SBC turbottaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja M, 17.11.2015.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on jo kaikki osat haalittuna käyttöpaskan ahtaamiseen ja paikka on auton alla. Ei ihan taka-akselissa asti ja senverran korkeella että paluuöölin "pitäis" mennä takaisin ilman pumppua.
    Kattokaa joskus kurakelin jälkeen auton alustaa, siellä on yllättävän vähän paskaa jos ollenkaan.

    Kuinkahan kovin toi veekasissa esitelty takaturpo oliskaan mennyt jos se olis lukenu täältä että se on tehny kaiken päin vittua :poff: .
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Varmasti homma toimii takaturponakin, joskaan mitään pelättyä lämpöaaltoa ei ole kyllä konehuoneeseenkaan sijoitettujen turvojen kanssakaan tulossa.
    Tossa parina kesänä kun sellasella ajelin niin ihan yhtä kylmä/lämmin se oli turboilla tai mekaansesti ahdettuna.
    Ehkä noissa sarjoissa/pesissä/downpipeissä oleva Marteliuksen keraaminen pinnoite auttoi asiaa, tai sitten ilmankin olis pärjännyt? Lämmöistä en siis olis huolissani, muutenkin viritetyn koneen imuilma olis syytä hoitaa ulkoa, eikä sieltä lämpimästä konehuoneesta, jos sitä imuilmaa ajattelee....
    Tilan puute vois puoltaa takaturpoja, tai parempi painojakuma?
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mulla on tosta lämpöhommasta ihan erilainen näppituntuma- Verratuna vaparikoneeseen konehuoneessa meinasi alkuun sulaa vähän kaikki letkuista sähköjohtoihin. Puhumattakaan lasikuituisesta konepeitosta.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jo vesien/öljyjen jäähtymisen takia mulla on aina ollut mekaaninen ropelli vesipumpun päässä, samalla se veti ilmaa kuulerinkin läpi.
    Sähköflektejä kokeilin joskus mutta reippaasta virransyönnistä huolimatta en saanut systeemiä toimimaan hyvin. Oliko siis toi mekaaninen potkuri sen eron tekijä, en tiedä?
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mulla oli kans mekaaninen propelli juuri samasta syystä. Ongelmat on kyllä selvinneet ajan myötä.
     
  6. Damned

    Damned Gearhead

    Minkälaisella turboreseptillä 350:stä sais matalille kierroksille vääntöä? Huipputeho ei niinkään olisi se juttu vaan isolohkomainen vääntö. Downsizing-ajattelua nääs.
     
  7. ohc205

    ohc205 1st gear

    Lyhyet pakosarjat joissa putket vedetty oikein, oikein mitoitetut ahtimet ja tpi imusarja ohjelmoitavalla ruiskulla
    Esim mega tms
     

Kerro tästä muillekin!