Voyager 2.4 vs. 3.3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Spitfire, 5.7.2010.

  1. Stone

    Stone 3rd gear

    Bump!

    Kuulkaas kattokaas, kävin just koe-ajelees tollasta GV:tä 3,3:lla, muuten oli hyvä kokemus, mutta joku apulaite piti kierroksilla vinkunaa, itse veikkaisin vesipumppua, joka on näkymättömissä ylhäältäpäin katsottuna. Laturi se ei ollu, päällimmäisenä ja olis ollu helppo paikoittaa. Oletteko vaihdelleet vesipumppuja/kompuroita/jotain muuta mukavaa koneen vasemmalta puolelta nokasta päin katsottuna ja millä kilsoilla? Esimerkkiauto oli -02 ja 204tkm.
    Oletteko muuten huomannu sellasta, että etummaisen pakosarjan lämpökilpi happanisi rei'ille? Tuossa oli kuin koinsyömä...just purin -92 autoa V6:lla, lämpöpellit oli ruosteiset muttei reikäisiä.
     
  2. Stone

    Stone 3rd gear

    Niin että? :-?
     
  3. virta

    virta Gearhead

    No auto pitää olla E hyväksytty,niin ei tarvi katsastukselle mitään.E lätkä on kuskin ovipilarissa jos ei ulkonäöltä noita jenkkiversioita sitten jo erota ja osaa varoa.Viron autoissa voi olla vaikka mikä hyväksyntä
     
  4. 2dht

    2dht 3rd gear

    Nyt on edetty siihen pisteeseen, että tarvitaan tila-autoa. Ajattelin Grand Vojakeria 3.3 koneella ja vuosimalli olis joku 96-97. Nyt kun lähden näitä koeajamaan, ni osaisko joku antaa vinkkejä mihin kannattais erityisesti kiinnittää huomiota??
     
  5. koo koo

    koo koo 1st gear

    Vaihteiston toiminta, jouhevat vaihdot ja luistamattomuus. Laatikon öljyjen kunnon tarkastus.
    Alustan nivelien kunto. Koiraluut kulutus kamaa.
    Yleensä aika ruosteettomia, mutta on ruosteisiakin versioita näkynyt.
    Ja sähköjen toiminta, saattaa olla pieniä, mutta sitäkin harmittavampia häiriöitä: lämppärin säädöt, pyyhkijöiden tihku-toiminta jne.
    Kässäri on myös usen jumissa/rikki.

    Kaikki ovat helppoja korjattavia, jos kädessä pysyy muutakin kuin kuulakärkikynä. Noh vaihteisto ehkä vähän työläämpi :D

    Tuolta paljon osviittaa:http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/viewtopic.php?t=3045&mforum=chryslercluboff
     
  6. 2dht

    2dht 3rd gear

    Joo, tattista vaa vinkeistä. Nyt on Vojakkeri meidänkin perheessä. :D
     
  7. ponisti

    ponisti 1st gear

    Hakusessa voyager 96-00 bensa.Vaihto ehtoina 2.4 neloskone+manuaali(automaattina laiska,bensasyöppö,laatikko-ongelmia) tai 3.3 v6+automaatti.
    Miten tuon 3.3 bensankulutus kaupungissa/maantiellä?2.4 ollut ja meni 8/14litraa n.
    Osien hinnat 3.3 verrattuna 2.4?
    Entä 3.3 vakuutukset,kuin paljon?
     
  8. koo koo

    koo koo 1st gear

    2000 mallinen 3,3 gv, maantiellä oon päässyt talvirajoituksilla 9L, kesä rajoituksilla vajaa 10L, seka ajossa 11, kaupunki, onko sillä merkitystä Kuusamossa :D
    Osat tarvitsee 2 sytytystulppaa enemmän, ja vaihto vie 2 tuntia enemmän, muuten varmaan aika samat osahinnat.

    Vakuutukset riippuu vakuutusyhtiöstä, joka tapauksessa pieni menoerä auton kustannuksissa.

    Ehdottomasti 3,3 !! On "huoleton" ketjukone.

    Ja noissa isompikoneisissa helpommin löytää paremmilla varusteilla olevia versioita.

    Tuu Vantaalta hakeen, myyn sulle edullisesti hyvän (290tkm) ajetun varustellun (nahat, sähköpenkki muistilla,korinväriset puskurit , luistonesto ja kaikkee muuta)
     
  9. ponisti

    ponisti 1st gear

    Miten sitten dodge caravan 3.3,onko siinä samat osat ja hinnat?Sellainen olisi tiedossa...
     
  10. Dodgemiäs

    Dodgemiäs 1st gear

    Dodge caravan on täysin sama auto, itellä on grand caravan ja siihen ainakin on samat osat kun Chrysleriin.
     
  11. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Tänään ostettiin tuollainen `98 Voyager 2.4. -koneella ja manuaalilootalla. Jotenkin alkoi vaan tuollainen kova aski kiinnostaa ajauksena - tallissa odottelee yks 3.3. -koneinen inspistä (käynti- ja lootahäroä sekä jakoloota särki, ehjä jo takapaksissa...).

    Hauskaa tässä on että se on rekattu pakuksi, 2+3, mutta takapenkille saa noi lastenpenkit kyl hyvin kiinni.
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ollut kummallakin tekniikalla tommoset merikontit ja molemmat ollut ihan jäätävän paskoja autoja. Suosittelen välttämään.
     
  13. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^Olipa jäätävän hyödyllinen kommentti.

    On meidänkin 3.3. AWD:ssa ollut "ihan riittävästi" ongelmia.
    Mutta melko vaikee näin lapsiperheeseen sopivampaa ilmastoitua pirssiä on löytää johon vaunut jne. sopii heittämällä ja hintataso on asuntovelalliselle parempi kui sopiva.
     
  14. Make.S

    Make.S Gearhead

    Suosittelin välttämään, helevetin hyödyllinen neuvo. Turha siitä on riehaantua jos kaikki ei suitsutakkaan näitten "hienoudesta"

    Siis meillä on tällä hetkellä tommonen 3.3 vojaakkeri yhtenä käyttöautona, mutta rouvalla käytössä ja tulee onneksi vähän kilometrejä.
    Loota ja moottorinohjaus vaihdettu, ym. pientä. Kulutus jotain camaron luokkaa.

    Jos jotain hyvää näistä hakee, on se just toi a/c, autom, tilat+(takaluukku), liukuovet, hinta.
     
  15. mie

    mie Gearhead

    Ujutampa tähän ketjuun kysymyksen, kuinka pitkä on 'normaalin' Voyagerin tavaratila vain etupenkit paikallaan, meneekö yli kahden metrin vai jääkö vajaaksi? Tarkahko mitta kiinnostaisi, siten että autolla pystyy vielä ajamaan :) Grandihan taitaa olla sen 230-240cm helposti.
     
  16. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    On yli kaksi metriä pätkässäkin. (ulkomuistista). Grand on n. 30cm pidempi ja siinä on n. 15cm pidempi akseliväli kuin tavallisessa. Ja se koko pituusero 30 cm on kuskin penkistä taaksepäin.
     

Kerro tästä muillekin!