Gm 6.2 Diesel käyntiongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja keljukojootti, 24.10.2015.

  1. keljukojootti

    keljukojootti 1st gear

    Nyt tarvis apuja viisaammilta..
    Eli kyseessä olis tollanen -88 vuoden Fleetside. Juuri tehty jakopumpun vaihto, tiivisteet, filtterit yms..
    Nyt sit kun saatu käyntikuntoseks niin ilmenee seuraavaa ongelmaa. Kylmänä käy kuin junan vessa, koskaan omana aikanani edes käynytkään niin nätisti. Mutta heti kun kone lämpenee sen verta, että vesi rupee kiertää termarin läpi niin hakee paikkaansa. Ja loppuen lopuks sammuu.. Sit kun uudestaan starttaa niin joutuu sahaamaan hetken 5-10sek. Kaikki vuodot tarkistettu ja korjattu sekä letkuja vaihdettu uusiin jo metrejä. Eli kylmänä toimii täysin ja sit ku lämpeää niin tekee kuoleman.
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tarkista se soppalinja tankkiin sisälle asti.

    Hantta
     
  3. keljukojootti

    keljukojootti 1st gear

    No mut jos siel tankilla asti olis jotain fibaa niin miksei se näy koneen käydessä kylmänä??
     
  4. rakkari

    rakkari 3rd gear

    koitas muuttaa pumpun ennakkoa.. kylmänähän sielä on kylmäpiirit päällä mitkä muuttaa hiukka ennakkoa ja kun kone hiukan lämpee niin pomppaa normi ennakoille, eli kylmänä pitäis olla käyntiääni melko krouvi ja kun lämpee niin käy pehmeemmin... eli voisko sulla olla niin että kylmänä on ennakot ok ja kun sit lämpee ja menee normi tilaan niin ennakko pomppaa sen verran pieleen et vaikuttaa käyntiin..
     
  5. Nobody

    Nobody 1st gear

    Lainaan topiccia, elikkä mikä vois olla kun tasakaasulla ajelee niin yhtäkkiä hyökkää niinku löis kaasun pohjaan.
    Tekee tätä satunnaisesti ja kyseessä 92vani 6.2diesel.
    Itellä tulis mieleen että jos joku suutin aukeaa välillä kunnolla ja muuten ei. Käy kyllä nätisti ja vetoja samanlailla mitä kahdessa edellisessäkin mutta kulutus ehkä inan isompi, matkassa ~12l 100km
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Menee villin arvailun piikkiin, mutta suutin ei kai tee tuota, vaan syyttävä sormi osoittaa ennakkosäätäjään, tai peräti paluulinjaan.

    Hantta
     
  7. tabs

    tabs Gearhead

    Hörii ilmaa tai siirtopumppu vetelee viimeisiä. Yleensä ryntäily pahimmillaan vasemmalle kääntyessä.
     
  8. keljukojootti

    keljukojootti 1st gear

    Sitä en tiedä repiikö ilmaa jostain väliin vielä kun ei oo edes filtterissä lasipohjaa tms.. Mutta tosiaan niin paljon haperoita polttoaine linjoja uusittu ja nippoja niin pitäis olla kaikki vuodot jo eliminoitu.

    Mut mites se ennakon säätäminen? Onnistuu miten? Meikäläiselle vähän hepreaa vielä nää vanhat kiisselit.. Tarkoitetaanko tällä nyt sitä pumpun ajoitusta vai mitä?
     
  9. rakkari

    rakkari 3rd gear

    juuri sitä pumpun ajotusta.. eli ne kolme pumpun pulttia löysälle ja sillon pumppua kääntämällä saa ajotusta muutettua haluamalla tavalla
     
  10. Nobody

    Nobody 1st gear

    Miks paluulinja vaikuttas tuolleen? Pitää katella ekana tuo siirtopumppu,kerran sammui kun oikealle käännyin tiukasti mut lähti heti kuitenkin käymään. Sähkö pumppu varmaan fiksuin laittaa. Kestääkö alkuperänen pumppu jättää kuitenkin paikalleen ilman että mitään vahinkoa tekis?
    .
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kolme m 10 mutteria löysälle, kanta 15 mm, merkit pumpun kauluksessa, ja paluulinja; paluulinja tukkimalla solenoidilla sammuu koko pannu, eli tökkivä linja tekee käyntihäriötä.

