TH 700r4 -89 +400hp remontointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vierailija3, 12.11.2015.

  1. vierailija3

    vierailija3 Gearhead

    Kukaan tehnyt onnistuneesti itse ja olisi valmis jakamaankin sitä tietoa?

    Onko kellään antaa suoraan jotain osaluetteloa, millä saisi tämän vaihteiston kestämään em. tehot.Toi luettelo hyväksi havaituista osista palvelisi varmaan useampaakin harrastajaa.

    Voi paiskata yv:lläkin jos ei kiinnosta alkaa tähän listausta tekemään.
     
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Onhan niitä tee se ite miehiä,semmosiakin jotka osaa,ja on jopa ns ammattimiehiä, jotka ei osaa. Ei mitään monimutkaista, mutta sellaista huomioitavaa löytyy, joita ei hoksaa kuin alan kyläseppä.
     
  3. aamigo

    aamigo Gearhead

    Joskus tilasin remppasarjan 700r4l60e.com nimisestä firmasta. Siellä on aika hienosti listattu osat mitä tarvitaan. Ja hyvät ohjeetkin tuli mukana.
     
  4. vierailija3

    vierailija3 Gearhead

    Eikö kukaan ole ostanut vaihdelaatikon osia???
     
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mulla on 4l60 joka on periaatteessa 700r4 mut vaan joku välivuoden malli. Mulle tuli sellanen eagle Red vai Red eaglen sarja mikä makso 270€ suunnilleen ja siinä oli kaikki muut tarpeet paitsi sähkö solenoidit jne. Turbiini kannattaa vaihtaa kans uuteen sit samalla.
     
  6. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    En ole yhtään laatikkoa vielä alusta loppuun rakentanut, mutta mielenkiintoa lajia kohtaan löytyy. Itse lähtisin etenemään tällä tavalla:

    1. Googlataan (amerikkalaisia) vaihelaatikkopajoja sekä nettifoorumeita ja tutkitaan osaluetteloa vastaavista laatikoista, joille luvataan tehonkestoa yli 400hv. Tämä antaa suuntaa, mitä palikkaa laatikkoon on hyvä ostaa.

    2. Hankitaan kirjallisuutta, Haynesin opas on aika hyvä ja kattaa yleisimmät GM:n laatikot purkamisesta tarkasteluun ja kasaamiseen. Luetaan se läpi ja mietitään, aletaanko hommaan itse. Joitain erikoisempia työkaluja voi joutua myös hankkimaan

    3. Hankitaan joku mahdollisimman kattava rebuild kit joka tarkoitettu noille tehoille (esim. http://www.summitracing.com/int/parts/t ... /overview/ ) sekä mahdolliset muut tarvittavat (kovat) osat. Noi TCI:n osat tai ylipäätään mitä tahansa Summitista löytyväähän saa vaikka US Partsin kautta näppärästi.

    4. Eikun hommiin :)
     

Kerro tästä muillekin!