Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Helppo perusjenkki jolla ajaa miljoonan mittariin. Kertoo aika lailla kaiken.
    P71 Crown on alustaltaan selvästi jämäkämpi, Town Car antaa luxus luokan kyytiä. Ajelen molemmilla ja enkä vielä ole osannut päättää kumpi on parempi...
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    4 vuotta oon nyt 2004:n CV:n omistanut. Ihan upea peli käyttiksenä. Yhtään oikeaa vikaa ei autoon ole vielä tullut (kop kop) ja kulutus pyörii siinä 8.6-12 välimaastossa normaaliajossa. Kun muuttaa ajovalojen kytkennät releiden kautta, niin valoteho paranee suorastaan hyväksi ja pääsee eroon valojen tietokoneen kärvähtämisongelmasta, joka näitä kuulemma joskus vaivaa. Tein koneeseen softapäivityksen, joka vaikutti tehoon ja kulutukseen positiivisesti. Osat on halpoja ja niitä löytyy.

    Viime kesänä tein ajoin reilussa viikossa liki 3000km ympäri pohjoismaita, eikä ahdistanut yhtään. :) Sitten kun myöhästyin Tukholmassa lautasta, niin ajoin yhdellä istumalla Uumajaan. Ei noissa puudu edes perse. :rotfl:
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    ^Noita ei enää helpolla saa. Kukakohan vaihtais tuollaiseen Crown Victoriaan mun Mondeo Turnierin. Eilen taas telkkarissa Kevin Bacon ja Lawrence Fishburne ajo tuollaisella.
     
  4. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Ne Crown Vic kuskit joilla on kuvia autoistaan (ja jos viittivät), vois heittää mulle karivanner@aim.com niin saisin kerätty tonne blogiin niitä.
     
  5. Screaming Tree

    Screaming Tree 2nd gear

    Onkos kellään havaintoja näistä Nettiauton Crown Viceistä? Ilmoitusten tiedot vähän epämääräisiä. En ehdi ennen tammikuuta Lappeenrannassa käymään, joten jos joku on ottanut selvää, välttyisi mahdolliselta hukkareissulta.

    Molemmat P71-mallia.

    9 900 €, vuosimalli 2003, ajettu 189k:
    http://www.nettiauto.com/ford/crown-victoria/7566745

    13 500 €, vuosimalli 2005, ajettu 240k:
    http://www.nettiauto.com/ford/crown-victoria/7388037

    Miksi jälkimmäinen, 50k enemmän ajettu on noin paljon kalliimpi? Onko vuosimallissa 2005 jotain niin ratkaisevaa eroa pari vuotta vanhempaan? Vai onko se vain paremmassa kunnossa kilsoista huolimatta?

    Käyttöauto hyvällä fiiliksellä olisi haussa, mutta ehkä pitäisi lähteä metsästelemään Ruotsista, kun ei täällä tunnu löytyvän. Mitenkäs näihin muuten saa lohkolämppäriä? Entä flexifuel, uhka vai mahdollisuus? Valojen releytys on varmasti fiksu tehdä, mutta pärjääköhän noilla jenkkimallin kynttilätuikuilla Suomen marraskuussa senkään jälkeen?

    Entäs onko LX-malli kyybeliversioon verrattuna ihan toivoton lulla? Ilmeisesti P71 voisi antaa jonkin verran huolettomia kilsoja lisää, mutta toisaalta ovat voineet olla kovemmalla käytöllä.
     
  6. Dusturecarn

    Dusturecarn 3rd gear

    Älä..älä...älä ku mä oon odottamassa jouluarpavoittoa että mä pääsen kotiuttamaan ton halvemman....



     
  7. Screaming Tree

    Screaming Tree 2nd gear

    Eihän se ole kuin hiivalla turvotettu Sierra... eli Amerikan Taunus.
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    2005 on flexfuel ja hieman enempi tietotekniikkaa moottorinohjauksessa. Mm. kaasu"vaijeri" on sähköinen. Mikäs uhka se flexfuel on? :eek:

    Mulla on letkulämppäri ja hyvin toimii.

    Valot riittää ja on hyvät. Mutta vasta releistyksen jälkeen.

    En ole LX-mallilla ajanut, mutta niissä taitaa olla takana ilmajouset (joissa on ollut ongelmia). Tuskin kuitenkaan ihan toivoton lulla. Puhutaan kuitenkin nykyautosta. P71:set voi tosiaan olla ihan romuja. Tai sitten ei. Riippuu aikaisemmasta käytöstä.
     
  9. Screaming Tree

    Screaming Tree 2nd gear

    Eikös flex-fuel tullut vasta 2008?
     
  10. Roc

    Roc Gearhead

    2003 tuli isoja muutoksia alustaan. Hammastanko-ohjaus, alumiinitukivarret, iskunvaimentimet, koko alusta uudelleen suunniteltu. Kuulemma ajettavuus muuttui huomattavasti paremmaksi. Itse en miettisi kuin 2003 ja sitä uudempia. Tosin en oo ajanu 2003 vanhempaa.
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Ai sinäkin? Mulla meni viime viikon Kenot pieleen, niin ei tullu Mondeolla Lappeenrannan reissua. Ja Crown Vicillä takas.
     
