300+hp 305 sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja klou, 14.10.2015.

  1. PauliR

    PauliR 3rd gear

  2. klou

    klou 1st gear

  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ne eri paikassa ole ja valunumerokin ihan sama. Tiedän tapauksen jossa 267 kampi laitettiin kiireessä "kisa"350 koneeseen ja sitä laulatettiin streetkisassa yli 7donaa ilman murheita.
     
  4. klou

    klou 1st gear

    eikös erona lähinnä ole limppujen paino, 350 ois painavemmat? periaatteessa kävis järkeen, mutta ero lienee aika olemattoman pieni..
     
  5. LPV

    LPV 3rd gear

    Enemmän eroa, kuin 305/350 mäntien kanssa,taitaa tulla jo jos vaihtaa jomman kumman männät ihan erilaisiin. Kun erilaisilla männillä saattaa olla melko paljon painoeroa. Ainakin,kun joskus katteltiin jotain takomäntiä verrattuna vakio mäntiin oli eroa johonkin suuntaan, en muista kumpaan, aika paljon.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En ole ikinä punninnut mutta ei noita irtonaisena erota kun valunamböörd on sama.
     
  7. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Lainaus Ameriikan saitilta:

    I know that the cast cranks for the 305/350 2 piece seals was 3932442. The easy way to tell the difference was that youcould lay a straight edge on the machinedsurface of the crank and rod throws. The 305 crank would allow the straightedge to lay flat across five points,the 350 crank wouldn't. The difference in balance was in the mass of the counter weights,these engines were internally balanced

    Eli limput on erikokoiset ja eri paikassa, viivotin on linjassa kaikissa koneistetuissa limpun lovissa 305 akselissa, 350:ssä ei.
    On näitä ennenkin sekoitettu keskenään ja niillä on ajettu enemmän tai vähemmän.Ei kuitenkaan ole sama akseli vaikka onkin sama valunumero.

    http://gallery.oldholden.com/nobody123/ ... k.JPG.html

    http://gallery.oldholden.com/nobody123/ ... k.JPG.html
     
  8. klou

    klou 1st gear

    männät tuli perille ja renkaat pitäs olla postissa tulossa, tällä viikolla nyt ainaki osan koneistuksista saa tehtyä, saa nähä meneekö ens viikkoon että saa osat hyppysiin. sitte pitäs kiikuttaa ne jyväskylään tasapainotukseen, sitte pääsee jo vähä kasailemaan ja tilailemaan lisää palikoita.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No ei ne limput ole eri paikoissa ja noissa kuvissa toi viivotin on eri paikoissa.
    Noitten kolojen koneistuksissa voi olla eroa mutta mitä se vaikuttaa onkin eri asia, niinkuin se että vaikuttaako mitään kun veivien painoissakin on hirveitä heittoja.
     
  10. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Jospa ottaisit 350/305 akselit noukan eteen vieretysten ja puusilmän käteen ja pädet vasta sitten kun on jotain faktaa sanottavana.
     
  11. klou

    klou 1st gear

    vihdoin tuli palikat koneistamolta (johan nuita on odotettukkin), ens viikolla jos sais liikkuvat tasapainotukseen niin vois projekti edetä taas.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Katos en ole huomannutkaan että täällä on puusilmäilty :rotfl: .
    http://classracer.com/classforum/showthread.php?t=51098
     
  13. klou

    klou 1st gear

    nyt ois koneistukset tehty ja hilut painotettu. ei tarvinnu painotuksessa koskee muutako kampiakseliin, toisessa päässä 16g heittoo ja toisessa 13g, jäi 0.8g molempiin, vetolevy ja dampperi oliki gramman sisässä. hintaa painotukselle tuli 330e ks koneistamolla, nyt veivit ja männät paikallisessa puljussa naitettavana yhteen. tähän tuli nyt siis tasalakiset männät venttiilin kuopilla ja lohkotaso on ajettu zero dekkiin. seuraavaks tilaamaan m55hv öljypumppua että saa tuottoo lisää (silmälläpitäen esim paineakkua)ja sitte sais alakerran pitkälti jo kasaan, seuraavaksi venttiilikoneistoon hiluja hankkimaan..
     
  14. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mites tälle moottorille lopussa kävi? Onko valmis, onko penkitetty, millanen ajossa? Täällä on Capriceen rakenteilla World S/R -kansilla (isompipalotilaiset joita höylätty, palotila n.60cc), Lunatin 256/262 nokalla ja +5cc venttiilikoloisilla männillä 9.5:1 puristeinen moottori. Kannentiivisteitä odotellaan...
     
    HT tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mullakin oli yks vajaa 300hv 305 eikä moitteitta, ruttua vaan oli liikaa.
     
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mikä oli liikaa?
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mä en sitä tehnyt vaan edesmennyt täällä kirjoittelija.

    Reilusti yli kympin. Suomen 98:lla oli ongelmia nakutuksen kanssa, etanoli ei silloin vielä ollut se juttu.


    Muuten ei mitään valittamista ja 14.jotain oli vartilla ajettu. Toki perävälitys oli vajaa 4.


    Tais olla 310cid kun oli ylikoossa, männät tuli yli dekin ja 268 nokka. 600cfm kaasarin kanssa tullu vittuakaan ja alipaine ihan häveissä. 750 kaikkien vastustuksesta huolimatta sen sai skulaan.
     

Kerro tästä muillekin!