Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Tämä on offtopiccia pitkälti, joskin Moblassa se verojuttu nyt oli,
    mutta jo toisaalle kirjoitin näin:

    "Prosentti kuukautta kohti "jäännösarvosta", eli jos ne ovat tuossa laskeneet jonkun 70'000 EUR vertailuauton, siitä 396 kuukautta jäännöksiä, niin verotusarvo on sen 1400 EUR luokkaa ja siitä sitten auton kokonaispainon mukaan 46% vero -> tulisi se noin 650 EUR. Näin päättelin mutu-pohjalta asian olevan"
    ...ja siis tällä kaavalla ne verot laskee koko ajan autojen ikääntyessä. Ei missään vaiheessa nouse!

    Jos joskus autoveroa muutetaan todellakin autojen "markkinahintojen" mukaan pelkästään, kaikissa '50-'60-luvun tuontiautoissa pomppaa verot tuhansiin tai kymmeniin tuhansiin euroihin! Tuskin ihan heti näin tapahtuu, mutta onhan sekin yksi visio (esim. jos säikähdetään liikaa niitä 30'000+ kpl museoautoa tms). Tämän takia harmittaa tuo itkeminen jostain hemmetin 30-100 eur autoveroista, mitä porukka tuolla muualla vinkuu. On se niin väärin, kun 20'000 EUR '58 avo-Caddysta joutuu maksamaan autoveroa 23,5 EUR (siis kuvitteellinen esimerkki, en tarkoita ketään '58 Cadddyn omistajaa!!).
    --
    Minusta oli hilpeää vaihtelua se edellislehden kansi, en edes siitä repinyt pelihousuja.
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    mobilistin toimituksella on rohkea meininki, tekevät vaikka lehden teemaan sopivan kannen vähät siitä että se poikkeaa kaikesta aikaisemmasta... go mobla go, jätkillä on asennetta.
     
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Olin siis väärässä.

    Hassu yksityiskohta, paikallisessa marketissa oli vielä tarjolla sekä uusi mobilisti, että tuo hotrod-numero, ei ollut lehtihyllyttäjä varmaan tunnistanut samaksi aviisiksi.
     
  4. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Nyt tuli laatikkoon eipä tarvitse miettiä miten ilta menee :)
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja aika paljon Jeeppejä....
     
  6. capri30S

    capri30S 1st gear

    Eipä näkyny, prkl..
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eihän niitä kumminkaan liikaa ollut. :)
    Huvitti se kuva, kun fsj oli hangessa jumissa. Samat kuviot oli minulla kevättalvella.
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Hyvä numero taas oli! Mano Forsmanista kertova juttu oli jotenkin hieno ja toisaalta alkoi tehdä mieli omaa Citroenia! Ei kenellekään sattuisi olemaan 6-sylinteristä Traction Avantia halvalla?
     
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Vantaalla taitaa olla vielä Iteljoonit lakossa, kun ei ole aviisia näkynyt...
     
  10. capri30S

    capri30S 1st gear

    Toi kyseinen citröään itseasiassa majailee aika lähellä sua, lähellä hämeenkyrön rajaa.. äärettömän hieno peli, olen jopa ajanut sillä! Ja keväällä vahasin sen lahden classic motor showta varten. Omistaja itse lähentelee jo 80:iä.
    Samaa mieltä, Mano Forsmanista kertova juttu oli todella mielenkiintoinen! Mun taas alkoi tehdä mieli wagoneeriä tai cherokeetä lehden luettuani, kumma aviisi.. :D
     
  11. M

    M Gearhead

    Samaa mieltä noista. Jostain syystä myös Wagoneer on aina houkutellut. Ja nimenomaan alkuperäiskuntoisena. Täällä meilläpäin joku ajelee aina kesäisin ulkomaan kilvissä olevalla 80-lukuisella valkoisella puukylki wagoneerilla ja se on hieno.
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    minua alkoi huvittamaan se jeeppikuva, missä kaivavat vihreää hangesta. Vissiin samanlaiset harrastukset itselläkin.
    https://youtu.be/OHJeSpJbbTc :D
     
  13. 69

    69 Gearhead

    Oliko Manon Kaiserista? Täytyy hakee lehti jos oli.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Oli, eikä edes tilaajasivuilla. Samaten minustakin Jeepit hienoja.
     
