Dodge Aspen ja "aina jotain"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja bottipoika, 17.11.2015.

  1. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    5.pakosarjan ja pakoputken välinen kiinitys löysänä.
     
  2. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    meneex tää pakosarjan ja pakoputkiston väline kiristys vähä samal kaaval ku tuo pakosarjan kiristys?
    - pitääx se käyttää lämpimäx vai voiko kylymänä kiristää (lämpimänä tää o semmone putkilabyrintti että takuulla poltan ihteni)?
    - akunkengät varmaa pois paikoiltaan, että en vetäse työkalua startin virrast vahingossa maihi kiristys puuhissani.
    - mikäs on tuo momentti tähän puuhaan, eli vedetäänkö hampaat irves vai lempeästi ranne kireyteen?
     
  3. kotr

    kotr 3rd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Ei tartte olla kuumana. Siinä litoksesa oli rosteri pultit ja oli sillonli ihan sormikireydesä ku alon purkamaan. lukkorikat tai vaikka nylon pultit vois toimia, ettei itestään löysty. väännä tiukkaan mutta ei niin että pakosarjan korva lohkiaa. ;)
     
  4. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    yep.
    löyty 2kpl ajoramppeja
    joita oottelen tässä että sais tuon kirotun keulan nostettua niitte piäl
    nii piäsis kirimää nuo liitos kohdat ja samalla kurkkaa myös sinne turbiinii.
    alko tulee luntaki hullun laila kaiken kukkurax että ois mahollisimman extremee tää pihamaa rassaus;)
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Kiitos luottamuksesta :wink: !

    Ei tuon TV-kaapelin kanssa mitään rakettitiedettä ole, se vaan pitää olla kaasu pohjassa ihan ääripäässään se laatikon vipu (eli takimmaisessa asennossaan), se on ainakin noissa uudemmissa ihan millipeliä, ohjeen mukaan saa max heittää yhden (1) millin, muuteen 600 kilometriä ja laatikko on tosiaan moro, kun se ei ole peklkkä Kick Down, vaan se on Throttle Valve vipu tai vaijeri, riippuen minkä vuotinen on katiska tai mitä on muutettu.... Se siis säätää paineita laatikossa ja jos paineet on väärät, tulee ylimääräistä luistoa ja laatikko sulaa entiseksi.... Ja kun olet saanut sen vaijerin rakennettua sinne, niin tarksitus/säätö tehdään niin että kaasupoljin lattiaan ja pidetään siellä, ja katsotaan että laatikon vivun palautusjousi on paikoillaan ja kokeillaan että vipu ei liiku yhtään enempää taaksepäin ja kun nostetaan kaasupoljinta yhtään, vipu liikkuu heti pois sieltä ääriasennostaan ja kun poljinn on ylhäällä, vipu on vapaana etuasennossaan ja liikkuu siitä taaksepäin käsin, riippumatta vaijerista...
     
  6. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Ja ajaessa huomaat kyllä jos tarvii kiristää lisää. Jos oksentaa vaihteet pienillä kierroksilla putkeen ja ei vaihda heti pienempää kun kaasun polkasee pohjaan, kiristä vaijeria.

    Furyn orkkisvivustoa piti ainakin kiristää vaikka säädin sen ensin pohjaan kun kaasu oli pohjassa.
     
  7. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    ei hemmetti
    kiristelly pakosarjan, turbiinin pultit,
    mut omat vehkeet ei riitä kiristämää pakosarjan ja putken liitos kohtaa ku yhen pultin vänkärinpuolelta.
    näitten toiminpiteitten jälkeen pistin vehkeen käyntii ja nalke käy silti?
    nyt en oo enää vaa nii varma että onko se koneen takaa vaa alan tulla niihi aatoxiin että oisko kuitenki keskemmällä.
    toivottavastim se kalke ois vaa tuo pakosarjan ja putken välinen liitos jota en onnistu kirimää.
    www.youtube.com/watch?v=WWC_sphSsLA
    tuossapa yllä linkki tämän hetkiseen tilanteeseen koneen äänest.

