Fusible linkin korvaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja buick8791, 13.11.2015.

  1. buick8791

    buick8791 1st gear

    Moi,

    Uusin Buick 87`Grand Nationalin startin Powermasterilla. Startin lähellä on kolme kappaletta Fusible linkejä. Nyt kun olen korvaamassa starttia, niin nuo neljä pienempää johtoa(2+1+1) kera linkkejen eivät yllä startille(pääjohto akun plus- navalta kyllä, koska olen ko. kaapelin uusinut aikaisemmin paremmalla).

    Onko sopivaa laitella noille Fusible linkeille korvaava sulake konesalin puolelle, eli yhdistämällä katkaistut kaapelit after market- sulakerasiaan konehuoneesen ja sieltä sitten uusilla kaapeleilla startille hylkäämällä nuo Fusible linkit?

    Vaiko jatkanko ko. johtoja konesalin puolella lisäpiuhalla joko tinaamalla tai puristusliittimillä ja jätän orggis- Fusible Linkit paikoilleen?

    Tuli vain mieleen sulakkeiden hitaus/nopeus- asia sekä sulakkeiden sijainti(alhaalla startin lähellä tai sitten konesalin puolella uudessa sulakerasiassa)
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Katkase johot ja laita startilta fusible linkit. Sitten jatka normijohdolla.

    Meinasin kesällä korvata myös nuo fusiblet mutta niiden reagointikyky normaalisulakkeeseen nähden loistava joten en vaihtais niitä.

    Fusible linkit pitää olla siellä johdon alkupäänä eli ei jätetä väliin niitä.

    Puristusliittimillä sutkautin kiinni normijohtoon ja rengasliittimellä starttiin.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jatkoina käytetään ainoastaan kutistejatkoja.
     
  4. buick8791

    buick8791 1st gear

    Kiitokset vastauksesta! Jätämpä linkit piuhoihin ja jatkan piuhoja ylempää ennen linkkejä.
     
  5. buick8791

    buick8791 1st gear

    Semmoista vielä, että nuo Fusible Link-johdonpätkät- mitä lie 15 cm pätkät lähellä starttia ovat liitettynä semmoiseen muoviseen, noin ulkomuistista jotain 40 mm pitkään ja halkaisijaltaan jotain 20 milliseen tai alle palikkaan, mihin tulee sitten kuparijohdot ylempää ja niistä sitten siis alas startille Fusible link- piuhoilla.

    Saako nuo kolme palikkaa puretuksi tms. siten, että niihin voi liittää normipiuhat uudelleen, vai onko vain tehtävä tinaus- tms- jatkopiuhaliitokset kera kutistesukan niihin "ylhäältä" tuleviin piuhoihin jonnekin, mihin se tilanpuutteesta on yleensä mahdollista?

    Kysymys vain siksi, että ei tulisi turhia ylimääräisiä tina- tai muita liitoksia kera piuhajatkojen. Mikähän merkitys noilla "palikoilla" yleensä onkaan?
     
  6. buick8791

    buick8791 1st gear

    Moi Mikkis,

    Mitä tarkoitit, että käytetään ainostaan kutistejatkoja? Sitäkö, että vaikka jatkot tehdään tinaamalla tai puristusliittimillä(jatkoholkit), niin kutistesukka päälle aina, vais miten?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Itse ostin jatkoja jotka kutistu lämmittämällä.
     

Kerro tästä muillekin!