Plymouth Furu 3 -65 Komposti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Herje, 3.2.2013.

  1. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Le remont. Ei oikein kuvista nää onko iso pala pytyn alapäästä veke, mut eihän toi välttämäti haittaa. Pirraillaanhan niistä strokereista (ainakin pikkulohkoissa) noista pyttyjen alapäistä koloja veivin pulteille.

    Nokka varmaankin kannattaa vaihtaa.. :D
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Why bother.. :eek: :lol: :lol:
    Jos ei ole halkeamia tuosta lovesta ylös/sivuille päin, niin on varmasti käyttökelpoinen tuolta osin. Toki on voinut ottaa kipeää kampiakselilinjaankin moisesta.. :(
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Äsken pika mittasin että noin 1.5-2cm pala puuttuu.
    Pitänee mitata tarkemmin kun saa koko lohkon pois konehuoneesta.
    Pytyssä näkyy sekä ykk että akk kohdat.
    Toi pala puuttuu akk:n ala puolelta. :odroll:
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Nyt on kone nostettu pois.
    1,5cm on se isompi pala mikä puuttuu.
    Onko se sit liikaa???
     
  5. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Äkkiä en keksi miksi se haittaisi jos vesitilaan asti ei ole reikää eikä männän helma tule nuon alas. Tai haittaahan se koska sen tietää eikä siksi saa öitään nukuttua, mutta moottorin toimintaa tuskin haittaa
     
  6. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Ite varovasti pirralla "siistisin" ton palasen kohdan, mutta hyvin varovasti, että ei poista liikaa materiaalia. Lähinnä pyöristeleisin terävät kulmat pois. Sit jos tuntuu että kohta on vielä luja, vaikka ruuvarilla silleen kohtuudella painamalla, niin sit on hyvä.

    Voihan ton lohkon sit vaikka kevyesti betonoida, jos toi kohta huolettaa.
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Koeponnista lohko siten että vesitilassa on paine(vaikka 1-2bar), ja sit suihkit saippuavettä päälle, erityisesti nokkalinjan kohille. Mottoririkossa jossa nokka on mennyt poikki niin tyypillisesti lohko halkee vesitilaan, eli on romurautaa. Pari esimerkkiä olen tästä ite nähnyt, lohko ei ole kovin luja siihen suuntaan...

    Toivottavasti on ehjä mutta ponnista ploki ennen uudelleen käyttöä ehdottomasti.
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kiitoksia vinkistä.
    Miten tämä koe ponnistaminen olis helpoin toteuttaa?
    Kannet kiinni ja vedet koneeseen, sit kompuralla painetta?
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^Stressilevyillä on tullut toi ponnistus toteuttua, niiden kanssa näkee paremmin mahdolliset halkeamat pytyissäkin. Ne muutenkin olis hyvät porauksessa/hoonauksessa käyttää.
    Vesipumpun reijistä paineilmaa sit vaan ja saippuavettä päälle jokapaikkaan lohkossa. Jonkun adapterin niihin vesipumpun reikiin tarvit, syntyy vaikka 10mm latikasta jossa kierre pikaliittimelle.

    Ei sillä että se automaattisesti olis rikki se lohko mutta ennenkuin enempää uhraa aikaa/rahaa kys. lohkoon niin parempi varmistaa...
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    No saa koneistaja ponnistaa ja antaa tuomion lohkolle.
     
  11. -TH-

    -TH- Gearhead


    Asijallinen pökäle. Tuo on taidetta, joka ei koskaan ole valmis. Pitäsiköhän itekin etsiä vastaava reuhka niin oisi jotain puuhastelua.
     
  12. Crestwood

    Crestwood 3rd gear

    Onko noi 4-linkit tehty jollain yleismallin sarjalla? Ilmeisesti ei tarvi panhardia kun noi ylemmät tangot on tollain vinossa alempiin nähden? Vaadittiinko leimalla mitään todistuksia niitten suhteen? Samanlaiset pussit odottelee asennusta -68 Chrysleriin tallissa.
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Helix suspensionin sarja.
    Ei tarvii panhardia.
    Valmistajan sivuilta saa s-postiin jotain lappuja.
    Niillä leimasin omani.
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Männät tuli tänään kotiin asti.
    Seuraavaks oiskii sit koneistamo keikkaa.

    [​IMG]
     
  15. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Mitäpä sille Furylle kuuluu? Mitäpä suunnitelmissa?
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tallissa pötköttelee ilman moottoria.
    Pitäs keretä viedä toi lohko koneistettavaks.
    tulossa siis 451 stroker ja tuo pikkunen remmiahti pitäs istuttaa selkään...

    Koppa ois pikku viilailuja vaille leimakunnossa.
     
    Naumasto tykkää tästä.
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Pitkästä aikaa kerenny tekemään tällekkii jotain.

    Lohkosta puhdistelin maalit pois.

    [​IMG]


    Tänään kävin viemässä lohkon ja muut romut koneistukseen ja tasapainotukseen.

    Touko-Kesäkuun vaihteessa pitäs olla valmista.

    Vielä tarviis kannet ja nokka hommata.
    Kansiks varmaan Sourcet ja nokaks joku mikä pelaa yhteen tuon remmiahtin kanssa.
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Päivitystä välillä.
    Töistä ollu nyt viikko pekkasia ja on kerenny jopa tallissakin käymään.
    Simpukka tuli nykästyä irti. Hyvä käytetty odottaa vanhasta kääntövartta...
    Sitten oon rakennellu keulaan ilmajousia.

    Koska kyseessä on Mopar, homma ei ole ihan niin yksinkertaista.
    Vääntösauvoista on ruuvattu pänninki pois.
    Runkoaisoihin on hitsattu putki. Ylätukivarren päälle sovituslevy. Sovitus levyyn palkin pätkästä sovite mihin alalaippa.
    Sitten yläputkeen ilmajousen ylälautanen kiinni.

    Koska oon huono tarinoimaan, niin laitetaan muutama kuva aiheesta. :p

    Ylätukivarteen sovitelaipalle 2 reikää
    [​IMG]

    Sovitelaippa
    [​IMG]

    Alalautanen ja sovite
    [​IMG]

    Tukivarren sovite ja alalautanen hitsattu paketiksi
    [​IMG]

    Ylälautanen hitsattu kiinni
    [​IMG]

    Pussi paikallaan noin ajokorkeudessa.
    [​IMG]


    Vielä pitää tehdä kolmiotuet tuosta putkesta ylälautaseen sekä siistiä noi laipat...
    Piti jo mennä testamaan ja vääntämään tuo ylälaippa. :oops:
     
  19. hevimies

    hevimies Gearhead

    hyvältä näyttää ;)
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Yläpallo on tulivarressa aikas pienellä kiinni kantamaan keulan painoa. Ne kierteethän joskus mulkkaantuu yksin palloa vaihtaessa siten, että pitää laittaa vähän migliimaa avuksi. Toisekseen ei oo ne ylätukivarren puslatkaan mitoitettu kuormankantoa ajatellen. Mut sittenhän sen tietää, kun on kokeillut käytännössä.
     

Kerro tästä muillekin!