rhb 5

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja evo2, 7.10.2004.

  1. evo2

    evo2 Gearhead

    onko ihi rhb 5:sessa tiivisteet akselilla? kaasari ennen turboa sovellukseen. jos ei ole niin missä on ? kkk?.garret? holset?......
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aika hankala kysymys, mutta harvoissa ahtimissa on valmiina suck-through systeemiin soveltuvat tiivisteet. Niitä pitäisi olla saatavilla ainakin garretteihin, varmaan moniin muihinkin, ks. esim. melett.com. Garbon seal. Joskus yritin itsekin selvitellä samaa asiaa, mutta huonolla menestyksellä. Turbofirmoillakaan ei tuntunut olevan kiinnostusta moisten tiivisteiden toimittamiseen.

    Voit toki käyttää tavallistakin ahdinta suck-through systeemissä, mutta se vaatii ylimääräisen "kaasuläpän". Eli ahtimen kompuran ja imusarjan väliin toinen läppä, joka on aina hieman enemmän kiinni kun kaasarin läppä. Tällöin kompurapesään ei pääse muodostumaan järkyttävää alipainetta joka imisi öljyä imuilman sekaan. Onhan se ylimääräinen läppä virtausvastus, mutta ei sillä täydellä kuormalla ole suurta merkitystä. Ko. järjestelmähän ei muutenkaan ole kovin ihanteellinen, ja itseasiassa virtausvastuksina toimivista terävistä kulmista jne. on vain hyötyä, koska seos saadaan pysymään pyörteilyn kautta homogeenisempana ja bensiinin pisaroituminen vähenee.
     
  3. cartman

    cartman 1st gear

    Edellinen siis olin minä, ei muista ikinä kirjautua...
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Toyota ct20 ahtimessa on imupuolikäyttöön soveltuvat tiivisteet. löytyy ainakin toyotan 1.8 2.0 ja 2.4 td koneista. itselläni on 1600 ladassa tuo 2.4td toyotan (2L-T) koneen ahdin ja kyllä se mukavasti kulki vaikka ahdin jäikin pieneksi joten ei voinu käyttää yli 1.5bar ahtoja.
     

Kerro tästä muillekin!