  15. homer

    homer Double Gearhead

    Oikein mainio lehti ensimmäisen silmäilyn perusteella, luetaan tarkemmin vaikka tulevana viikonvaihteena.
    Minullakin saattaisi olla purjehduskengät jossakin vielä jemmassa.
     
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Siis juttujen takiahan mää tätä lehteä tilaan, niinku sitä pupulehteäkin...
    Mutta tossa Buicki jutussa ei ollut kun 2 tuoretta kuvaa.
     
  17. Holley

    Holley Gearhead

    Ei ollut ei, mutta kiva nähdä, että se Buick on yleensäkin tallessa ja ehjä! Kun luin sen jutun joskus "vanhasta lehdestä" ja siitäkin jotain 25 vuotta. Missähän ne Coronet, LTD ja se Fury ovat?
     
  18. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Ois ollut minusta myös lukijat huomioivaa antaa edes jotain taustainfoa noista muistakin TM "testiautoista",meinaan noita taulukoita lukiessa olisi kiva tietää millähän moottoreilla+varustein nuo vertailtavat oli/on,ei sillä että mitään väliä olisi "ostomielessä"kenellekkään näin hmmm..pikkasen jälkikäteen.. mutta kumminkin mielenkiinnosta vertailtaessa mimmoisia arvoja nuo uusina saivat ja miten noi kulutukset,kiihtyvyydet,melut tms.

    Nythän lehteä omistamattomat tiedä mikä noista millaisella pikkulohkolla,isolohkolla tms?

    Ihmetyttää myös aina tuo sama virsi jossa moititaan jousituksia,kulutuksia,mittoja,jarruja,suorituskykyä,tiloja,penkkejä ja jos mitä olevia tai puuttuvia varusteita jne.

    Jokainen autohan noista on tilattu yksilöinä ja juuri niillä varusteilla,koneilla,sisustuksilla,jarruilla jne mitä lomakkeeseen rastittu ja maksettu noilla varustein.
    Ei se oikeastaan auton vika ole jos yksilö tilattu juuri jonkun toimesta tuollaisena hänen makuunsa,ei toimittajan joka ei tässäkään tapauksessa kovin "jenkkimielinen"ja aina sama virsi siitä että miten näin kallis auto on edustusautoksi tälläinen?

    Puhumattakaan että tämä Electra oli jo käynyt useidenkin Tee-Se-Itse miesten "paremmin ja huonommin" onnistuneita toimenpiteitä sport-pakoputkista siihen taatusti edes vähän käpälöityyn tekniikkaan ja testimielessä ei minusta anna oikeaa kuvaa -71 Electrasta jos auto ei ole entisöity ja kunnostettu kaikinpuolin.


    STW malleja löytyi GM:ltä joka lähtöön jos lastitouhut+tila oli ongelmana,meinaan housunlahkeiden,nostokorkeuksien,tilanmuodon ym ongelmat johtui väärästä korimallin valinnasta.
    Liekö sitten joku muukaan Full Size USA henkilöauto tai paremman luokan euroautokaan se kummempi monikäyttöauto nostokorkeuksissa vuonna-71?



    Noh,kotimaassaan Electra oli ihan tavallisen paremman keskiluokan käyttöauto joka varusteista+korimallista riippuen oli joko suht edullinen perusmalli,upea varusteltu luxuspirssi tai sai siitä tosi tyyriinkin rutkasti rastien,miten vain herrasväki halusi.

    Suomessahan se oli Pankin pääjohtajan ja ministeritason kiesi ihan perusvarustein,hyvä jos ilmastointi edes otettu.

    Ne oikein varakkaathan ajoi yleensä USA:ssa Cadillacilla,siis ne joilla oli se autonkuljettaja.

    Hieno auto kumminkin,juttu vaan minusta jotenkin "kökkö" :odroll:
     
  19. impala67

    impala67 Double Gearhead

    muistaakseni fordissa oli 351, coronetissä 360 ja plymassa 383? siis muistelisin, tm-jutun lukemisesta on vuosia...
    manojuttu oli kyllä paras, sitikasta olisi odottanut enempikin tunnelmaotoksia.
    mutta eniten pänni lukijakirjeen kuvien panttaus ja senioriin siirto. vaikutti mielenkiintoisilta lekendoilta
     
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kieltämättä Buickista olisi mielellään lukenut lisää, samoin kenraalin Volkkarit-juttu oli aika pintaraapaisu, mielenkiintoisia autoyksilöitä joista olis mielellään lukenut enemmänkin...
     

Kerro tästä muillekin!