Oldsin 403 moottori ja sen viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Achti, 27.4.2009.

  1. jrasi

    jrasi Gearhead

  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :rotfl: Eikös täälläkin vaikuttanu roketti"tiedemies" joskus :rotfl: .
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noniin, tälläisiä vastauksia lisää!

    Eli joo. Muuten ebaysetti oli ok mutta caterpillar pultit? Jyrsitkö girdlestä tilaa pukeille vai shimmasitko?
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    kuus kiloa tais olla Cc:n setin grade 2 kiinanstudin oksennusmomentti, mutteri ruopasi kuin rättäri savipellossa,
    katepillarin pulttisetti maksaa aabbout kaheksankymppiä eli jotain 8 ekee kappale, pituusjaot osu silleen, että "sopivan mittainen" on niin tasaraha, että kandee sipasta ina kärjestä pois ettei ainakaan pohjaa.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En nyt kiinaniumia puolusta mutta tossa on käyny asennuskämmi.
    [​IMG]
     
  6. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Kumma juttu jos katkee ku on mutteri pohjannu :D
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Selitä? Eli mikä asennuskämmi on kyseessä?
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei oo studi tainnut olla "aivan" pohjilla :D
     
  9. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Kämmi on sattunut siinä vaiheessa kun on klikannut "lisää koriin".
     
  10. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Katoppa tarkkaan tota kuvaa, mutteri on pohjannu studin kierteisiin ja vasta sitten napsahtanut poikki...
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ei se tuolleen katkea jos studi ei ole pohjassa tai tarpeeksi syvällä lohkon kierteessä. Jos se ei ole tarpeeksi syvällä, niin silloin voi lähteä kierre lohkosta. Jos mutteri taas pohjaa studin kierteeseen ja studi lohkon reiän pohjaan, niin ehkä sitten, mutta silloin studi on liian pitkä tai mutterin alle kuuluva aluslevy puuttuu.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Asennuskämmi siinä että mutu on pohjassa, siihen että miten/miksi on poikki mennyt en ottanu kantaa mitenkään. Mutta jos studi on ollut pohjassa niin ei se voi tosta kohtaa katketa, siinä toinen kämmi että ei ole.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mites tollanen 403 on käyttökoneena?

    Itelle olisi ehkä tiedossa yksi vakiokuntonen tollanen, ja siinä ilmeisesti puhtia on aika lailla enemmän mitä tossa 307 on. Millanen kulutus tollasissa on TH350 askin kanssa tollasessa kasarifullsizessä?

    Entä kestääkö TH200R4 tota konetta? Voisihan tollasen tohon meidän farmariinkin upottaa, siinä kun se kulutus ei ole niin tärkeä kun ei sillä ajeta kauheesti.

    Se kun kiinnostaa kun ei sais käyttökustannukset karata ihan hirveesti käsistä jos tollasen tonne pellin alle pistää.

    Helvatti kun tota alotuspostauksen kuvaa kattoo niin on ipienet pyttyjen välit. Ei näissä mitään kanentiivarin kestovikoja ole tai vastaavaa?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tehokkain vehjes johon tehdas on 200r4 toosan laittanu on GNX puikki. Se eroaa normaalista vain venakoneiston ja kakkosen servon osalta. Normi laatikko on helppo muuttaa vastaavaksi.
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Voi kai se tuostakin kohdasta katketa silloin jos sekä studi että mutteri pohjaa ja jos studin lohkoon tuleva kierre on pitkä ja se on katkennut siitä lohkon tasopinnan kohdasta.
     
  16. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Vakiosta en osaa sanoa, mutta pikkusen muutettuna ihan loistava käyttökone....eikä edes kovin janoinen...
    Kansipahvit tuntuvat kestävän ihan hyvin....omanikin kasasin vanhoilla pahveilla ja hyvin piti....nyt laitoin kyllä uudet...ei viittiny enää kolmatta kertaa kokeilla samoilla pahveilla... :wink:
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jokerilla on hieman piristetty 403 pitkäkatossa ja mitä minä tiedän niin kiva ajokki.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joskus aikojen alussa ihmeteltiin yhtä kutlaskruiseria jossa ihmeen hyvä potku. Mitään virikikkoja ei näkyny ja pikkasen viilattu 350 pannullinen oldsi jäi sen jalkoihin. Kerran tuli yks olds tietäjä paikalle ja totes että sehän on plottilohko eli 403 :rotfl: .
     
  19. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Mun Delta 88:ssa oli 403.Todella kevyesti poltti palloo,lievän erektion saattelemana.
     
  20. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    15-17 litraa sadalla matka-ajossa mulla on mennyt, tosin kerran ajoin talvinopeusaikaan yhtä soittoo puolen Suomen läpi ja kulutus oli alle 14. En meinannu itekkään uskoa laskutoimituksiani.

    Toi on siitä hyvä kone että siihen ei tarvii vaihtaa kun vähän reippaampi nokka-akseli helevetin kuluneen vakionokan tilalle ja ehken pakosarjat niin alkaa rokkaamaan aivan eri tavalla. Noissa ei venttiilit aukee käytännössä ollenkaan.
    Sitten saattaa ehken lukkoperällä kakskin palloo ulvaista.
     

Kerro tästä muillekin!