MB W140 ja BMW E38

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 17.11.2015.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo kaikkien autojen riittämättömyys poiki idean ja autokuumeen.

    Kokemuksia kyseisistä laitteista?

    Olen kahlannut internettiä ja tiedän varsinkin bmw:n maineen ja alustan ongelmat mutta onko niitä niin paljon?

    Amerikan foorumeita lukiessa yllätyin kun siellä taas oli viitteitä bmw:n eduksi remontin vähyydessä.


    V12 koneet ei itseä kiinnosta, lähinnä halpa kutonen koska aika riski veto tää olis muutenkin 60tkm vuosiajomäärällä. Toki niistä voi kertoa kasin ohessa.


    Eli mersun suora kutonen ja bmw:n 2.8 lähinnä ois mielessä.


    Mersun tekniikasta ihan hyvä maku mutta onko näim?



    Olen kiinnostunut kaikista näihib kahteen malliin liittyvistä tiedoista vaikka muut vehkeet ois kuinka parempia. Ja Tottakai tällänen peli pitäs kasilla tai v12 olla mutta ostakoot ne jotka uskaltaa v12 ja ne jotkatörsää niin v8, minä en koske.
     
  2. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Tähdellisten silmälasien takaa katsellen näkkärivarusteinen w140 tietysti! Moottorin sähkösarjat niistäkin taitaa murentua. Ja perus mersun ruosteet. Ja omakohtaista kokemusta ei tietenkään ole.
     
  3. onre

    onre 3rd gear

    Luulenpa että W140-mersuihin olisi jo kaikkiin vaihdettu se johtosarja, jos niillä on viimeisen 20 vuoden aikana ylipäätään ajettu.

    E38 jonain "perusmallina" saattaisi olla aika hyväkin valinta. Tekniikka on kestävää, osat eivät erityisen kalliita ja kunnossa ollessaanhan auto on äärimmäisen mukava ja hyvä ajaa.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko tekniikasta lisätietoa?


    Mersun kutoskoneesta luettu hirveitä kilsoja mutta myös kansipahveja ym mennyt. Bemareissakin tuo kansiremppa ollut monessa.
     
  5. ville400

    ville400 2nd gear

    sama pätee näihin kuin muihinkin eli kun ei osta eniten ajettua ja halvinta niin ongelmia on paljon vähemmän
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin huono tuuri autojen kanssa että kuitenkin hajoo- asenne on paras.

    Kalliistakin tulee äkkiä halpa kun se porsii.


    Itse toki kaikki remontit toteutetaan joten se kuluja pienentää.
     
  7. karra

    karra Double Gearhead

    Minulla tietoa vain W140 mersusta. Oli millä koneella tahansa niin ajonautinto on taattu jos haluaa hiljaista, pehmeää ja pahalta maailmalta eristettyä kyytiä. Toki kasikoneinen on terhakampi, kuutonen on sellainen jota pitää vinguttaa jos haluaa ripeästi edetä.

    Kaverilla 1995 320 SEL, ajettu 160 t, suomiauto. Siitä vaihdettiin yläpään johtosarja vasta toissa talvena. Kaasuläppärungon sähkösysteemeissä oli häikkää, siihen tilattiin ebaysta käytetty. Lisäksi meni lämppärin puhaltimen etuvastus. Hetken aikaa toimi mutta meno puutuui kesken matkan eikä syty mikään vikavalo, MB Star testeri kertoo että polttoaineen syötön turvakatkaisin laukeaa mutta merkkiliike ei osaa kertoa mikä sen laukaisee, lähtee pienen odottelun jälkeen toimimaan. Viimeisin vika oli se että alipaineet katos lukoista ja muista mukavuusvarusteista ja takakulmien teletapit jäi samalla ylös. Viime talven auto makasi sitten hangessa ja sisustakin pääs vähän homehtumaan. Sellaisia nuo ässät :) . Saman kaverin 2002 270 ML sytytti liudan vikavaloja joita Bosch huolto ei pystynyt tunnistamaan, kaveri osti sitten 700 t ajetun 1990 200D taksin ja sillä pääsee hoitamaan työmatka-ajon varmasti :p
     
  8. downtown

    downtown 3rd gear

    tähän soppaan voisin vielä tarjota ehdolle x300 korimallin jaguar xj6 kuuluuhan se niinkuin samaan sarjaan, tekniikka on pommin varmaa: suora6 jossa jakopäässä ketjunkiristäjän takaiskuventtiili voi aiheuttaa ajan myörä rämähtelevää ääntä mutta selviää sen vaihdolla, muutenhan se pata kestää ainakin 700tkm... ja zf-laatikko tuttu bemareista... sähköjen kanssa toki iän myötä voi tulla hämminkiä mutta tuollasen omistaessani totesin että kyllä engelsmannikin osaa luotettavan auton tehdä, keskikulutuskin tais 4.0 koneella pyöriä aikalailla 11l tuntumassa
     
  9. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Itse liikkunut jonkin verran (50tkm+) 740 4.4L E38:lla.

    Ei tuossa nyt ihmeempiä ole ollut. Alatukivarret vaihtanut 280tkm kohdilla ja jotain tämän suuntaista kuluvan osan vaihtoa suorittanut.

