävisi vakio keulaan vai vaatiiko kaikki keulan muutoksia radikaalimminkin?

    Entä saako Suomessa kilpiin tuollaista putkikeulaviritystä missä jousituskin on muutettu kynäjouselle?

    http://www.ajeracing.com/mopar.php
     
  2. SBM

    SBM 2nd gear

    Mulla kans dartti projekti menossa josta tulossa tommonen pro street tyyppinen ratkasu ja oon itse kans suunnitellu tollasta putkimallista k-palkkia ja kynäjousia. Sen tiedän että suomessa ainakin kaksi dusteria liikkuu moisilla varustuksilla, sitä en tiedä onko laillinen toteutus vai onko vaan ollu "tuttu" katsastusmies vai muuten vaan salliva katsuri. Mut aion ottaa talven aikana selville saisko ton ihan virallisesti leimaan. Sais tietty pois nuo vääntösauvatkin tuolta edestä pyörimästä. Mulle kun ei oo nää muutoskatsastus asiat ollenkaan tuttuja.
     
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ilmoitellaan puolin ja toisin vaikka tässä ketjussa mitä saamme vastaukseksi kyselyihimme.
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ilmeisesti toimivaa hammastankoa näihin ei löydy, huonosti toimivia kyllä taitaa olla markkinoilla. Firm feel:in stage 3 on kuulemma erittäin tunnokas tehostettu ja nopea simpukka, pitäisi olla tuntumaltaan ihan samanlainen kuin hammastanko. Tai sitten jos pelimerkit antaa periksi niin Reillymotorsportilta koko keula tilaukseen, https://www.reillymotorsports.com/store ... 269&page=1 Eiköhän tuon saisi leimattua ihan hyvin, kai?
     
  5. SBM

    SBM 2nd gear

    noitahan on reilly motorsportilla, magnumforcella, ajeracingilla ja oliskohan vielä q1:llä, tosta q1 en oo varma, "palkkeja" niillä on mutta koko keulasta en tiedä. Sepä se onkin mielenkiintosta täällä kekkoslovakiassa, saako leimaan vai eikö? Henk. koht en tuosta hammastangosta niin välittäs, mulla on itellä flaming river 16:1 manuaali simpukka joka on kyllä hyvä ja fyysisesti pieni. Mutta tollanen nykyaikaisempi jousitus ois jees ja tollasella putkimallin palkilla lisätilaa tulis paljon lisää, varsinkin jatkojalostusta varten jota itse tulevaisuuudessa todennäköisesti suunnittelen ja toteutan. Täytyy varmaan trafille painaa linjatkuumiks huomenna.
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mitäs etupään härpäkkeitä se Custom Creations aikoi alkaa tusaamaan, olikos niiden tarkotus tulla pykälää isompaa koppaan?

    Edit. Joo e-bodyynhän se olikin ja kortongin osilla. Kysyisin kyllä häneltä lisää... Tuossa kopsattu postaus:

    Meillä on tulossa uusi etuakselisto joka perustuu C4 Corvetteen mutta keskipalkki valmistetaan ja koko akselisto asennetaan meillä. Siis laser leikattu ja tig hitsattu. Katsastuskelpoinen.
    Tehostettu hammastanko,
    Kunnon jarrut,
    Corveten geometria,
    Corveten ala-, ylätukivarret ja olka-akselit.
     
  7. Catiska

    Catiska Gearhead

    Pitää kysellä. Viimeiksi eilen kävin CeeCeellä...
     
  8. mxu

    mxu 3rd gear

    Meillä on dusterissa rms alterktion etupää, myös otteessa. Edellinen omistaja vaihtanut, käsittääkseni ilman katsurin lahjontaa. Mottilevyn ja putkikeulan kanssa hyvin tulee tilaa. Eikös noi mallisarjakohtaiset "bolt on" valmissarjat mene ihan muutoskatsastuksella?

