"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. 496SS

    496SS 3rd gear

    Tein itse ja säästin - neliveto.
    [​IMG]
     
  2. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tossa on jo tyyliä :rotfl:
     
  3. tabs

    tabs Gearhead

    Itsellekin tuli tehtyä aivan hyvä patentti käyttöautoon (G20 van)
    Kamppeessa on alipumpun kalvo hajalla ja näin ollen mukavuus varusteista esim. Cruise ei toimi.
    Laitteestahan puuttuu myös ilmastoinnin kenno vaikka muut hilppeet on jäljellä.
    Siitä tulikin kuningas idea: cruisen alipaineletku kiinni ilmastoinnin imupuolelle, kuivaimen anturin liittimeen hyppyjohto ja kompura pyörii...
    Ja cruisekin toimii moitteetta.
    Toki kompura ei taida olla pitkä ikäinen tolla virityksellä, mutta nyt ainakin tietää että cruise ei ole viallinen ja alipaine pumppuun vois vaihtaa kalvon. 8)
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Taitaapi öljyt häipyä kompurasta :soosoo: .No näitä Pello Peloton keksintöjä pitää tehdä :D .
     
  5. onre

    onre 3rd gear

    ...mut jos laittaa siihen semmosen paineilmavehkeistä tutun öljyäjän ennen sitä kompuraa...
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eipä konehuone ruostu enään, risiiniöljyllä saa vielä miellyttävän tuoksun aikaan :D
     
  7. 496SS

    496SS 3rd gear

  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kaverilta hajos startti opelista mökille ja piti päästä töihin, noh soitti mulle ja kysy et mitä tehdä

    Kysyin monta teitä siellä on ja useempi oli, noh olin nähny tän videon ja kaveri pääs töihin :D


    Niin ja olivatpahan tutut kokoontumisesta lähtiessä moottoripyörän käynnistänyt "bonneville tyyliin" Eli lokari uralista ylös ja bobberilla takarenkaasta pyörittämällä käyntiin :D
     
  9. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Toihan on sama systeemi mikä on mulla trimmerissä, narua kieputtaen siimapään ympäri ja vetoja 8)

    Emäntä huudatti käynnistimen hampaat sileäksi kun oli vähän jumittanu käpälät siitä käynnistimestä.
     
  10. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Samarahan starttaa ihan kuin vanhimmat perämoottorit ennen kuin sisään kelaava käynnistysnaru keksittiin.

    Sitikka-harrastajien survival-konsti simahtaneen ja maan poveen vaipuneen kiesin nostamiseen sen verran jaloilleen että voi vinssata trailerille on se että hydrauliikkapumppua pyöritetään porakoneella.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Yks santeri tuli turkkusesta yötä myöten BX;llä ilman hydrauliikoita, kun putki pumpulta katkesi

    Tuttu siitä kertoili ja sano, et komeesti kyllä välillä kipinöi :poff:
     
  12. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Itseltä hydrauliikka oli kerran mennyt osin jäähän, eli jarrut eivät toimineet kunnolla, takapää viisti maata ja mikä hankalinta, ohjaus ei kääntynyt kunnolla! Kyllä se maantieajossa meni mutta ei meinannut kääntyä pihasta kadulle edes vekslaamalla. Ja tähän oli liikkeessä vaihdettu nesteet samana vuonna. Jo loppui luotto Sitikkaan käyttöautona, ja sen merkkikorjaamojen osaamiseen.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ranelta loppunu oikee liemi ja vesi kannusta mitta täyteen :poff:
     
  14. maddis

    maddis Gearhead

    Mahtanut olla mukava ajella tuolla BX:llä, kun hydesitikoissa(pl. C5 ja muistaakseni myös C6) toimii myös jarrut sillä samalla paineella/nesteellä kuin jousitus. Joten jos ei oo painetta/nestettä ei myöskään jarruja. Noh, onneksi käsijarru ottaa eturenkaisiin niin pystyy jarrutteleen paremmin kuin takajarruihin ottavalla käsijarrulla. ;)
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sitähän se tuttukin sano ettei ois koskaan kyytiin lähtenyt jos ois tajunnu, ettei siellä ole mitään jarruja :odroll:
     
  16. 2Smokie

    2Smokie 1st gear

    On muuten melko tehokas ennakoivan ajon pikakurssi!! Työmaa-autosta kulahti etujarru niin että joka jarrutuksen jälkeen piti käydä ruuvarilla vääntämässä palat irti levystä. Pari päivää piti ajella tolleen ennenkuin sai uudet osat.
     
  17. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Olisit mieluummin kiristänyt ne ruuvit päästäsi.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mikäs se näyttelijällä pipaa kiristelee noin pahasti :eek:
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No varmaan nyt vaaransit tolla touhulla tuhansien kanssaliikkujien hengen, blaa blaa blaa kun ne jarrut ei kerta toiminut ja olisivat voineet hetkenä minä hyvänsä räjähtää...
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vaimon autosta hiljeni radio tuossa joku pari-kolme viikkoa sitten, voi olla pari kuukauttakin sitten. Ei ole innostusta ollut tutkia, mikä siinä on mutta eilen joutessani citymarketin parkkihallissa autossa istuessa väänsi radion kätevällä multityökalupihdeillä ulos ja tutkailin. Autohan on toyota, jossa on hieno sininen liitin alkuperäiseen kytkentään. Radio on pioneer, jossa ISO-liittimet. No nyt ei näkynyt biltemassa eikä motonetissa olevan mutta kyllä niitä saa, nimittäin valmiita sovitejohtoja tuohon väliin.
    Tässähän oli nyt tehty niin, että vedetty alkuperäisiin piuhoihin rosvoliittimet ennen oikeaa liitintä ja siitä tehty jollain yleismuunnossarjalla sitten sovitus radion perään hyödyntäen paria sokeripalalistaa. Neljä johtoa sojotti ihan irrallaan ja muistakaan ei nyt pysty varmaa kontaktia silmämääräisesti varmistamaan.
    Joutuu tässä jossain välissä vissiin tekemään vähän huoltotöitä, voi joutua ne alkuperäisetkin piuhat tinaamaan yhteen, vähän luulen. Jostain kaivettava sellainen toyota-ISO-liitin, niin on pääsee jatkossa helpommalla.
     

Kerro tästä muillekin!