    Kyllähän tietysti kaikkiin vanhoihin autoihin voi tulla jos jotain vikaa.
    Tässäkin varmaan on paljon yksilö eroja.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Alatukivarsia autossa lienee edessä ja takana muutama per puoli. Onko kaikki menneet vai osa?
     
  11. mie

    mie Gearhead

    Joskus nähnyt kommentin, että eivät olleet persaukisten autoja uusina, eivätkä myöskään käytettynä :)

    Tutulla oli joskus W140 280 manuaalina, oli se kyllä aika pomminvarma laite, oli kyllä niin perusvarusteinen kun olla voi, mutta ässä kuitenkin.
     
  12. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Oma kokemus Mersuista on että ei kannata ostaa seisonutta autoa. Jostakin syystä niistä hajoaa tekniikka ja sähköt, AC jne ja alkavat kusta alleen ellei ajeta tasaisesti koko ajan. Esim taksi Mersut kestävät valtavasti km kun taas "Garage Queen" hajoaa talliin.
    Oma valinta olisi V12 malli! Niitä on hoidettu paremmin ja kone kestää mitä vaan. Ja hinta sama tai halvempi, ainakin Jenkeissä. Ja kun pellin aukaisee koneen kauneus antaa hyvän mielen, jos ei muuta :)
    Bemareista en tiedä muuta kuin osat kalliita. 730 3.0L V8 malli oli kerran mielessä mutta into ostaa meni ohi. Olis ollut V8 äänet + pieni kulutus.
    N-autossakin muutama halpa 530: http://www.nettiauto.com/bmw/530/7638877
    Ja 730 V8: http://www.nettiauto.com/bmw/730/7657381
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tota vanhakoppasta 7-sarjaa e32? sais halvalla mutta siinä uskossa että moottorin sähköiset toiminnat uudemmassa hoidettu vähemmälle ja laatikot kestäis enemmän mutta onko puheita vaan?
     
  14. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Juu tuolta jäi välistä se tieto pois. Etupäähän siis alatukivarret ja reaktiotangot.

    Takana niitä alempia tukivarsia ei olekkaan kuin yhdet kipaleet. Siellä on vähän erilainen rakenne. Sinne oli edellinen omistaja vaihtanut jotain osia mitä nyt en enään muista.

    Pointtina kuitenkin että ei niitä tunnu tuossa mielestäni kuluneen sen enempää kuin muissakaan meidän autoissa.
     
  15. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    En tiedä tuosta osien kalleudesta. Audissa ne vasta riemastuttavan hintaisia ovatkin.

    Oman kokemukseni mukaan kannattaa osta 540 tai 740 ennemmin kuin 30 malliset.

    Menee vähemmän menovettä isommalla kasilla jos malttaa ajaa rauhallisesti. Johtuu mahdollisesti vaihteistosta / välityksistä.
     
  16. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Älä osta E32:sta m30 koneella jos kulutuksella on suuremmin väliä.
    On ollut janoisin meillä olleista bmw kulkineista ja tuokin oli vain 3.0 koneella.

    Tässä on tullut hieman muodostettua empiiristä tutkimusta asiasta kun meillä on ollut E30, E36, E34, E39, E32 ja E38 malliset bmw:eet, muutamaa useampikin :oops:
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kulutuksella ei väliä kuhan tekniikka olis varmaa mutta autoon ei viitti sijottaa hirveesti kun en oikeen luota ja tiedän että rahaa menee silti, siksi nuo ns varmat kasit pitää sulkea pois kun esim mersun kohdalla melkein tuplaa hinnan ostaessa.


    Sääli että w140 taistelee johtosarjaongelman kanssa joka tulo w126 1987 420 koneen mukana. Omaankin oli silloin vaihdettu se vasta 2004 vai 2006 ja kilometriä oli liki 350tkm.
     
  18. 3964

    3964 3rd gear

    BMW v8,alkupään m60 kasi on ikiliikkuja jos öljypumpun kiinnitys on tarkastettu.

    M62 heikoin lenkki on jakopään v laahain hajoaa jossain vaiheessa,muuten kestää kyllä mitä vain.

    Vanos versiot pitävät vanhemmiten ikävää rallatusta tulevat -99

    M30 kutosessa nokka akseli on usein kulunut,muuten kestävä patti.
     
  19. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Enemmän ajetuista katkeilee keinuvipuja.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pomminvarma ja bmw:n kone lähinnä mulle antaa mielleyhtymän että räjähtää varmasti.

    Ajetaanhan noilla nykyään miten sattuu kun halventuneet mutta isokoriset ei niin nuorison suosiossa ole ja luulis että edes öljynvaihtohistoria olisi lähivuosille. Vai leviääkö ne heti jonkun nykyomistajan käsissä joka ajaa bemarimaisesti?


    Silti noita nytkin aika liuta myynnissä konevikaisina. Onko hyvä kone yksilö ja poikkeus sääntöön?


    Kaverilla olo aikanaan pomminvarmalla 2,5litrasella alkuperäiseltä herrasmieheltä täydellä huoltohistorialla ja alle 200tkm ajomäärällä vitossarjalainen vm 89? Nokkahan siitäkin oli jo silottunut.



    Vastaväitteen esitän siksi että ois kiva saada varmuutta noille kehuille, on monessakin paikkaa kehuttu bmw:n v12 mottiakin ikuiseksi mutta...
     

Kerro tästä muillekin!