Auton myynti Saksaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 23.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäs minun tulee ottaa huomioon, kun myyn auton saksalaiselle ostajalle? Onko kauppa periaatteessa sama kuin tekisin sen suomalaisen kanssa vai tuleeko jotain kummallisuuksia??
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäs siinä tulisi. Hoidat vaan luovarin kopion itsellesi ja unohdat koko homman. Annan Jürgenin hikoilla, jos hikoilemista tulee, mitä en kyllä usko..
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin. Peiraatteessa kai se noin menee. Rahat taskuun ja viinapullon ostoon. Ei tässä maassa vaan uskalla kuitenkaan olettaa, että homma hoituu noin helposti. Jos jollakulla onkokemusta niin olisi mukava kuulla asiasta.
     
  4. kmovat

    kmovat 1st gear

    Ainakin kauan sitten kun iigorit osti täältä autoja ei tarvinnut mitään ihme kepposia. luovariin vaan nimet ja tullimiehet poisti kilvet rajalla.
    Enpä tiedä tämänpäivän käytännöistä , mutta tuskin paljon muuttuneet..
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    EU:ssa ei muuten tullimiesten passaa repiä kilpiä EU-kansalaisen toisesta EU-maasta ostamasta autosta. Itärajalla se on vähän toista.
    Nythän Suomi on saamassa rapsut Eurooppan yhteisön tuomioistuimesta juuri siksi, ettei Saksalaiset siirtokilvet ja vakuutrus täällä jostain syytä kelpaa.

    Mutta käytännössä Sakemannin kannattaa jättää kilvet rajalla, niin pääsee eroon Suomen veronallesta for good. Teoriassa Jürgen voisi ajaa niillä kotimaisilla kilvillä ja vakuutuksella Düsseldorfiin ja irroittaa ne kilvet siellä ja lähettää Suomeen AKE:lle..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä suomalaisen auton myymisestä saksaan tulisi verottaa myyjää vähintään jäljellä olevan autoveron, varainsiirtoveron ja kirkollisveron verran.

    Kiitos vinkistä, otamme tämän porsaan reiän käsittelyyn uusia veromalleja kehitellessämme.

    Ystävällisin terveisin,

    Uudenmaan lääninverovirasto
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitähän muita maksuja saksalaiselle tulee Suomessa maksetun auton hinnan lisäksi kun palaa autoineen kotimaahan? Liekö mitään, paitsi ehkä tulli tms.?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    no ei kai helvetissä sitä tullia enään eu sisällä ole
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    EU on nykymuodossaan nimenomaan yhtenäinen
    talousalue jonka rajojen sisäpuolella
    liikkuva kauppatavara EI MAKSA TULLEJA.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei tule maksuja, ei.
    Toisin kuin täällä kekkoslovakiassa....rekisteröinti Saksassa sisältää kuulema jonkin jätteenkäsittelymaksun, jos ostajalla ei ole tiedossa milloin ko autoon on vaihdettu viimeksi öljyt.
    Ai, mistäkö tiedän...
     
  11. towncar

    towncar 1st gear

    Auto tulee tietysti katsastaa Saksassa ja sen on täytettävä paikalliset vaatimukset, Suomessa hyväksytty auto menee katsastuksesta läpi Saksassa, romutus, tai uusiokäyttömaksu, tai joku sellanen on jotain 200 egua Saksassa ja se on maksettava jokaisesta autosta.
     
  12. No H2O

    No H2O Gearhead

    Hm... Mites maksu on hoitunut? Käteiselläkö? Vaiko miten?
     
  13. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Nythän alle 10 vuotta vanhasta saa vientipalautuksen josta tosin tulli nussii osan jotta voitolle ei jäisi.
     
  14. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Normi luovutusmenettely passaa. Nimi siihen kakkososaan jne. Varmuuden vuoksi voi luovarin tehdä mobile.de:stä. Tämä niillä on kyllä yleensä jo mukana.
    Kilvet saa jäädä autoon. Katsastusasemalla pitää ilmoittaa auto maasta poistetuksi/ulkomaille myydyksi niin poistavat verotustiedoista.
     
  15. FF62

    FF62 3rd gear

    en tiedä onko legendaa. mut joku tummempi hemmo oli suomesta ostetulla pirssillä päräyttäny kolarin saksassa. ei tietenkään rekistöroiny niminsä
    oli suomalaisen nimisä.joka oli lyönyt luovariin nimensä hyvä uskoisena.
    tumma hipiäinen rip kamaa niin vakuutus ei ollu maksanut kuluja.
    suomalainen oli joutunu omasta pussista maksaan kulut?.
    kun ei ollut tietenkään mitään todistetta auto kaupasta.
    et kannattaa tehä varmuus kopio noista luovareista itelle myös vaikka tekis kaupat suomalaisen kanssa.kannattaa vilasta myös ajokorttia et on oikee tyyppi.
    niitten tekeminen pikku homma ja saa todistettua tarvittaessa helposti.
     
  16. litres

    litres Gearhead

    Tuota mitens noi sakemannien sivut, miten onnistuu sinne myynti ilmoituksen laitto?
    nm kielitaidoton;)
     
  17. nitola

    nitola Gearhead

    Tulli ottaa muistaakseni 300,- kulut vientiselviyksestä, jos kaupat teet ja anot makseetuja veroja takas. Ite juuri tein sen selvityksen ja laitoin auton mobile.de:n myyntiin. Ja auto on Saksassa tällä hetkellä.
     
  18. litres

    litres Gearhead

    Thanx ;)
     

Kerro tästä muillekin!