Auto? tippui tielle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja piiparinen, 4.12.2015.

  1. Geebe

    Geebe Gearhead

    Mahtuuko se mittarin anturikoho varsineen päivineen plumpsahtamaan venttiilin läpi tankista toiseen? (Sori, oli ihan pakko)
     
  2. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Voisitteko jatkaa tätä General Mistakes keskustelua vaikka oman otsikon alla.
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mites malleista puhuminen tätä ketjua häiritsee?

    Kun keskustelu on saatu loppuun ketju kuolee pois ja vuoden päästä kukaan ei muista, mutta haulla saattaa joku sen löytää
     
  4. Martin460

    Martin460 Gearhead

    Se on kaverin Ramcharger. Älamäkea otti vaunu niinkui ajamiseen omin käsiin. Kaveri rupesi jarrutamaan mutta lasti tippui noin vajaat 20km/h. vauhdissa. Vaunun vetii risti ja Ram-i putosi vetoauton takapuskurille ja runko painui alas ja repesi poikki. Ainakin kylkilistat ja peili pitäis uusia :)
     
  5. M

    M Gearhead

    Aika monta virhettä. Jos kärry ottaa hallinnan syynä on alhainen aisapaino eli kuormattu väärin tai liian kova vauhti. Ja kun kärry alkaa heijaamaan, painetaan jarrua jolloin soppa on valmis. Ja Caprice vetämässä tuollaista kuormaa??? Tainnut vähän olla painava lasti. Paska juttu, mutta...
     
  6. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Mulla kerran myös meinas käydä samanlailla kun piilojameksella vedin toista piilojamesta. Väärin kuormasin trailerin. Mut pääsin hitaasti köröttelemällä kotiin. Opin sen verran et hinurit on tuonu siitä lähtiin rottelot.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mullakin on meinannu käydä huonosti kun satkun vauhdissa kärry sai väärän lastauksen takia hepulit. Oppisin senverran että nyt osaa lastata oikein :poff: .
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Minkähän hemmetin takia ei ole trailereita joissa olisi pyörät kulmissa (ja tietty etupyörät kääntyvinä), kuten täysperävaunuissa...? Vähentäisi kummasti tuota lastaamisen ongelmaa ja heijaamistaipumista. No autotrailerista tietysti vaikeampi tehdä kippaavaa, mutta tossa kun jotain yksiakselista ja melkein 10 metristä asuntovaunua hämmästelin leirintäalueella, niin ei voi kun ihmetellä että miten levoton semmoinen on perässä. Ja v-mäinen peruutella.
     
  9. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Isäpuolen jeepistäkin lähti koukku potkasemalla irti kärräyksen jälkeen. Oli onni matkassa kun huomasin kärriä pois nykiessä kotipihassa että koukku meinaa lähteä mukaan. Vois olla ihan viisasta tarkastella noita vetovehkeitä ja vedettäviä aina välillä. Ja tämä neuvo toimii myös niissä toisissa vehkeissä..
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    ihan vitun karsee, on kokeiltu appiukon jollain kasimetrisellä yksakselisella vaunulla kun jouduin siirtämään sitä pikatiellä asti, suunnilleen niinkauan homma sujuu kun kiihdyttää,
    mutta sitten kun yrittää tasata vauhdin ja päästä kiihdytyskaistalta ajokaistalle urien yli niin alkaa vitullinen vaappuminen joka suuntaan eikä se lopu milloinkaan,
    1800 kilonen veturi paina siinä mitään, 80kmh ylittäminen on silkkaa hulluutta,

    laittaisivat edes kunnollisen kallistuksenvaimentimen niihin niin heijaisi edes yhteen suuntaan vähemmän ja suunnittelisivat ripustuksen siten, että pyöräkulmien muutos kompensoi kallistusta eikä päinvastoin.
     
  11. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Eikös niitä ns. varsinaisia perävaunuja oo jo tässä kokoluokassa saatavilla? Ainakin vuoden päivät? Täh?
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Oli niitä vähän aikaa, uusia ei enää saa kilpiin, syynä lienee se että ihmiset ei osaa sitäkään kuormata, sen kun laittaa etupainoiseksi niin työntöjarru tuuppaa talvella välittömästi takapään lukkoon ja kärry on ojassa. Jotenkin niin se meni.
     
  13. niklas_ve

    niklas_ve 3rd gear

    Kyllä noita uusia varsinaisia perävaunuja ainakin myynnissä on mutta saako ne rekkariin en ole selvittänyt. Ei ainakaan kesällä kun ajoin C1E:n puhuttu mitään noiden kieltämisestä. Tollaista vähän itsekin havittelin mutta on aikas kalliita kärryjä.
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Siksipä juuri nuo isommat on yleensä telillä ja kitkavetopäällä. Syksyllä kun sirkus oli kylällä niin hämmästelin heidän vaunuaan, jalkamitalla se oli 10-11 metriä plus aisa. :eek:
     
  15. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Eihän niitä kärryjä saa 80:piä kovempaa vetää ees, kyllä se saattaa kovempaa vetäessä aisapainolla varustettu lähteä heijaa.
    Ja rengaspaineet kohdillaan ja löysät laakereista pois.
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jossain oli juttua, et helpointa on saada aisapaino kohdalleen kun kuormaa jalkojen varassa ja sit nostaa koukunrungon tasalta käsin koukkuun

    Ite lastasin hiacen trailerille niin, et kyytiin ajon jälkeen koukku irti ja autoa liinoilla siirtämään niin, et paino oli kohdallaan, tosin mulla oli mittain jolla katoin aisalle sen 50Kg

    Monet ajelee kärryjä liian vähillä ilmanpaineilla. Kumeissa 2bar ja kärry painaa jo 500kg eli sen verran mitä pikku auto siihen vielä caprise päälle niin ei ihmekkään jos on vetelä kiskottava

    Ite lastattiin se hiace, niin huoltamolta 4bar traileriin ja takas lähtiessä avainhatulla 2,5


    Monesti katellut trailereita, et ne on kyllä typerästi rakennettu monessako voi kuormata kuskin penkin akselin/ien päälle luonnollisesti?

    Sit nykysiä asuntovaunuja kun kattoo niin akseli on keskellä vetopäätä ja perää, yks turisti sano, ettei voi metriäkään vetää heidän uutta vaunua ilman 2x30L vesikanistereita etukotelossa ja vähintään 11kg eli min.27kg kaasupulloa sillä hetkellä vaunussa oli 3x30L vettä etukotelossa

    Hän sano, et niin typerästi tehty vaunu, ettei tartte nokkapyörää talvivarastoon viedessä, vaimo veivaa takaa jalat 5cm vaille maahan hän päästää koukusta irti ja sit yhdessä laskevat perän alas

    Onko sit lie insinööri laskenu rakenteen niin, et siellä on aina se 50+kg kaasua etukotelossa
     

Kerro tästä muillekin!