  12. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Ruotsista löytyy huomattavasti enemmän vaihtoehtoja kuin nuo suomen 2 kpl... (tosin ne on kyllä todella siistin oloiset). Ruotsin puolelta on helppo tuoda suomeen...
     
  13. artz

    artz Gearhead

    Hieman hämäävät kuvat kun molemmissa sama kuva jossa tuo "police interceptor" -teksti. ..olen tosin lievästi värisokea mutta minusta näyttää teksti olevan sinertävästä autosta, kun molemmat nämä ovat harmaita.

    Lisäksi tuossa halvemmassa näkyy olevan tummennettu ikkunat tuulilasia myöden. Onkohan kalvot vai "tehtaanlaiset" ja merkintä tietysti otteessakin..

    Harmi ettei noissa tule peltivateita pillerikapseleilla, tekisi paljon ulkonäköön.

    Näyttää kyllä niin uusilta molemmissa nuo penkit että onkohan vaihdettu uuteen, etenkin tuo kalliimpi?

    Olisi kyllä hyvä jos tuollaisissa ilmoituksissa olisi hieman tietoa alustan yms. kunnosta, kun kerran mainittu missä käytössä olleet. Ellei sitten tuo "täydellisessä kunnossa" todella pidä paikkaansa.
     
  14. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Tuossa Nettiauton kalliimmassa olisi vieläpä kolmen istuttava etupenkki :) Ai että, kyllä tuollainen Crown Victoria kelpaisi tällaiselle Chevy miehellekin...
     
  15. ramman

    ramman Double Gearhead

    En näistä ymmärrä mitään, mutta oli kyllä aika vaikuttavan näköistä kun syksyllä tuosta lappeenrannan jobbarin ohi ajelin kun tuollanen crown vic seisoi siellä pihalla perus tojotavolvomarzda rivistössä :eek: Erottui kyllä edukseen.
     
  16. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Sama interceptor teksti on. Olisko vahingossa menny.

    Toisen auton lasit on selvästi liian tummat (tai sitten kuva valehtelee kunnolla). Jos on kalvot niin sitten nyppimään, jos jotenkin muuten niin sitten ei ihan helppoo...

    Noitten kapseleitten alla on peltivanteet ja niihin vaan hommaa pillerit.

    Penkin on siistit, mutta tuskin vaihdettu.

    California autot, niin alusta on varmasti siisti. Mullakin on, vaikka uitettu Itärannnikon suolateillä.
     
  17. artz

    artz Gearhead

    Mitenkäs CV:iden kestävyys vs. perusfordit? Mun mielipide 2000-luvun Fordeja kohtaan -ikävä kyllä- ei ole kovin hyvä. 2005-> Mustangia joskus haaveilin mutta ihan liikaa saa lukea eri vioista ja suunnittelukukkasista, +se että Fordin takuun kanssakin tapeltu ilmiselvistä asioista jotka kuuluisi korvata. Toisaalta nimenomaan kun Crown Victoriat (poliisimallit) on sheriffikäyttöön tehty, niin luulisi auton suunnittelussa otettu huomioon että auton tulisi todella kestää ja tyhmiä riskejä ei olisi otettu suunnittelussa - ainakaan yhtä paljoa mitä "perusmalleissa".

    Miten on?
     
  18. Roc

    Roc Gearhead

    Autojen kestävyydestä voi saada jonkunlaisen käsityksen jos miettii että jenkeissä kyseiset autot voi toimia ensimmäiset +200t mailia "kevyessä" poliisikäytössä ja sen jälkeen auto myydään vielä taksiksi. Tuosta voi jokainen tehdä omat päättelynsä.
     
  19. Screaming Tree

    Screaming Tree 2nd gear

    Niin no tän auton peruskonstruktiohan on vuodelta 1978. Kasikone ratakiskojen päällä. Taisi olla viimeinen rungollinen henkilöauto mitä on valmistettu. Sen takia oli niin suosittu poliisi- ja taksikäytössä, kun mällit ovat vain kosmeettisia haittoja.
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vaimon 2004 mallin perässä ei ole crown victoria logoa police interceptor merkin yläpuolella.

    Vanteista sen verran ,et tuoreemmissa on aluvanteet, kun taas noi 12 reikäset peltivanteet (siviilivanteissa vähemmän reikiä) on pistooli kaliberi luodinkestävät.
    Ulospäin näkyvä teräs on 6mm paksu ja pyörät painaa aika paljon.

    Alusta on tosi jäykkä/kova amerikkalaiseksi kuulemma joku versio ford racingin rata-alustasta. Alustan kalleuden takia Ford teki tappiota tietyistä P71 malleista ja lopettikin mm alukardaanien asentamisen jokusen vuoden jälkeen. Seurauksena oli että nopeudenrajoitinta ruuvattiin alaspäin.
     

Kerro tästä muillekin!