Mersu käyttövaunuksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RB-440, 2.9.2009.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Hyvä, siis HYVÄ, 124 koppanen-farkku kelpais jos jollakin semmonen jouten. Paiskaa vaikka yyveetä.
     
  2. hara64

    hara64 1st gear

    väyrynen rupes herjaamaan ilmeisesti kuluneista jarrupaloista,ja samaan aikaan ABS ja ETS valot tuli myös näyttöön.

    miksi ihmeessä ja mitä ne oikein tarkoittaa?

    ABS on tietystikin lukkiutumaton jarru,mutta miten se vaikuttaa kuluneisiin paloihin?
     
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Mitäs jos se vika onkin ABS anturissa ? eikä jarrupaloissa . Mikä valo syttyi ? Jarrupalojen kuluneisuudella on oma valo ja ABS ja ETS käyttää käsittääkseni samoja antureita . ABS = lukkiutumattomat jarrut ja ETS= sutimisen esto mikäli oikein muistan . Ja ellei 4-matik auto veikkaan takapyörän anturia vialliseksi .
     
  4. harri60

    harri60 Gearhead

    Mersemitillä on tullu ajelua talvi, ei paskenpi natsirottelo :) sori kukkahattumummot.
     
  5. jorkki107

    jorkki107 Gearhead


    mikä vuosmalli? onko jo fecelift vai ei?
     
  6. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Jarrupaloilla taitaa olla kyllä ihan omat tunnistimet, joista tunnistetaan palojen kuluneisuus. Voipi olla että Abs systeemiin on tullut samaan aikaan jotain häikkää, esim. jarruvalokatkaisija, etupyöränlaakerissa liikaa klappia tai joku anturi kaput. Toisaalta jos valot syttyi samaan aikaan mutta palat ovat ok niin voi viitata häikkään ohjainlaitteessa.
    Kattele eka nyt ne palat onko ne oikeesti loppu ja onko tunnistimien johdot ehjät ja kunnolla kiinni. ja jos mahdollista niin luetuta vikakoodit. Ihmetellään sitten lisää :)
     
  7. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    abs moottorin hiilet loppu,katkaisia,neste huonoa,paine anturi ja miulta loyty moottorista jarru nestettä muutama tippa.toimi välillä kuukauden välillä tunnin....vikatesterillä pääsee jo lähelle,muttei välttämättä perille.välillä vaatii "vähän" enemmän huomiota.
     
  8. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    mulla käyttövaunussa 570 tkm mitskussa , 7 1/2 vuodes menty 207 tkm tien päällä , w202 cdi 2001 , tekniikassa: yhtäkään moottorin ruisku-suutinta ei joutunu irrottaa/kantta avattu , automaatti-laatikko avaamaton , vain huollettu , alla tehtaan uutena asentama pakoputkisto , huoltohistoria tiedossa (nään itse työpaikallani ) , kuluttaa just tehtaan ilmoittamat 5,8 matkalla , 115 km päivässä työmatka-ajoa Karkkila-Pitäjänmäki , pakokaasupäästöt 0,85 (raja 2 ) , leimattu 27.2.2013 , kyllähän tän ikäset ruostuu (tehty kierrätysmetallista), mut ei voi moittii tekniikkaa , kun huollettuna toimii
     
  9. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ei vaikuta.

    Todennäköisesti vika on jarruvalokatkaisisijassa, joka on kaksitoiminen (huom. ilmoittamasi vika ei vaikuta jarruvalojen toimintaan), helppo ja halpa uusia.

    Mersun testerillä tuon näkisi helposti.
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    w202, vm 93, sopiiko w123 14" vanne pyärimään vai pitääkö äheltää noita saapin kummeja vanteelta toiselle..
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    vakavampikin kysymys: sopiiko w201 tuulilasi suoraan w202:een jos kävis irrottelemassa sellaisen romusta...
     
  12. mie

    mie Gearhead

    Ei nuo W123:n vanteet tahdo sopia oikein mihinkään uudempiin tähdellisiin. W202 vakiokokokin taisi olla 15" ja siitä ylöspäin. Lasista uskaltaisin sanoa, että ei varmasti käy.
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    eikös w201 ole kuitenkin alunperin 14", ainakin meillä pyörii nurkissa ajamaton sellaisen vararengas... mut jos tuossa ois isommat jarrut, vaikka onkin vaan 200d
     
  14. HV

    HV Gearhead

    W201 oli-83 ja -84 ainakin 14¨ Mullakin on ollut joku sarja noita 14¨ olen myynyt niitä sarjoja traileri käyttöön. Joku sarja W124 ja W201 15¨aluja löytyy ja sitten W124 Coupen peltivanteet, näissä on ilmareiät isommat kuin missään aikaisemmassa mitä olen nähnyt, varmaan jarrujen jäähdytyksen takia kun ovat niin tehokkaita :wink: . Alut 100 € sarja, kuvia saa sähköpostilla. Toiset alut on 80-luvunlopun "Kennovanteet" vaikka museoautoon ja toiset on puolavanteet.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Nyt ois myynnissä w202 diesel mersu jossa webastossa uusittu poltin ja polttoaine pumppu.

    Jos kiinnostaa lisää niin YV;llä tavoittaa
    Vaihto ja rahoitus mahdollinen
     
  16. onre

    onre 3rd gear

    Laita nyt viestiin edes että onko se esikammio-Lucaspumppu 220 D vai ekan sukupolven CDI?
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ite en ois uskaltanu noihin koskea, tuossa omassa 93-94 200d on se vanhakunnon rivipumppu varmaankin, kun on vanhalla öljynsuodattimellakin. Meniskö samoille sijoille vm 88 250d kone kun liian pehmeästi käyt tuo mylly?
     
  18. onre

    onre 3rd gear

    Tota vitoskonetta on 202-sarjassa ollut, en kyllä osaa sanoa käykö samat koneenkorvat. Laatikkoon pitäisi sopia suoraan.
     
  19. karra

    karra Double Gearhead

    Hain perjantaina maalta talvimersun eli 1996 W202:n ajoon. Ihan ok peli; vie vähän bensaa, on lämmin, toimivat penkin- ja takalasinlämmittimet, sisätilanlämmitin. Ja mikä tärkeää, auto on takavetoinen eikä lisäksi mikään tietokonehilavitkutin eli järjellä toimiva auto jota voi ajaa (toivottavasti omaavallani) taidolla eikä ajonvakausavustimilla.
     
  20. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    eikös nelosen ja vitosen korvat o samat ja kutosessa eri, vitonen tulee vaan pytyn verran edemmäks, ei siellä mitään näyttäis olevan edessäkään. Toihan saattais olla parin ehtoon homma jos sais samanlaisen vauhdin päälle kuin takavuosina... :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!