    Joissain valmissarjoissa coiloverin yläpää kiinnittyy alkuperäisen iskarin yläpään kohdalle mikä ei jenkkifoorumien ole hyvä ratkaisu, ilmeisesti liian heppoinen paikka jousen voimille
     
  9. Pietsi

    Pietsi Gearhead

  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toimivaa bolt on hammastankoa ei tosiaan löydy A-koppaseen. Muihinkin tulevat bolt onit ovat "takaohjauksia" raidetangon paikalle joiden kiinnitys on suht eksoottinen, kääntösäde rajallinen eikä ne ohajuskulmatkaan välttämättä noudata mitään oppikirjaa akkermanien ja bumpsteerien osalta. Ja sama tuppaa olee vikana noissa aftermarketeissakin, se et häkkyrä sopii fyysisesti paikalleen ei vielä kerro sen toimivuudesta mitään. Tehdas jousitus- ja ohjausgeometriat ei ole mitenkään kauheen huonoja, vaatii jonkinverran muutakin kuin hitsaustaitoa sitä oleellisesti parantaa. Käsittääkseni vain Reillyllä on toimittaa noista etupäistä "kartat" miten asiat käytännössä toimii. Mut setti maksaa jarruilla ja muilla katuherkuilla yli viis tonnia, ja siinäkin käsittääkseni kääntösäde hieman rajallinen, yhen joskus laittanu. Välttämättä kannata lähtee keksii pyörää uudestaan ku vanhassa on perusasiat kohallaan ja parantaminen halpaa ja helppoa.
     
  11. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Vähän ot, mutta yllättävän hyvän saa orkkisohjauksestakin tolla Borgessonin tehostetulla simpukalla, kunnon iskareilla/jousilla, ja esim QA1 säädettävillä reaktiotangoilla
     
  12. Catiska

    Catiska Gearhead

    Miten tuollainen borgesonin tehostettu simpukka istuu peltisarjojen kanssa?
     
  13. Pietsi

    Pietsi Gearhead

  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Noista sopivuuksista löytyy paljon juttua ja kuvia eri foorumeilta, esim. For A-bodies only.

    Mua on ihmetyttänyt aina Borgesonin simpukoissa muutoskohdan hitsauksen laatu tai oikeestaan laaduttomuus. Oon tosin nähnyt livenä vaan 2 kpl. Mutta kait se kestää vaikka vähän ekaluokkalaisen saumalta näyttikin.
     
  15. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Ainakin 440 + Schumacher peltisarjat sopii. Hitsauksen laadussa ei omassa simpukassa ollut moitittavaa.
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tää on jo esitetty kahdelle katsastusinssille ja molemmat hyväksyy idean.

    Tämä tulee käymään oikeastaan kaikkiin kolmen konsernin vehkeisiin 50-luvun lopulta ja 70-luvulle. Raideväliä 60" eli +/- 2" melkein kaikki. Raideväli korjattavissä vanteilla

    Eroja tulee orgis runkoaisojen leveyksissä mutta se voidaan kompensoida meidän kiinnikkeillä.

    Laillinen asennus meidän toimesta, meidän runkopöydällä. Näin saadaan ajokorkeus suhteessa keskilinjaan ja oikeaan kasterkulmaan.
     
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Miulla on Moparin orggis tehostettu ja TTI-sarjojen kanssa sopii hienosti. Eikös Borgeson ollu pienempi ulkomitoiltaan??
     
  18. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Vakio kamoilla Borgeson boxi on loistava ratkaisu.
    Aina kun jotain on muutettu asia tuppaa monimutkaistumaan.
    Mulla B-body + Hemi + Schumacher kinnikkeet + TTI isot sarjat ja sinänsä fyysisesti pienempää Borgesonin boxia sai snurrata rajusti, jotta sopi paikoilleen. Orkkis boxi päältäpäin on pyöreähkö ja Borgesonin "päällilevy" lähes neliön muotoinen, eikä siis sopinut alkuunkaan.

    Toimii kyllä erinomaisesti.
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Borgesonia halvalla Black Fridayn kunniaksi.

    HERE IS ANOTHER BLACK FRIDAY SALE EARLY. I AM SELLING A BORGESON FAST RATIO MOPAR POWER STEERING BOX. THIS IS THE ORIGINAL VERSION PART NUMBER 800119. IT IS NEW, NEVER INSTALLED, TAKEN OUT OF BOX JUST TO TAKE PICTURES. IT IS FASTER 14 TO 1, SMALLER, LIGHTER, AND FIRMER, THAN THE ORIGINAL UNMODIFIED OEM BOXES. THIS COST ME IN THE HIGH $750 RANGE BRAND NEW. I AM ASKING ONLY $425 WITH FREE PACKING AND FREE SHIPPING. I ACCEPT MONEY ORDERS AND PAYPAL. I HAVE ONLY ONE TO SELL! THANK YOU FOR LOOKING AT MY AD.

    Ilmoitus Mopartsilla nimimerkillä moparAl.
     
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tuo taitaa olla se vanhempi malli missä oli jotain ongelmia kestävyyden suhteen. Ainakin kannattaa tarkastaa asia. Itse ostin sen borgesonin uuden mallin.
     

Kerro tästä muillekin!