Sbc 383 camaro 74 röpöttää ja pätkii.. Missä vika?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja LT-74, 20.11.2015.

  1. LT-74

    LT-74 1st gear

    Kaasarina 750 demon. Purettu ja putsattu moneen kertaan. Allstarin 25cm suodatin pesty putsattu ja vaikka mitä. Oli täynnä mujua rempannjäljiltä. Pumppu barrygrantin sähköinen versio. Punotut letkut yms alumiiniosat. Regusta lähtee bensapainemittari. Isolaattori välissä.

    Bensanpaineet seilaa 2.5-7.5 psi välimaastossa. Mahtaako pitää paikkaansa vai sekoittaako isolaattori? Vaikka pysisikin tasaisena oikeissa paineissa niin kun antaa veto päällä kaasua niin jäätävä röpötys ja meno loppuu heti alkuunsa. Ihankuin rajoitin hakkaisi vastaan jo alle 2000rpm.. Vauhdissa tekee samaa. Pakilla ei mitään ongelmaa eikä röpötä vaikka painaa kunnolla kaasua. Paikoillaan vapaalla tai parkilla ottaa kierrosta ihan normaalisti eikä pätki.

    Pesin suodattimen kiehuvalla vedellä ja puhaltanut puhtaaksi. Voiko olla että ei silti päästä läpi tarpeeksi? Vai sytytyksessä vikaa? Kaasari on puhdas. Missä vika?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites sytytyspuoli?
     
  3. LT-74

    LT-74 1st gear

    En tiiä mistä etsiä vikaa kun vaan vaihdepäällä pätkii.. Tai en osaa etsiä vikaa sytyspuolelta.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Millanen jakaja/puola? Ne vois tsekata ja tulpanhmjohdot ym perusjutut. Helppo ainakin sulkea pois.


    Miten vika ilmeni ja toimiko rempan jälkeen hyvin?
     
  5. Duster440

    Duster440 Gearhead

    Kuinka tehokas laite ja mikä kokonen pensalinja
     
  6. spinneri

    spinneri Gearhead

    Vaikuttaisi puolavialta, jos kerta röpöttää ja pätkii (= ei oikein sovi polttoainepuolelle) ja tekee sitä kuormituksessa. Eli puola tullut tiensä päähän, minkä myötä kipinä mennyt niin heikoksi, ettei riitä kuormituksessa. Moottori siis tarvitsee vahvemman kipinän kuormituksessa kuin paikallaan kaasuteltaessa.

    Jos pystyt lainaamaan jostain varmuudella ehjän puolan, kokeile sillä, niin saat suljettua yhden vikatekijän pois. Mikäli puolan vaihto ei korjaa vikaa, itse lähtisin seuraavaksi epäilemään puolan-/tulpanjohtoja.


    Vastaavanlaisen vian kanssa puuhastellut

    Jari Sjöman
    ex-Spinneri Magazine
     
  7. -TH-

    -TH- Gearhead

    Msd? :odroll:
     
  8. LT-74

    LT-74 1st gear

    MSD:n kamat. Ajettu vanhalla motilla max 1000km. nyt uudessa juuri rakennetussa 383 joka toimi alkukesästä täydellisesti.

    Sitten menin katastukseen ja bensa loppui kesken matkanteon (mittari pimeenä). Filtteri imaisi itsensä aivan täyteen paskaa. se on putsattu ja takas kiinni mutta eilen tuntui siltä että tilanne vaan paheni.

    välillä kyllä tuntuu että käy tyhjääkin vajailla pytyillä. Kone on +450hp. Oisko se hajottanut jotain tolta sytytyspuolelta kun 200km vasta kerennyt ajamaan sillä. letkut on on 8:n punotut muistaakseni.
     
  9. -TH-

    -TH- Gearhead

    Piuhat väärin, johto irti, msd, kiina.
    Harkitse muuta kuin msd.
     
  10. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Bensapumppu tiensä päässä tai pieni ilmavuoto letkun liitoksessa pumpun imupuolella ?

    IS
     
  11. LT-74

    LT-74 1st gear

    Msd 2 blaster, mystan pihan mutteri löystynyt. Kiristys ei poistanut vikaa. 1500 rpm ja alkaa pätkii. Pakilla ei.
     
  12. -TH-

    -TH- Gearhead


    Piuhat nurinpäin.halvaantuuko kokonaan kun lämpii?
     
  13. LT-74

    LT-74 1st gear

    Kylmänä ja lämpinä vika ei muutu. Ppumppu on kunnossa kun pitää painetta kuitenkin. Ainoo vaa et seilaa. Ei kyllä pitäisi vaikuttaa kun tökkii jo niin pienillä kiekoilla. Voisko rajoitin olla sökö? Tsekataan vielä piuhat ja bensalinjat. Pitää jostain lainata puola et saa tuon pois suljettua.
     
  14. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Mitä kaikkea oli auki, kun imaisi likaa liikkelle bensatankista ?

    Onko bensalinjan liitos tankin vieressä tiivis ?
    Onko bensalinja ole lutussa jostain tai bensalinjaan jäänyt jotain shittiä, mikä estää kunnollisen virtauksen ?

    Sytytyspuolan vika yleensä pahenee puolan lämmittyä jopa niin, ettei edes jaksa käydä tyhjää. Puolan jäähdyttyä saattaa toimia moitteettakin.

    Yksittäistapauksia nämäkin...

    IS
     
  15. LT-74

    LT-74 1st gear

    Tankki oli maalattu ja myös joutunut vähän tuohon täyttökaulaan. Höyryt irrotanut maalihilseet tankkiin. Sitä mujuu oli filtteri täynnä. Kaasari tulvi yhdessä vaiheesä mutta kammion neulan välistä löytyi kuminpalanen. Selkeesti irronnut uusista letkuista. Millä tuon linjan putsaisi? Valuttaa tankillisen bensaa läpi? Paineilmalla?

    Tuntuu hullulta kun tyhjäkäynti täydellinen ja pakilla toimii normaalisti.
     
  16. 401

    401 2nd gear

    Liekkö maadoitukset moottorin ympäristössä ok?kylläpä se jos starttaa kunnolla niin ehket on.
     
  17. LT-74

    LT-74 1st gear

    En ymmärrä. Otin imusihdin irti ja vaikuttaa siltä että alkoi toimimaan. Tosin kesärenkailla tuolla sohjossa vetopäällä ei kyllä kamalasti kitkaa ollut. Avasin sihdin ja oli siellä paskaa mut kun imi/puhalteli niin läpiseulase oli. Vai toimiiko se jollain takaisku periaatteella?
     
  18. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Ilma menee läpi huomattavasti helpommin kuin bensa. Myös pieni ilmavuoto pumpun imupuolella on voinut korjaantua samalla, kun asensit suodattimen takaisin ja onhan niissä filttereissä yleensä suuntanuolikin virtausuunnalle.

    Henkilökohtaisesti kyllä irroittaisin tankin ja huuhtelisin sen huolellisesti vielä kertaalleen bensalla, puhaltelisin bensalinjat irrallaan paineilmalla ja uusisin suodattimen. Jos bensalinjassa/tankissa on vielä likaa, tilanne tuskin paranee talvisäilytyksen aikana.

    IS
     
  19. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Onkos Camaron uudet tankit kalliita/helposti saatavia osia?....Jos ei hinnan kiroissa ole,niin mitäs jos laittasit uuden tankin siihen...kun vanhaa ei kuitenkaan ihan helpolla täysin puhtaaksi saa sisäpuolelta :wink:
     

Kerro tästä muillekin!