Tiiviste kaasuttimen ja imusarjan väliin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 24.9.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli mistä kannattaa tehdä tiiviste kaasuttimen ja imusarjan väliin?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    kannattaako noita ruveta ite tekeen ,ei maksa montaa euroa hakea vauhtikaupasta
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos kumminkin haluaa itse näpertää, kannattaa mennä mihin vaan autotarvikeliikkeeseen ja pyytää tarkoitukseen sopivaa matskua.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse ostin 1,5mm paksun klingeriitti tiivistelevyn... ei maksu muistaakseni paljoa.... eli ihan tavallista klingeri levyy ja siitä vuolemaan.. en kyllä muista mistä ostin... mutta varmaan löytyy... :p
     
  5. janko

    janko 1st gear

    V-mootoreissa kannattaa käyttää tiivisteen ja lämmöneristyslevyn yhdistelmää,joka yleensä onkin tehtaalta lähtiessä siellä ollut,koska kaasutin on keskellä konetta ja lämpö välittyy koneesta kaasariin häiriten joskus näin kaasarin toimintaa(bensa höyrystyy jne).Näitä muutaman millin paksuisia yleensä jotakin pahviseosta olevia eristyslevyjä saa ihan valmiita merkki/moottorikohtaisena,sekä lukuisia malleja(ainakin amerikkalaisiin)yleisimpiin korvaus/virityskaasareihin ja imusarjohin.Hinnat liikuvat 10-50euron välillä tapauskohtaisesti.Itse en jaksaisi sellaista alkaa tuhraamaan.
     
  6. DeSotoFinland

    DeSotoFinland 3rd gear

    Mulla V8 moottoriin tuli kaasarin korjaussarjan mukana kolme tiivistettä, 5mm paksu nahkatiiviste, 1mm pahvitiiviste ja 2-3mm tiiviste. Minkä tai mitkä näistä itse laittaisit?
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Laittaisin sen paksuimman. Noin tein, kun Carter BBD oli remontoitu ja kiinnitin sen imusarjaan. Järkevää selitystä en keksi. Luulisi lämmöneristyksen olevan paras, lisäksi ryypyn säätö meni parhaiten kohdalleen. Ja antaahan noin "pidentynyt" imupuoli paremman väännön... :D
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Samaa mieltä. Sekin kuitenkin painuu kasaan ajanmittaan.
     
  9. xp

    xp Gearhead

    Tee vellumoidista. Hä?? No minäkin luulin ostavani tiivistepaperia, mutta kuitissa luki "vellumoidi".
     
  10. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Laittaisin semmosen kuin siellä suurinpiirtein olikin? Muuten näin sen tarkemmin mistään tietämättä ja näkemättä laittaisin sen millin paffin
     

Kerro tästä muillekin!