Desktop-dynosta lähtenyttä konepohdintaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jakulepi, 27.11.2015.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Löytynee vielä litania lisääkin, kuten mm. Knock Index. Siis jossain siellä kuvankaappauksen/taulukon alaosassa.

    Kuvankaappauksessa näkyy muuten Dynamic Compression Ratio ja se on tuossa 7.12. En yhtään tunne rautakantisten nakutuksenkestoa. Mitäs mieltä tuosta ollaan?
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei näkyny mutta silloin kun mulla oli sellainen "tieto"kone missä toi EA toimi niin aika linjassa oli kaikki myös sytkän osalta. Tää on muuten aika vekkulia että tollaseen asiaan nykyään kiinitetään huomiota, ennenvanhaan joka ukolla oli nokka 5x rajumpi mitä oikeesti tarttis sen 250kaakin tekemiseen :poff: . Ja sen takia sytkääkin harvoin alle 42°.
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Xe274 nokka on 230/236@.050

    tossa lapussa seisoo 235/249?

    Dynaaminen ruttu sais olla korkeempi

    Edit noi on siis sen Compin 287TH7:n arvot...

    My bad
     
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Hyvä huomio!
    On varmaan jäänne kun reseptiä mallinnettiin parilla eri nokalla.
    Jaksaisitkohan Catiska vielä tsekata tuolla 274 kärsällä tuon viimeisimmän setupin?
     
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Oliko persdynolla hyötyä nuista kollektoreista?
    Vai onko käyty ihan penkissä asti?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En tee oman koneen tehotiedolla yhtään mitään, sen takia en niitä penkkiinkään vie. Vai oliko se syy että maksaa vitusti liikaa :oops: .
    Persdynolla ei taas huomaa meneekö 60kinttunen alle vai yli 1.7sekkaa ja niinkuin jo kerroin niin en ole kunnon pidolla testannu ja enskesäks muuttuu nenu ym. niin ei voi enää verrata. Sitten taas jos ei ole pitoa niin se on aivan sama onko 350 tai 500 kaakkia :rotfl: . Jos haluaa liikennevalotehoa niin ne rahat kannattaa sijoittaa johonkin muuhun kuin koneeseen.
     
  8. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Sain ystävällisesti vielä arvot XE274H kärsällä ajettuna, mutta koska nokat ovat kohtalaisen samalla alueella arvojensa suhteen, ei myöskään dynotuloksiin tullut kovin radikaaleja muutoksia

    XE274H tulokset
    vs.
    287TH7 tulokset

    Kun näitä kahta vertaa, niin erot ovat kyllä aika vähäisiä, liki merkityksettömiä. Tai no, saishan tolla 287:lla ränttätänttä-idlen mut 274:llä taas snadisti käyttömukavammat alaväännöt. Tosin käytännön eroista ei pienintäkään hajua...
     
  9. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Just sen ränttätänttä-idlen (huipputehoissa varmaan hävisin) takia valitsin omaani thumberin: http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=217&sb=2
    Oon jo sen verran vanha parta (54v ikinuori), että tyhmäkäynnin kuuluu mun mielestä olla rouhee, en tykkää näistä nykyisistä liian sivistyneesti käyvistä.
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    No kato mullakin vähän kyl kutkuttais toi rough idle...
    Miten muuten turbiinin valinnan suhteen, eli onks siinä jotain muistisääntöä kun käytetään valintakriteerinä nokan toiminta-aluetta?
    Esim jos nokan toiminta-alue alkaa vaikka 2200RPM, niin eikös 2500RPM stallinen turbiini ole ihan sopiva?
     
  11. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Ei näköjään just nyt TCI:n sivut toimi, joten otetaan tietoa muualta.
    Mulla on tollanen breakaway-turbaani:
    http://www.summitracing.com/int/parts/tci-241400

    Tosta jotain vinkkiä valintaan, ton mukaan mullakin pitäis olla streetfighter, mutta ihan hyvin kone jaksaa lähteä puksuttamaan tolla lievemmälläkin.
    [​IMG]
    kuva klikkaamalla isommaks
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tiedoissa oli pari juttua jotka ei oikein täsmää.
    Lobe Separation Anglen arvot (toisessa 107.5 ja toisessa 110) oli merkitty myös molemmiksi lobe centerline arvoiksi, vaikka ne pitäis olla esim. imupuolella 102 ja 106 astetta, mikäli nokka ajoitetaan ohjearvoihin.
    Dynaamiseksi puristussuhteeksi oli merkitty 7.12 vaikka molemmissa pitäis olla kasin paikkeiilla olevat lukemat.
     
  13. roku65

    roku65 Gearhead

    Mulla on vanhempi ja ankeempi Engine analyzer ohjelma. Siinä joutuu syöttämään erikseen LSA ja ICL arvot tai sit vastaavasti laittamaan "advancea" nokkaan jotta pääsee tehtaan suosittamaan imunokan keskilinjan.

    Tää virtuaalivirittäminen kun alkaa olla vauhdissaan, ihan mielenkiinnosta voisi kokeilla tuohon Catiskan ohjelmaan pari Lunatin mekaanista "old school" katunokkaa. Näissä nokkavertailuissa on parempi käytää 050 noston arvoja jo tasaamaan eri ilmoituspolitiikasta johtuvia mainosasteiden variansseja.

    401A3Lun= 272/282 seeti, 238/248 050", 485/503 nosto,-020/022 välys,112 LSA.108 icl angle 2000-6500 alue

    401A6Lun=276/284 seeti, 243/251 050", 518/530 nosto-026/026 välys,110LSA
    104 ICL, 2500-6800 alue
     
  14. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kas joo nää virheet oli tosiaan noissa 287TH7 tuloksissa. Kiitos tarkkaavaisuudesta!

    Huomasin muuten että Engine Analyzeristä on saatavilla olemassa 10 päivän demoversio. Voisikin käydä sen noutamassa tallikoneelle ja kokeilla saanko siitä mitään selkoa http://performancetrends.com/download.htm#eapro
     
  15. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ainakin 274 nokan tulokset taisin lähettää sinulle ainakin parilla eri ajoituksella. Mutta kovin suurta eroa niistä ei tullut, prossa sinne, toinen tänne.
     
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Joo ja 274 tulokset ne tärkeimmät tosiaan olikin! (tuli tosiaan 0 ja 4 ajoituksin)
    Tuo 287 olikin vain sellainen kertaluonteinen veto jota ei lähdetty hieromaan tarkemmin.
     
  17. max

    max Double Gearhead

  18. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Huh häiriintynyt peli. Tuon käyntiäänestä tuli mieleen Speden Spelit jossa ne böönat aina arpoivat seuraavan kilpailun osallistujajärjestyksen sellaisilla varrellisilla palloilla joiden sisässä sekoitettiin järjestystä merkkaavat pallot ravistamalla *rattle rattle rattle*

    No joo, ehkä toi oli vähän liian reis tähän konseptiin. Luulen että hyvä siitä tulee eikä tarvitse turvautua poppakonsteihin.

    Kuten nämä kaverit... https://www.facebook.com/WRC.News.1/vid ... 752526859/
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Juu,taitaa toi Chevellen motti olla aika hurjan puoleinen.Kumma vaan miten ihmisiä aina vaan jaksaa kiinnostaa tuollainen raaka sointi.
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!