Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Unohtu mainita et matkan ja nopeuden otan kummatki gps:llä. Ja onhan mullaki tuuninkia, K&N-viltteri.
     
  2. pete380

    pete380 1st gear

    Itsellä vm-03 2500 rami 325/18 renkailla ja joku ohjelma laitettu.. kulutus tasaisella maantiellä 9l 100km ja välillä alle.. Salosta Turkuun motarilla nopeus 95km keskikulutus 10l 100km nopeus katsottu gps:llä aina.. kaupunki ajossa 11.5l 100km
     
  3. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Mulla menee kaupungisa selvästi enemmän (varmaan 14-15) mutta, mä en kaupungisa kummemmin säästele.
     
  4. pete380

    pete380 1st gear

    Moi.Jos joku tarvii tai tietää jonkun ketä olisi kiinnostunut ostamaan vm-03 dodge ram 2500 nelivedon voisin mahdollisesti luopua/vaihtaa vw crafter retkeilyautoon crossi harrastuksen takia..Auto on kaikin puolin virheetön ja huollettu täysin esim. kesällä kaikki uudet ohjauksen nivelt ym.. autosta löytyy täydellinen carfax jenkeissä 2 omistajaa kaikki huollot tehty ajallaan joista merkintä ei yhtään takaisinkutsua voimassa..
    Soittamalla saa lisätietoa autosta puh. 0443333124
     
  5. persus

    persus 3rd gear

    itellä paras kulutus mihi oon päässy on 11,2L/100km matkaajossa ja nopeus 90-100 välillä ja keskimääeäisesti kun ajaa 30% taajamaajoa ja loput matkaa vie noin 13,5L ja mittari virhe huomioitu ja tankattu samasta pistoolista renkaat on 315/75-16 ,korotettu 5" ja manuaali ja vakio -99 24v.perävälläriä en nyt muista ulkoa.ja nopeutta tossa 13,5 litrassa on maantiellä yleensä se 95km/h
     
  6. Funky Man

    Funky Man 1st gear

    Moro rämistelijät. Itsellä on kovasti haussa myös rami, mutta ei ole oikein osunut sopivaa kohdalle vielä. Yhtä tuli koeajettua, kun sattui läheiseen autoliikkeeseen ilmestymään. Tuo sun ram taitaa karata jo liian kalliiksi, kun on tullut noita 2gen vehkeitä lähinnä katseltua. Tarjotkaa toki jos jotain hyviä yksilöitä teillä on kaupan. Korjaamaan/projektia ei kuitenkaan viitsisi ihan heti alkaa. :lol:
     
  7. jarkkoo

    jarkkoo 1st gear

    Ja seuraava ongelma, wait to start -valoa ei näy mittaristossa missään vaiheessa, missä kohtaa pitäisi olla ja miten pitäisi palaa? Lämmitän toki Eberillä auton aina, en siis ole kylmänä laittanu käyntiin mutta eikös tuon pitäisi kuitenkin hetken palaa kun laittaa virrat päälle? Jännitemittarinkaan mukaan lämmitin et tee mitään.

    Pitää käydä roplaamassa sulakkeet ja releiden piuhat läpi, ihmettelen vain tuota valon puuttumista. Voi toki olla palanut poltinkin.
     
  8. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Sen kyllä huomaa jännitemittarista, että hehkuttaako se vai ei. Se viisari meinaan tipahtaa monta volttia, ja kaikki sisävalot jne himmenee. Kannattaa katella releet (kuskin puolen akun alla / vieressä) ja johdotukset ainaki ekana.

    Niin ja se valo palaa jonkun aikaa, kun laittaa virrat päälle. Itse hehkutus jatkuu kylmemmillä keleillä vielä valon sammumisen ja starttaamisenki jälkeen hetken.
     
  9. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Olisko edellinen omistaja poistanut imusarjalämmittimen käytöstä? Mulla lähtee neljäs talvi ilman sitä. Käynnistyvyyteen sen poistolla ei ole ollut juuri vaikutusta. Toki eberiä/lohkolämmitintä tulee käytettyä lähes aina. Mutta on toi lähtenyt käyntiin ihan hyvin ilman esilämmitystäkin.
     
  10. jarkkoo

    jarkkoo 1st gear

    Volttimittarista päätellen tosiaan ei lämmitä, ja se vastushässäkkä kyllä on paikallaan johtoineen. Pitää tutkia johdot ja releet, ja varmaan aloittaa ihan ensin sulakkeesta :)
     
  11. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Onko kenelläkään kokemusta, että miten nuo starttaa pakkasilla (-25) ilman hehkua, jos vaan pitää roikasa pari tuntia? En oo toistaseksi ite raaskinu poistaa sitä lämmitystä käytöstä, mutta on sitäki tullu mietittyä ku on suunnitellu imusarjan uusimista..
     
