oikeet menetelmät lohkon öljykanavien putsaukseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gutless, 19.11.2015.

  1. Gutless

    Gutless Gearhead

    projektilohko (4-syl) on porattu ja plaanattu. Koneistamo käski huolehtia lohkon puhtaudesta. Otin öljykanan tulpat auki ja ihan mukavasti siellä olikin koneistusjätettä. Mikä on oikea työkalu ja menetelmät että saa varmasti kaikki puhtaaksi? Suurimmat kasapäät lähti magneetin avulla. Onko paineilma tehokasta kun joka rööristä puhaltaa ulos kun yhdestä reiästä pistää painetta? Vai onko lohkoissa petollisia "taskuja" mihin jää lastua odottamaan sopivaa hetkeä laakerin tuhoamiselle.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noita kanavia varten löytyy pitkävartisia rasseja, kysy esim uspartsista.
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tai aseen putsaus setti
     
  4. Gutless

    Gutless Gearhead

    taidan hakea tokmannilta tai motonetista tommosen alumiinisalkun täynnä pyssyjen putsaustyökaluja. Eiköhän ne messinkiharjat ole ihan ok?
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllä vaan, sellasilla on hyvä rassata.
    Yleensä on noi isoimmat putsaukset tullut tehtyä ennen koneistamokeikkaa, ja kaikki tulpat/roput kanavista pois. Samoin maalinpoistoainneella tehdyt läträykset. Sit kun ploki tulee sieltä koneistamosta niin se on pestynä, ja kaikki kanavat puhtaana, eikä enään tarvitse alkaa sotkemaan uudestaan....
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Liukkaria, jarrukliineriä, paineilmaa, crc:ta, kanavarassia ja kaikkea muuta mitä nyt mieleen tulee.

    Tulpat tietty kaikki pois ensin.

    Eikä oo mitään ihmeellisiä koloja yleensä, porattuja kanavia ne on, pl vesikanavat.
     
  7. 9000

    9000 Gearhead

    Sellaisia teräsharjoja mitä oon nähny moottorikoneistamossa ei ole löytyny mistään, osaako kukaan sanoa mistä löytyis? Lainaan kerran antoivat mutta heillläkään ei ollu niitä myydä.
    Muoviset on turhan pehmosia, kunnon jäykällä teräsrassilla sais kanavan tavallaan "hoonattua" niin lähtis kaikki mahdollinen pois.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sen takia käyttävät noita muoviharjoja kun niistä metalliharjoista saattaa kanssa irrota harjaksia jotka voi jäädä sit johki sopivasti mistä ne kulkeutuu eteenpäin. Nailonista on vähän vähempi haittaa.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

  10. Gutless

    Gutless Gearhead

    röörit ovat putsattu. Mitä liimaa / lukitetta olette käyttäneet tulppien kanssa? Hyllystä löytyy loctiten punaista, sinistä ja vihreää (numeroita en muista) sekä 572 putkikierretiivistettä. Tuon 572:n kanssa olen asentanut vesi / hydy -juttuja mutta mites tommoseen koneen kasaukseen mahtaa kelvata?

    http://tuotteet.etra.fi/fi/g2317281/loc ... vettumista
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Hydylukitetta mä oon noihin laittanu tipan, se tulppa on kartio.
     
  12. Gutless

    Gutless Gearhead

  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuollaiset isommat tulpanreiät oon putsaillut ihan ohkasella ruuvarilla tai piikillä, isoimmat pois ja liimalla uus tilalle.
     

Kerro tästä muillekin!