Kalajoki 1/8 Mile 2016

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 9.12.2015.

  1. 1/4mile

    1/4mile 3rd gear

    Kysypä joltain TF tiimiltä,oliko matkan lyhennys vain tuo loppunopeuksien alentaminen(mikä ei ole auttanut,koska nyt ajetaan samoja nopeuksia 330 jalkaa).Konerikot vähenivät rähenevät ajusti,kun ei nuo motit kestä kunnolla 1/4 mile.Edelleen olen sitä mieltä,että ajakaa vaan lyhyttä matkaa,katsojat eivät tykkää.

    Se mottiririkkojen väheneminen oli seuraus matkan lyhentämisestä, ei alkuperäinen tarkoitus tai tavoite. (otappa näppäimistö haltuun)

    Ja käyppä FHRA sivuilla lukemassa keskustelu Kalajoki 2016

    Ja nyt riittää itkupotkuraivarit, ei jaksa enään
     
  2. Yeldorado

    Yeldorado 1st gear

    Itse tuota rataa vuosia hinkanneena niin FHRA:n kuin pikku kisoissakin on kelillä merkitystä suurestikkin. Mut nyt kun kentän kehittämiseen on ilmeisesti edes jonkunlaisia mahdollisuuksia niin siihen ei auta se että kinastellaan ja boikotoidaan kisaa... Pitäisikö nyt ensi kesäksi järjestää sinne kunnon karkelot ja ajaa kilpaa... Vaikka se 1/8 ja näyttää se potentiaali mikä tällä lajilla on jotta ne vaikutukset alueen matkailuun todella näkyy... Sillä olisi suuri merkitys ja alueella on potentiaalia rakentaa vaikka suomen paras rata jos se kannattaa... Ottakaa vaikka lomamatkailun kannalta... Sitä jo alueelta löytyy!
     
  3. Yeldorado

    Yeldorado 1st gear

    Ja jos tarvis on niin viikkoa ennen olen valmis preppaamaan rataa jos gummeja ja liimaa löytyy, kalusto löytyy maakunnasta.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Top Fuelissa aiak oleellien tekijä miks matkaa lyhennettiin oli loppunopeudet, rengasvalmistajat eivät pystyneet takaamaan renkaiden kestävyyttä. Nyt lopparit alkavat olla jo samassa kun ennen muutosta, eikä pidä hämmästyä vaikka se matka kutistuis 200 metriin.

    Mun mielestä 200m on jopa mielenkiintosempi kuin 400m, mut kuten sanottu meit on moneen junaan. Ei se meidän ajamiseen Kalajoella vaikuta yhtään mitään. Kuten Late sanoi niin toi paluutien kapeus on iso ongelma, sinne jos sais vaikka vesivanerista väistöpaikkoja ni ois jo iso etu. Aavistuksen vitutti jonain vuonna seistä paluutiellä odottelemassa oikeiden kilpailijoiden tähtihaastattelujen sujumista teeveeshouta varten ku ei tosiaan viitti sieltä sepelikentältäkään ohi koukata.
     
  5. PasiU

    PasiU 3rd gear

    Hohhoijaa...

    Drag Racingin kilpailumatka on 1/4 mailia eli 402.336m. Mielenkiintoni Top Fueliin loppui kun matka lyhennettiin. Sama koskee muitakin ryhmiä. Turvallisuusnäkökohdat lienevät aika heppoisia. Jos rengasvalmistajat eivät pysty lupaamaan turvallisuutta, niin silloin vaihdetaan valmistajaa... Allekirjoittanutta ei ainakaan kiinnosta jotkut naurettavat 200m nykäisyt. Niitä näkee jo kotikunnan liikennevaloissakin. Tämä suuntaus näkyy myös ainakin prätkäpuolella kasvavana kiinnostuksena mailin nopeusennätysajoihin.

    Varttimaili tai lopetetaan koko laji...
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja mihinhän sitä rengasvalmistajaa vaihdetaan? Micheliniin? Me Kukkahattusedät vaatimme lajia loetettavaksi; eiköhän se kuitenkin mee niin et ne joilla laitteet on päättää ajaako vai ei. Kyl se laji siitä loppuu ku ei oo kilpailijoita, katsojiahan ei oo ollut tähänkään mennessä. Omakohtasena kuskiarviona, ni ei siel 200 metrin jälkeen tapahdu etenkään hitaammilla autoilla mitään sellasta mist tarvis kirjoja kirjoittaa. Silti toki mielellään 400 metriä, mut jos vaihtoehtona on huon kisa 400:lla tai hyvä 200:lla ni mieluummin jälkimmäinen.
     
  7. rosswell47

    rosswell47 2nd gear

  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mailin matka houkuttaa niitä jotka ei osaa kiihdyttää kampettaan...

    Ei taida tämä asia jalostua yhtään lisää täällä netissä. Nähdään Kalajoella ;)
     
  9. salakazi

    salakazi 2nd gear

    Nyt pitää kyllä vähän ojentaa Pasia, kun julkisesti on lopettamassa dragracingia ja vaihtamassa mailin ajoihin.. Ja on varaa koska 1\8 kyytini on kovempaa (315km\h) kun useimman mile kuskin. Kokeilisit joskus nittispeliä autoo tai prätkää niin olisi näkemystä heitellä mitä kannattaa ja mitä ei. Mikäli kelit suosii radantekoa kesällä niin vedän kalajoelle sellaisen ennätyksen loppuu se ininä :D
     
  10. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mikäli kelit suosii radantekoa kesällä niin vedän kalajoelle sellaisen ennätyksen loppuu se ininä :D[/quote]

    ISO PEUKKU :)
     

Kerro tästä muillekin!