  12. villeri

    villeri 2nd gear

    Kyllä se lähtee 20 pakkasesta lämmittämättäki ilman hehkua. Joskus niinki joutunu tekeen.
     
  13. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Komppaan kyllä Erkkaa mitä tulee noihin kulutuslukemiin. Ite en oo tarkkaan laskenut, koska se ei oo tuon auton pääpointti, vie mitä vie, mutta viritysten myötä kulutus on kumminki laskenut. Keskimäärin kulutus huitelee siellä 13-15L välillä ja ajotapa on sellainen, että pysyy liikenteen rytmissä. Välitys on 3,54 ja rattaat 305/70r16 tai 305/45r22.

    Ja Jarkkoo:lle niin onko se paikallaan oleva turbo sitte nyt niin auttamattoman iso? Sinuna koittasin antaa koneelle nyt vaan ensimmäisenä lisää soppaa ja kattoa alkaako se heräillä. Ja pakosarjanhan vois kevyesti portata ja pinnottaa ja vetää lämpönauhan päälle ellei jopa vaihtaa kokonaan. Laita vaan se 4k jousisetti pumppuun ja ois ne vanajouset hyvä vaihtaa. 12v kone ei käytännössä kierrä yli 3tonnin 4k jousillakaan ellei nokalle ja/tai kannelle oo jotain tehty(kohtuullisen kokoisella yhdellä ahtimella). Periaatteessahan 4k setti pitäs antaa täydet mällit sinne 4k asti ja 3k täydet siihen 3k asti ja itellä ainaki tuntuu tulevanki. 3k setistä kun siirryin 4k settiin niin soppamäärä kyllä kasvoi vaikkei sillon vielä kiertänytkään juuri sen 3 tonnin päälle.
     
  14. smgt

    smgt 3rd gear

    eikös nimen omaan 4k jouset ole että kiekat pysähtyy 4tonniin mutta sitä ennen alkaa rajottaa maksimi syöttöö?
     
  15. pete380

    pete380 1st gear

    Laitoin yksityis viestiä sulle.. hinta sovittavissa ja voin ottaa pakettiauton vaihdossa..
     
  16. minikone

    minikone 2nd gear

    Joo, tää on ikuista tää kulutus keskustelu. Muistan kun 12 vuotta sitten ostin ramin vakiona, sillä pääsi matka-ajossa 10L. Vuosien mittaan eri näpertelyjen jälkeen kulutus on siinä 16-18 sekalaista kärryllä ja ilman. Vanha herra menee komeesti matkassa 9L/100km ja sekalaisessakin 10L.

    Mutta sitä en aina ymmärrä että tehdään kauheita tehokoneita ja virityksiä ja sitten niitä saavutettuja tehoja ei ilmeisesti kuitenkaan hyödynnetä ja käytetä kun kulutukset vaan tippuu. Kyllä mä sanon että kun kärryn kanssa otetaan 7000kg kokonaismassaa vammalan mäkiin ja heitetään ohituskaistalle rekan ohi henkilöautojen letkan perään ahdot sen 4,5bar ja pakolämmöt tapissa ja kulutus lyö 80L/100km niin tietää ettei ole turhaan rakenneltu.
     
  17. minikone

    minikone 2nd gear

    Mutta määhän en mistään mitään tiiä. Mutta miksi ottaa koneesta irti 700hv jos maksimissaan käyttää kuitenkin vaan 250hv ?? Kun onhan se faktaa että ottaahan se 700hv enemmän energiaa tuottaa kuin 250hv.
     
  18. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Nyt olisi Suomen halvin Cummins 4wd Rami nettiautossa myynnissä JAH-98 ja tarjota voi vaikkapa kohtuuhintaista uudempaa vaihdossa.
     
  19. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Kuka on sanonu, ettei sitä tehoa käytetä? Pointtihan oli siinä, että vaikka sitä virittää, niin se ei automaattisesti ala viemään 20 litraa satkulla. Kun mä ajelen torilla rinkiä ja kiusaan bemareita liikennevaloisa, niin ei sillä kulutuksella ookkaan väliä. Se vain lämmittää mieltä, ku tietää että normi vauhdissa mantiellä pääsee sillä 9 litran kulutuksella.
     
  20. Nitrosmurf

    Nitrosmurf 3rd gear

    Nyt kun tuosta kulutuksesta on ollut juttua niin ajattelin jos omaan ramiin päivittäisi suuttimet. Auto on -96 takaveto rivipumpulla, muutoin vakio paitsi
    fuel plate, 3 gsk, bhaf, afc "säädetty" ja paineita hiukan nostettu. Isompi turbo on tulossa jossain vaiheessa.

    Eli minkäkokoisia suuttimia olisi järkevä laittaa?, ja mistä?

    Esim. dtech 60hp suuttimet? Kokemuksia?
     

Kerro tästä muillekin!