Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Jos olisin kateellinen luonne, niin nyt olis aihetta..... :)
    Tuo on just sellanen pakki, joka mulla oli vuonna -70 Autonovolla.
    En tiedä, mahtuisiko tuo kärry Farkku Volvon sisälle. Tuo minun löydökseni mahtuu, ja on kiva nostaa sinne, kun pystyputket taittuu.
    Onneks olkoon vaan löydöstäsi.
    Vaihdetaanko? .. Ei vaiskaan, käyttökelpoisuus on minun minulle nyt tärkeämpi, kuin vanhat arvot. Vuoden päästä voi olla toisin? :oops:
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Jos olisin kateellinen luonne, niin nyt olis aihetta..... :)
    Tuo on just sellanen pakki, joka mulla oli vuonna -70 Autonovolla.
    En tiedä, mahtuisiko tuo kärry Farkku Volvon sisälle. Tuo minun löydökseni mahtuu, ja on kiva nostaa sinne, kun pystyputket taittuu.
    Onneks olkoon vaan löydöstäsi.
    Vaihdetaanko? .. Ei vaiskaan, käyttökelpoisuus on minun minulle nyt tärkeämpi, kuin vanhat arvot. Vuoden päästä voi olla toisin? :oops:
     
  3. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    meneillään olevaa keskustelua sotkeakseni (tosin topicciin sopivasti?):

    Lieneekö kenelläkään kokemuksia japsiprätkissä(kin) käytetyistä JIS(Japanese Industrial Standard)-ristipääruuveista? Tai siis niihin sopivista vääntimistä? JIS-ruuvithan on pikkasen erilaisia ku Philips/Phillips? -ristipääruuvit. Tiukassa paikassa tuppaa nylppääntymään hyvälaatuisellakin Philips/Phillips-meisselillä.

    Vaikka yleensä kulkineitten omat työkalusatsit on laaduiltaan aika kuraa, Kawan omasta työkalusatsista löytyvä meisseli - se "2-päinen" mustakahvainen - on pelastanut monesti. Mutta Tallin työkaluseinällä puuttuu katu-uskottavuus siitä... :lol: Tai tottapuhuen se irtokahva voisi olla tukevampikin, ja koko vehjes voisi olla kookkaampi.
     
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    anna sekottaa vaan .. vaikka onkin japsipyöristä tuttu/outo ruuvinkanta kyseessä. hyvinkin kun sopii ketjun ideaan kai nuokin. itsellä ei oo niistä suurempaa kokemusta.

    eiköhän niitä juurikin japanista saisi. eikös VESSEL ole se suurin ja kaunein ruuvarien tekijä japanista? erittäin kivoja kahvoja ainakin on niissä ollut mitä olen hypistellyt joskus.. se pallopäinen esim oli hauska ruuvari mallisto.

    oon kai vaan kerran sellasen jis ruuvin kanssa kironnut, että miksi nylppääntyy vaikka ihan hyvä meisseli tosiaan oli vielä käytössä.. ja vasta kun joku näytti sitä oikeamman näköistä ruuvaria mulle niin tajusin miksi.. philipsissä on pidemmät urat.. siksi lipsuu.. jis ruuvari voi kyllä ottaa kiinni kunnolla philips ruuvariin mutta ei toisinpäin.

    se on aina ihmettäny kuinka paljon samanlaisia ja erilaisia ruuvin kantoja on olemassa.. on ollut jonkun pakko tehdä omansa aina. :(

    ------
    puu-ilolle kelpasi mun työkaluvaunuun varatut rahat välittömästi (sille clasolofille ei kelvannut).. puuilossa kun oli useampia vaunuja heti saatavissa omasta varastostaan. alle vartissa saapumisesta ajoin kaupasta pois vaunu takaluukussa.
    ------

    ja siitä teeseitse vaneritelineestä..
    niin en mä niitä isoja nauloja niin löisi vaneriin että kanta jää yläpääksi.. vaan ihan läpi saakka ja kääntäisin sitten koko hoidon ympäri. naulankannat siis pöytää vasten. ja kun vähän tuurnalla avittaa niin saa upotettuakin ne kivasti puun sisälle ettei jää klenkkaamaan niiden varaan.

    ja jos ruuveilla tekisin niin sama juttu.. ruuvaisin läpi toiselle puolelle. ja pikkasen viilalla vielä raapaisisin ruuvien terävimmän kärjen pois ettei raavi itteään vahingossa niihin piikkeihin.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Tuo ruuvi systeemi vaneriin on ihan toimiva, mutta siinä Bilteman (mainostamatta) telineessä on ne numerot, joita ei meinaa hylsyn kyljestä niin helposti nähdä.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ite mietiskelin perjantaina kun samaraan remppaa tein, et mikä ajaa tehtaan tekemään ne isokantaset pelti ruuvit sellaisella kannalla ettei siihen passaa mikään meisseli, vaan vaan voisko ne olla se puhuttu jis :eek:


    Ite ihastelin Mitsutomon luetteloa, jota tosin en nyt löytänyt :-?