    yritin myös oikein ohjeitten kanssa tuota KD-vaijeria
    mutta kyllä se o minulle pikkase liikaa:(
    pitäs uskaltautua ajamaa tämä jonki viisaamman luoxe
    ku ei sitä kukaa tästä appiukon pihastakaa taijo
    vetelenkö tuolta lootan kylest tuon KDvivun perään päin nii paljonku menee vai keulaan päin?

    kohta oon kyllä hourula kamaa tään auton kans
    Punainen Aspen taitaa taas saada yhden hautakiven lisää kirouxisiinsa
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Älä hermostu siihen, välillä se syö miestä, kun a) ei osaa tai b) ei ymmärrä c) ei pysty d) osat on väärät e) mies on väärä :rotfl: :rotfl: :rotfl: . Mutta aina kaikki ajan kanssa kumminkin selviää!!

    Sen TV-vipu pitää olla kaasupoljin ylhäällä etuasennossa ja sinne sen palautusjousen pitää se vetää. Kun painat lämää sen vivun pitää siirtyä taaksepäin, eli vaijerilla veto pitää tulla takaa, vivusto voi työntää, mutta hinurikuskin sanoin: vaijerilla ei voi työntää... :eek:
     
    bottipoika tykkää tästä.
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Linkin ääninäytteen perusteella sanosin että venttiilikoneistosta tulee toi ääni.Kopat auki ja tutkailua et kaikki ok jos on niin nostin?? ... Ohan siin konees öljyy?

    Vähän samanlainen säkätys lähti AMC 360 ko oli öljysä polttanu ja paineet ei riittäny :rotfl: (Tosin näki kyl kajuutan mittaristaki).
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    lootan puoli nuin

    [​IMG]

    Ja etupää kaasarin vipuun kiinni,nii ku painat kaasua vipu vetää vaijeria.Vaijerin kiinnike kuskin puolelle kaasuttimen takimmaisen pultin alle.

    ilmanputsari pois eestä ym..ei ole kovin vaikia.

    [​IMG]
     
  11. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    kone käy muuten nätisti mut on tuo kätkätys.
    öljynpaine mittari näyttää hyviä lukuja.
    öljyt on hyvät.

    ku oikein rupesin täs pohtimaan nii taisin eile kolauttaa putken semmoseen kirottuun katupomppuun ja oisko se vaa repässy tuota pakoputkee irti pakosarjasta josta nyt tämä kälkätys jota ei aikasemmi siis ollu.

    tosiaanki kuulostaa muuten siltä että venttiilikoneisto metelöis mutta eikö se näkys sillo käynissä ja tos öljynpaine mittarissa?
     
  12. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    kiiti kotr:ille hienoista kuvista
    mutta uskaltaskoha tämä vehkee ajaa kuitenki ton pajalle viisaammille & osaavimmille.
    keli olosuhteet osottautuivat taas kerran ihan mahdottomixi pihamaa rassauxeen.
     
  13. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    nyt taitaa toteutua kaikki näistä vaihto ehdoista paitsi d) eli osat on kai oikeet,
    mutta voisin vielä lisätä kohdan f) olosuhteet on väärät
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    No nii, rupeehan tää selviimään, kolaus siis on jotain irrottanu :rotfl:
     
  15. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    yritän näin aivopestä ihteeni että en iha hajois näi joulun alla
    ainii pitää yrittää myös rukoila
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Joo, f-kohta unohtui :rotfl: :rotfl:
     
  17. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Yks rukous lisää :wink:

    Kickdown-säätöön, kokeile tehä niin että vedät kaasarin läpät täysin auki ja lukihet vivun vaikka surrilangalla. Sitte jos sulla on "kotr" kuvan mukaisesti laatikossa vaijeri kiinni niin vedät kaasarin puoli päästä vaijerin tiukalle ja lukihet siihen. Nyt pitäs olla laatikon vivun taka-asennossa. Jos on niin surrilanka irti ja pitäs olla säädöt aika likellä oikeaa.
     
    bottipoika tykkää tästä.
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Aspen vastaan bottipoika. Kumpi lie ottaa voiton?
     
    bottipoika tykkää tästä.
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Juuri nuin!
     
  20. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Aspen ollu niskan päällä aikalaila koko ajan. ei tässä oo enää muuta mahkua ku tyrmäys voitto;) ja pisteet hyvinki Aspenille.
     

Kerro tästä muillekin!