    Hantta
     
  12. keljukojootti

    keljukojootti 1st gear

    Komppaan Nobodya sen verta, että kestääkö sen siirtopumpun jättää paikalleen jos sen korvais uusilla linjoilla ja sähkösellä pumpulla??

    Sillä se ennakon säätäminen nyt ei vaikuttanu niin paljoa tähän probleemaan, eli todennäköisesti nyt vaan karusti jostain saa ilmaa väliin. Aattelin, että jos vaan vedän suoraan uudet linjat konehuoneeseen saakka sillä siellä ei ainakaan oo mitään vuotoja tms.. Kaikki letkut/linjat ja filsut on uusittu konehuoneessa jne..
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    kestää kait se siellä olla, mut eikö siihen myydä peitelevyjäkin, ja eipä se ole paha itse tehdä kun siinä ei ole upotuksia ym. niin neliö pala ja reiät riittää. siirtopumpussahan on juoru reikä mistä pitäs tulla naftaa jos kalvo on mennyt? ja suodattimessa koneen päällä on esilämmitin jonka o-renkaan tiedän pettäneen ainakin kerran.
     
  14. Nobody

    Nobody 1st gear

    Itelläkin se alkuperänen suodatin ympäriinsä kostea ja ajattelin laittaa ihan perus volkkarin suodattimen.
    Pysyy imusarjan takana melko lämpimänä ilman paluukiertoakin tai sitten jos laittas sen verran keulille että vois pellin alta vaihtaa tarvittaessa.

    http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1155891

    eka 62 missä alkuperänen suodatin paikallaan.
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Miks ei sitä alkuperäistä neliö vedenerotin/filtteriä? Jos vuotaa se koppa niin sitä jalkaa myydään myös, ja siinä on käsipumppu ilmausta varten. Saattaa olla helpompi kyllä vaihtaa jos keksii keulilta paikan. Mut siinä tarvike mallissa ei ole sitä esilämmitintä.
     
  16. Nobody

    Nobody 1st gear

    On nii oudon näkönen paketti ja kostea tosiaan joka puolelta että tuntus tuommoinen yksinkertainen varmemmalta ja halvempikin ois. Ja uuden suodattimenki sais joka huoltoasemalta.
     
  17. keljukojootti

    keljukojootti 1st gear

    No mutta heti kun saa taas kaiken pelaamaan hyvin niin eiköhän lisää ilmene kaikkea mukavaa. Toi jakajan pumppu kun tuli uusittua niin nyt sen jälkeen tomaattivaihteisto ei suostukkaan yhteistyöhön. (nehän on vissiin laatikko ja jakajanpumppu jotenkin tekemisissä toistensa kanssa??) Vaihtaa kyllä kaikille alueille 1-2-3-4/R jne.. Mut mikä siin on, että vaihtaakseen pykälää suuremmalla niin pitää huudattaa korkeille kierroksille ymmärtääkseen vaihtaa. Oisko apuja saatavilla?? Mistä vois johtuu kun kumminkin vanhalla jakajanpumpulla ei ollu minkäälaisia ongelmia vaihteiston kanssa..
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kikkarivaijeri pikkasen liian tiukalla. Toi johtuu siitä että pumput ei ole ihan samoilla säädöillä ja ennakoilla, sun nykysessä joudut painamaan kaasua enemmän kuin vanhalla jos kikkarin säätöön et koskenu.
     
  19. keljukojootti

    keljukojootti 1st gear

    Mistä mä tän tällaisen kikkari säädön löydän? Tai siis miten mun ylipäätään pitää toimia. Vähän jos neuvoja sais ois helpotus.
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Varmaan tarkatkin ohjeet on olemassa, mutta lähdetään liikkeelle vaikka siitä, että vaijerinkuoren yläkiinnikkeessä on lirpake, joka nykäistään ylöspäin. Tämän jälkeen kaasu pohjaan, ja paina lipsuke takaisin. Kun huomaat mekanismin, on hienosäätö helppoa.

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!