Ferrari 250 GTE chevyn pikkulohkolla.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jan13, 11.10.2015.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Onko sulla kajS ihan tosissaan chevyvani slantilla vai? Se on jo niin hurja swappi sitten että tommosellehan pitää melkein hattua nostaa... :) Niin siis tuolla aiheen alussa oli vaan tarkotus kyseenalaistaa mikä tekee vaikka pikkulohkomoparista eksoottisemman,ei muuta. Mä nään että molemmissa on 8 reikää,nokka keskellä ja vene/hämähäkki kansien välissä ja thats it. Yhtään pätevää syytä ei ole kukaan pystyny esittämään,ja niitä päteviä syitä ei ole "no, mutkun..köhköh..se nyt vaan on niin..." tai "kun niitä on niin paljon". Mä pidän kaikkia kasikoneita eksoottisina joten ei siis mitään mopareita tai muita vastaan. Eikä nyt pahemmin kutosiakaan vastaan kun itelläkin niitä 9 kipaletta ollu,slanttari mukaanlukien.. :wink:
     
  2. onre

    onre 3rd gear

    Ram Vania on saanut tehtaalta slantilla.
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Sori, mulla on ihan Dodge ram van B250, jossa sbm 318 tilalle on laitettu 225 SuperSix. Siis ihan älytön takaperoinen swappi. Mutku jos haluu slanttivanin. Ja juu, Ramvania on saanut slantilla tehtaalta, jopa pitkään koppaan ja B350 alustalla...
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Yhden mielestä pitää olla number matching, toiselle riittää, että auto liikkuu, eli yritetään suvaita edes väkisin hampaat irvessä sitä, että jokainen laittaa autoonsa minkä koneen tykkää. Parempi Cedrik konehuoneessa, kuin suolan syömät runkopalkit, sanoo vanha sananlaskukin.

    Hantta
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Monet saattoi jo tietääkin, mutta luin juuri uusimmasta Hot Rod lehdestä, mikä siis chevyn isolohkon 50v historiikkinumero, että duramax dieseleissä on sama kaaveli kuin vanhoissa sbc ja bbc koneissa. Tostahan seuraa vaikka mitä skenaarioita. Ferrariin tama ei taida enää liittyä.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Auttaahan tuo sen ferrarin dieselöimisessä kun on ensin ajettu rahat loppuun sen bensakasin kanssa...!
     
  7. 928 GTS

    928 GTS Gearhead

    Muistaakseni uustuotantoja on tehty ainakin aikoinaan muutenkin kun tehtaan toimesta. Hinta oli kyllä niilläkin sitä luokkaa, että rujon 250 GTE:n silpominen tuli siihen aikaan halvemmaksi. Nykyisin niidenkin hinnat on sellaisella tasolla missä niitä aletaan tekemään takaisin ehjiksi ihan busineksena. Kaiken kaikkiaan Ferrarehin on tungettu mitä ihmeellisempiä koneita vuosien mittaan. Siis paljon muitakin kun SBC:tä. Yhteensä noita on tehty vähintään kymmeniä ellei jopa satoja. Aiheesta on tehty jopa kirja ja toinen osa on kai tekeillä. Myös toiseen suuntaan on tehty muutoksia.

    http://jalopnik.com/389617/jerrari-when ... ake-a-baby
    https://www.youtube.com/watch?v=zsT5ltkle9k
    https://www.youtube.com/watch?v=EJQNzryLnCo

    Oli ja ei ollut. Tietyissä kohtauksissa missä olisi vaarana saada aitoon autoon kolhuja käytettiin DeTomaso Panteraa johon oli laitettu aitoja Testarossan korin osia päälle. Kyseisen laitteen tunnistaa esim. kromatuista Mangels-tyylin vanteista ja liian tiukasta pokkauksesta a-tolpan ja katon saumassa.

    Muistaakseni tehdas toimitti kaksi kpl mustia autoja jotka maalattiin nopeasti valkoiseksi kun todettiin ettei musta näyttänyt riittävän hyvältä yökuvauksissa. Seuraavan pidemmän tuotantotauon aikana maalaus tehtiin sitten siistimmin.
     
  8. 928 GTS

    928 GTS Gearhead

  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja kauhiaa on sekin, että Rollssi ja Jaguar käyttäää GM: n laatikkoa.

    Hantta
     
  10. unknown

    unknown 3rd gear

    Syy, miksi noita uustuotanto lohkoja ei käytetä, johtuu siitä, että ne on todella huonoja laadultaan.
     
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Asiaa liipaten saapastelijat kai osaa valamisen, kun eikös Viperin tai Ramin kymppilohkoja tehty Italiassa kun siellä osattiin paremmin?
     
  12. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Käviskö tähänkin SB :) :
    http://www.foxsports.com/motor/story/fe ... ion-101915
    - Kyllä kilpurit oli ennen kauniita verrattuna nykyisiin "Boy Racer" spoileri/ siipi/ evä hirviöhin joita ajaa insinöörit wi-fi'llä varikolta
    - Kyllä Italialaiset osaa valuhommat ja jälki on kaunista verrattuna esim Britteihin.
    - Viperin lohkot valoi alussa Lambo joka oli osa Chrysleriä.
     
  13. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  14. JnZm

    JnZm Gearhead

  15. onre

    onre 3rd gear

    Linnanmäen autoradan autoissa on B-Kadett farmarin takavalot. Jossain kotimaisessa linja-autonkorissa oli W123-mersun takavalot.
     
  16. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Ajokki on noita valoja käyttänyt. Ajokki on myös käyttänyt jonkun pakumersun etuvilkkuja ja ajovaloumpioita :D
     
  17. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  18. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    [​IMG]

    Paljon parempi.
     
  19. -TH-

    -TH- Gearhead


    Ja joissakin busseissa oli tähtiperä - cortinan takalyhdyt.
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ainakin Nummelan autokoritehdas käytti -60 luvulla Amerikanfordin isoja takavaloja. Muistan vielä -80 luvulla tutkineeni Liedon Rauhakylän hajoittamolla ämpärin kokoisia takavaloja purettavassa bussissa, ja lampuissa luki Ford ja vuosiluku 1962.

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!