Verrokki autoa 87 Monte Carlolle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja perzza, 17.11.2015.

  1. perzza

    perzza 3rd gear

    Onkos tossa Buickissa sitte se mahdollisuus, että sinne heittäs tollasen LS motin ... nimim. haaveilenko iha vääristä asioista :poff:
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    En lähde tässä julkisesti asiasta väittelemään.

    Mutta jos Trafi ei sentään tulkitse SAE net-normia useilla kertoimilla, niin mikä Monte Carlon verrokki onkaan, sen teho on ilmoitettu SAE net-normilla ja jos kysyjä haluaa laittaa jonkun tuoreen LS-koneen tms. niin siinä on myös saman SAE-net -normin heppoja, eli Buick Grand Nationalin kone jos on 245 hp, niin siihen se 20% lisää ja siinä on sitten joku verrokki. Ihan sama kertooko sen 0,9:llä, koska sitten kerrotaan se toinenkin kone 0,9:llä. Vanhan liiton koneissa taas ei ole mitään ihmetystä, niissä oli 70-luvulla niin vähän tehoa, että mikä tahansa käy.

    Ongelmaa ei ole, jos verrokin käsitteen voi laajentaa Chevroletin ulkopuolelle Buickiksi, sitä tässä jauhan.
     
  3. perzza

    perzza 3rd gear

    Ookoo en oo viä ostanu tota Monte Carloakaan eli jos onnistuu helpommin Buickkiin nii sellasta sitte ettiskeleen. Tollane LS motti ja manuaali olis kiwa kokeilla ...
     
  4. Holley

    Holley Gearhead

    Niin, halvin Buick Regal oli viime talvena 1400 EUR nettiautosssa. Ei ne paljoa maksa.
     
  5. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  6. Roc

    Roc Gearhead

    Kyllä sen LS:n saa mihin vaan muutoskatsastettua (jos haluaa).
    Kuristaa tehot dynossa sen verran ku on tarvista.
     
  7. perzza

    perzza 3rd gear

    Nettiautossa oon kattellu ettei oo ku toi yks Monte Carlo ton ikästä korimallia.
    Nii onkos nykyää aina oltava dynolappu noissa muutos katsastuksissa...
     
  8. perzza

    perzza 3rd gear

    Buick Regal haettu pihaan, alku vuodesta sitte suunnitteleen lisää tekniikan suhteen. Paitti et manuaali siihen tulee joka tapauksessa
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Puikki ja manuaali on jotain ihan uutta, oliks viimex joku speciaali -60 luvulla tollasella :rotfl: .
     
  10. perzza

    perzza 3rd gear

    No joo tää on taas näitä omia visioita, mut uskosin et saattaa joku muutenki hiarasta silmiään ku näkee laitteen ajossa ens kesänä ...
     
  11. Batman

    Batman Gearhead

    Uusien rakennemuutos sääntöjen soveltamisohje tekee tosta hankalaa:
    "Mikäli vaihdettava moottori ei ole valmistajan toimittava kokonaisuus, tehonmittaustodistusta arvioitaessa katsotaan moottorin tehojen vastaavan vähintään konstruktiossa käytetyllä sylinterikannella varustetun moottorin alkuperäistä tehoa"
    Ton perusteella kuristettu dynolappu ei kelpaa ja esim. ahtimella "kuristaminen" on kielletty vielä erikseen.
     
  12. saresks

    saresks Gearhead

    Eli tehonmittaustodistus kelpaa ("arvioitaessa"), mutta vain osoituksena että on enemmän tehoa kuin alkuperäiskonstruktiossa. Tähän LOLhymiö ja paskapaperi..
     
  13. perzza

    perzza 3rd gear

    Just just vaikeetahan täällä kekkoslovakiassa monet asiat on, mutta yrittänyttä ei panna vai kuin se meni ja edellistä kompaten :D :wc:
     
  14. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

  15. perzza

    perzza 3rd gear

Kerro tästä muillekin!