    Siellä oli työkaluja joita en ikinä ollut ees nähny :eek:
     
  7. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jaappanialaiset tekee kaikkee kivaa työkalua. ko-ken, nepros jne..

    ja sitten ne tekee vähän oudompaakin työkalua..

    esis pihdit joilla pitäisi irroittaa ruuvit. engineer tai neji-saurus pihdit.. http://www.engineer.jp/en/products/pz58e.html tosin.. oon kyllä lukenut että jotkut ovat ihan tyytyväisiä olleet näihin. ja eivät ihan mahdottoman hintaisiakaan olleet muistaakseni.

    ---
    nyt on uusi vaunu täytetty työkaluilla.. pitää uudelleen järjestellä vielä joku toinen päivä.. pitää ottaa osa pois. ja laittaa jotain muuta sinne tilalle.. sitten pitää vielä alkaa keksimään jotain millä pysyvätkin järjestyksessä.

    jonku tällänen pihtiteline vois ol hyvä tehdä: https://www.youtube.com/watch?v=ToWBQcC0TcI
    -------
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mulle tollaset, monesti tulee kiroiltua nylkkääntyneiden ruuvien kanssa, ettei niistä saa saamari otetta siitä kannasta, kun pihdit on uritettu päin hemmettiä :eek:
     
  9. onre

    onre 3rd gear

    Ei taida ryssänvehkeessä oikein JISsiä olla, GOSTia ehkä...

    Auton mukana muuten tulee (ja on useimmiten sittemmin hukattu) meisseli joka sopii noihin täydellisesti.
     
  10. Damned

    Damned Gearhead

    Tilasin eilen, kerron kokemuksia jahka joskus joku ne postilootaan kuljettaa :odroll:
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eiku niitä kilotavarana myytäviä kromisiaruuveja sellaisen asentelin


    Mulla on jossain lie piilossa vieläkin iskemätön ladan työkalu rasia siis se kotelo joka tulee sinne pussin sisään nelilamppi mallissa missä tunkkikin tulee sinne pussiin

    Muissa autoissa ne työkalut ajastaa katoaa, kunnei kuulemma niillä oikeen mitään tee, mut venäläisistä ne katoaa kunne on niin hyviä

    Ainoo missä oon tavannu hyvän ruuvarin on volkkari, siinä on se mutterin asetin päässä, niin ei tartte tiellä rengasta vaihdettaessa rasvaan käsiään sotkea
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Paljos ottasit välistystä jos ne on hyvät ja toiset tilaat ja tuote kädessä hintahan se kans kiinnostaa
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jos ebay.com/.de/co.uk on tuttu niin sieltä saa noita pz58 pihtejä ostettua.. saksasta tai englannistakin, ettei tarvi tulleja maksaa niinkuin japanista tullessa.. noin 25euroa kotiin tuotuna.

    http://www.ebay.com/itm/262044467967?_t ... EBIDX%3AIT

    tilasinpa sitten itsekin vihdoinkin sellaiset myös kun olen kuukausia niitä harkinnut. toiset saavat antaa ne joululahjaksi minulle. :D

    ...useimmin olen juuri noista pz58 malleista kuullut. mutta nuohan tekee monia muitakin samaan hommaan tarkoitettuja pihtejä näemmä.. eri kokoisia kai ovat. esim nuo pz59 näyttävät isoimmilta ja enemmän tavallisten ns linjapihtien näköisiltä.
     
  14. 300

    300 2nd gear

    Itse ostin just Bahcon 1/4, 1/2 hylsysarjan ja kiintolenkkisarjan. Saas nähdä kuinka noilla pärjää.
     
  15. Damned

    Damned Gearhead

  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    joo,se on sitten rahan menoa
     
  17. Otto

    Otto Gearhead

    Näi o.
    Antaa myös ihan uuden ulottuvuuden kalsarikännäilyyn.
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jep.Aamulla kiva kattoo meilit ja nähdä vahvistuksia kaupoista,joita ei välttämättä muista tehdyn
     
  19. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Nyt kun noita peltitöitä on tullut tehtyä jonkin aikaa on noita peltisepänvasaroitakin ehtinyt kertyä jonkin verran ja vastimiakin. Heittäkääs ideoita noiden säilytykseen. Nykyisellään nuo ovat laatikossa sekaisin ja hankalia hakea pohjalta vastimia tai alimmaisia vasaroita, tällainen säilytys ei siis ole vaihtoehto. Joku teline vois vasaroille olla hyvä vaikka tuohon itsetehdyn työkaluvaunun kylkeen tai seinälle, mutta millainen?
     
  20. valpas

    valpas Gearhead


    Tuommosen tekasin, ja sitä olen vähän vielä kehittänyt. (kaappasin viestini tuolta työkaluvaunu puolelta)
    [​IMG]
    Vasarat, ja alasimet on edelleen noilla paikolla. Pienessä tilassa, ja helppo ottaa. Alasimet on laatikossa väljästi. Kaikenlaisia koukkujuttujakin on joskus ollut, mutta ovat hankalampia käytössä, kuin tuo laatikko. Myös lukkopihdit ovat edelleen noilla paikoilla (pystyy yhdellä kädellä ottamaan). Aika paljon on kaikenlaista tullut lisää. On jo niin paljon peltijuttuihin liittyvää pienessä tilassa, ettei meinaa kaikkee muistaakkaan, vaikka suurin osa on aina näkyvillä. Sais vaan kaikki pysymään paikoillaan...... Sen verran helppoa laittaa kalut kohdilleen, että ei pitäis olla ylivoimaista.
     

Kerro tästä muillekin!